PDA

View Full Version : Aan te kopen overdrive/distortion effect: welke???



Marc Oblivian
18 november 2002, 12:55
Hallo allemaal!

Ben op zoek naar een overdrive/distortion pedaal/effect.....
Speel allerlei soorten blues/rock en wat punk nu en dan. Gebruik vaak behoorlijk wat gain op mijn versterker (oudere Marshall: d.w.z gain staat bijna altijd op 10. Maarrrr....ben absoluut niet op zoek naar een metal-geluid, maar wil een vet/log disortion geluid (niet schel)...
Om een beetje een idee te geven: vindt het geluid van bv Queens of Stone Age en Kyuss enz erg mooi...en ja: ik weet dat dit niet alleen aan het effect ligt, maar ook aan de rest van de app. :wink:
Verder ben ik niet op zoek naar een mega-duur effect van 200-300 Euro.
Heeft iemand dus suggesties voor goede en betaalbare nieuwe of 2de hands eff.?????
Senks bij voorbaat!!

Mitch
18 november 2002, 13:08
Hai Marc, hier hebben ze de rubriek Randapparatuur voor uitgevonden. Maar geen nood, dit zal wel verhuisd worden !

On-topic: niet te schel, redelijk zwaar maar geen metal. Electro Harmonix Big muff zou kunnen, of één van de nieuwe Zoom-pedalen (Hyperlead bijv, niet de multi-bakken!)

Marc Oblivian
18 november 2002, 14:26
Bedankt Paul!
Zal het berichtje ook ff onder de rubriek Randapp. zetten..

Grtz,

Marc

Swan
18 november 2002, 19:17
de Big Muff misschien

Cloud Strife
18 november 2002, 19:48
De Boss Blues driver of de boss overdrive zou een optie kunnen zijn

FragDaddy
18 november 2002, 19:56
als je een ouwe marshall buizenbak hebt kijk dan eens naar een boss SD-1 of een tubescreamer.

dat zijn de klassieke pedaaltjes icm. marshall

Negative K3 fan
18 november 2002, 21:17
Eigelijk zou ik een rat zeggen, maar je kunt ook een big muff proberen (nav je bands).

Ic3gl0vE
18 november 2002, 21:55
Op 2002-11-18 14:26, schreef Marc Oblivian:
Bedankt Paul!
Zal het berichtje ook ff onder de rubriek Randapp. zetten..



crossposting is NOG erger :smile:

je kan beter gewoon wachten tot deze verplaatst wordt...

Fenisi
18 november 2002, 22:56
ik ben zeer tevreden met mijn os-2 en schelheid kan geen probleem zijn gewoon wat tone weg halen of meer bass erin..

Frusciante
21 november 2002, 19:45
nou geloof mij maar, een big muff gaat je niet uit de brand helpen. heb nu al een paar maanden mijn usa muff in de kast staan en daar laat ik hem ook voorlopig. ga hem zo snel mogelijk weer inruilen. valt echt tegen. je krijgt de muff niet mooi kwa geluid en er is eigenlijk alleen maar mee te solo-en ware het niet dat je dan zo veel feedback krijgt dat het geluid weer net niet goed te krijgen valt. kortom de muff heeft te veel gain (je kanb draaien wat je wilt) is alleen te gebruiken bij solo's/riffs, en geloof aub niet dat jimi/pnk floyd erop zouden willen spelen. gespeeld hebben. de sound is niet goed genoeg. (op een clean ingestelde buizen top krijg je een soort metal met de muff.) niet kopen. een ts9 is helemaal top.

Negative K3 fan
21 november 2002, 19:47
Er zit veel verschil tussen een russische en een amerikaanse big muff, die amerikaanse is een stuk fuzziger en daar krijg je dat soort geludien uit. De russische klinkt meer als een distortion.

el loco
22 november 2002, 15:01
De rat of turbo-rat leent zich ook wel voor jouw stijl denk ik. Genoeg gain voor punk e.d. maar wel lekker vol geluid. Is ook niet zo duur trouwens.

Frusciante
22 november 2002, 19:28
wat betreft de rat, opzich wel aardig maar zeker niet meer dan dat. probeer maar eens. ik was absoluut niet onder de indruk, alleen van het lage prijskaartje maar duurder mag tie eigenlijk ook niet zijn. om eerlijk te zeggen moet ik mijn 2e ideale distortion pedaal nog tegenkomen na de ts9. ga binnenkort ff een dag allerlei troep testen misschien dat ik nog iets interessants tegen kom.... ciou

Dirk_Hendrik
22 november 2002, 19:58
Frusciante,

Mocht je em eens tegenkomen, probeer dan eens een Ibanez Super Tube STL. Kan alles wat een Ts 9 (hepperookeen) ook kan maar trapt even heftig door. Nog nooit een negatief bericht over gehoord.

stringer
24 november 2002, 13:10
Probeer eens de pedalen van SNARLING DOGS. Deze zijn lekker grof van geluid en reageren als een buizenamp. (je kunt alles met de potmeters doen) Oh ja, en ze zijn belachelijk goedkoop.