PDA

View Full Version : Kennen jullie deze....



Stitch
18 november 2002, 11:25
Dan zet ik em der ook maar bij. Zoekfunctie leverde niks op, netzomin als googlen en harmony central. Maar kent iemand deze gitaar of dit merk (concorde)?? Kostte me 150 gulden, speelt wel lekker. Bvd.

http://www.bartuz.net/img/Gitaar1.jpg

PS: kga denk ik hotrails in brugp zetten

Cloud Strife
18 november 2002, 11:35
ik ken de gitaar niet , maar hij heeft wel een neck tru constructie :grin: je zal dan waarschijnlijk geen moeite hebben om bij de hoge frets te komen

Guinness
18 november 2002, 12:12
De constructie ziet al duurder uit dan 150.-.
Ik denk dat je geen buil kunt vallen met deze gitaar.
Het is mischien een zelfbouw?

Marc Oblivian
18 november 2002, 12:37
Ziet er qua constructie erg mooi afgewerkt uit. Is volgens mij behoorlijk wat meer waard dan 150 E. Maar ja....de klank is het belangrijkste he?

iwan
18 november 2002, 15:12
Volgens mij heb je een droomgitaar te pakken voor heel weinig geld. Ik denk, maar weet niet zeker, dat dit een Atlansia gitaar is.
http://www.cnet.ne.jp/atlansia/default.htm
(gedeeltelijk in japans, en jouw gitaar staat er niet (meer?) op, maar je kan ze wellicht een mailtje sturen...

The Bluebook komt met de volgende informatie:
Atlansia
Instruments currently built in Matsumoto (Nagano), Japan. Distributed by Atlansia Instrumental Technology, Ltd. of Matsumoto, Japan.

The best way to describe instruments designed and built by luthier N. Hayashi is sleek. Every curve on any model seems aerodynamic, and the instruments have a nice balance to them. During the early 1980s, models like the Concorde, Stealth, and Galaxie were offered in the U.S. market (the U.S. distributor was based in Texas). These models, and many more, are still available through the manufacturer in Japan.

Atlansia guitars and basses are readily identifiable by the Atlansia logo on the headstock (or body). Models will feature either covered single coil or humbucker pickups; Atlansia also produces the ARS individual round pickups (generally one per string) which are the size of dimes. These pickups are similar to the individual round Bunker designs in that each one contains its own pole piece and winding.

Voornamelijk de tekst: "sleek" lijkt mij van toepassing op jouw gitaar. Hoe klinkt hij?

P.S. Ik zou er vooralsnog niet aan gaan sleutelen (of zorg ervoor dat het reversibel is). Kijk eerst eens wat hij waard is in originele staat.

Greetz,
Iwan

iwan
18 november 2002, 15:23
Oh, enne, over de prijs: ze beginnen nieuw bij zo'n 1300 euro (160.000 Yen)... En hou daar dan weer rekening mee dat electronica in Japan spotgoedkoop is (camera's gaan door de helft)....
Wereldkoop dus! Heb je er voor mij ook een?

Negative K3 fan
18 november 2002, 15:32
die stond laatst toch op marktplaats of iets dergelijks? of had je hem al gepost? Ziet er wel geil uit iig!

skabouter
18 november 2002, 15:56
mooi dingie man ! voor 150 gld ziet ie er erg mooi uit. lijkt inderdaad wel handmade ofzo. mooie neck contructie. SUSTAIN.......

Neals
18 november 2002, 16:08
Dat ding???? 150 gulden..... hmmmz WAAR?????

lars
18 november 2002, 16:17
'T is toch een concorde? dat merk duikt wel vaker op op maktplaats. meestal goedkope strap kopies e.d.

Stitch
18 november 2002, 16:26
tis idd een concorde en geen atlansia denkk...heb em van familie die wilde gitaar leren spelen maar had er geen zin meer in

Ironhead
18 november 2002, 17:13
Wat voor merk het ook is, het is een mooie gitaar!

iwan
19 november 2002, 12:44
Okay, mischien was ik wat snel met mijn merk-idee (enthousiast gemaakt door de foto). De enige andere concorde die ik ken werd gemaakt door Westone. Een budget-merk. Ik weet echter vrij zeker dat die nooit neck-thru halzen gemaakt hebben....
Als ik jou was zou ik toch nog even doorzoeken naar de afkomst van je gitaar. Ik zal zelf ook nog wel effe doorsnuffelen.

skabouter
19 november 2002, 21:07
je hebt er dus 150 gld voor gegeven aan je onwetende familie. man, misschien heb je wel een uniek handgebouwd exemplaar, waar later duizenden euro`s voor gegeven worden.

JV
19 november 2002, 21:08
of misschien heb je een stuk brandhout dat je voor een 10tje ken doorverkopen. je weet het niet. wie weet :wink:

skabouter
19 november 2002, 21:20
verkoop hem dan maar aan mij voor een tientje , dan verbrand ik hem wel voor je. scheelt je een hoop werk

(sjjtt, niet doorvertellen, maar als ie hem aan mij verkoopt voor 10 dan hang ik hem op aan de muur, want ik vind het wel een hele mooie gitaar. een waarschijnlijk ga ik er ook wel op spelen.)

Stitch
19 november 2002, 21:29
hehe...kgeloof niet dat ie zoveel geld waard is...maar dromen mag altijd natuurlijk :smile: Maar kga idd nog ff doorzoeken, misschien weten ze in een gitaarzaak meer.

skabouter
19 november 2002, 22:35
waarom wil je het eigenlijk zo graag weten?

(hehe, ik zou het ook wel willen weten, dnek ik, hoor)

John P
19 november 2002, 22:45
Mooi gebouwde gitaar, hoor! Er is echt aandacht aan besteed, dat zie je. Het merk is me onbekend, maar er bestaan ook erg veel onbekende merken! Mooie neck through body gitaar; zo'n constructie is sowieso al duurder en kwalitatief beter. De electronica en de hardware kan verbetering nodig hebben, dat kan ik zo niet zien.

skabouter
19 november 2002, 22:52
necktrough heeft voor en nadelen.
voordeel is de sustain......

skabouter
19 november 2002, 22:52
owhja, een meestal upper-fret access

Stitch
20 november 2002, 22:32
Wil het gewoon weten waarop ik eigenlijk speel :smile: Maar tnx voor de nfo.

michielv
21 november 2002, 09:15
Als het inderdaad een gitaar uit de Matsumoku fabrieken is is het in feite gewoon een oude Aria Pro/Ibanez/Westone etc.

Toendertijd werden er geweldige instrumenten gemaakt dus volgens mij heb je een heel jofele strat copy!

Harry
21 november 2002, 10:29
Op 2002-11-19 12:44, schreef iwan:
Okay, mischien was ik wat snel met mijn merk-idee (enthousiast gemaakt door de foto). De enige andere concorde die ik ken werd gemaakt door Westone. Een budget-merk. Ik weet echter vrij zeker dat die nooit neck-thru halzen gemaakt hebben....
Als ik jou was zou ik toch nog even doorzoeken naar de afkomst van je gitaar. Ik zal zelf ook nog wel effe doorsnuffelen.



echter, ik weet vrij zeker dat Westone de king is op het gebied van neck-through....
Lelijke gitaren, maar best leuk.