PDA

View Full Version : Versterker rijker, kitty hawk supreme I



Kaboemba
19 juni 2006, 12:18
Na een leuke ruil heb ik er nu een kitty hawk supreme I bij, dat kwam goed uit want mijn andere versterker moet is ff goed nagekeken worden.

Wat een geweldige versterker is die kitty hawk en nog mooi ook, het is een mahoniehouten kast met zo'n rieten voorkant.
Heeft te veel opties om op te noemen maar 1 is er wel heel mooi en dat is dat hij twee sets eindbuizen heeft waar je tussen kan schakelen waardoor je kan kiezen voor een britse sound en een amerikaanse en dat verschilt echt flink. Van marshall naar mesa zeg maar.
Verder is het 3 kanaals en heb hij nog wat mogelijkheden met pushpull pots.
Regelbare fx-loop.
Optisch was hij niet meer zo maar na een beetje schoonmaken en wat antiek was ziet hij er stukken beter uit en iegenlijk moet zo'n versterker er een beetje doorleeft uitzien.
Dat ding weegt btw iets van 40 kilo.

matto
19 juni 2006, 12:20
Na een leuke ruil heb ik er nu een kitty hawk supreme I bij, dat kwam goed uit want mijn andere versterker moet is ff goed nagekeken worden.

Wat een geweldige versterker is die kitty hawk en nog mooi ook, het is een mahoniehouten kast met zo'n rieten voorkant.
Heeft te veel opties om op te noemen maar 1 is er wel heel mooi en dat is dat hij twee sets eindbuizen heeft waar je tussen kan schakelen waardoor je kan kiezen voor een britse sound en een amerikaanse en dat verschilt echt flink. Van marshall naar mesa zeg maar.
Verder is het 3 kanaals en heb hij nog wat mogelijkheden met pushpull pots.
Regelbare fx-loop.
Optisch was hij niet meer zo maar na een beetje schoonmaken en wat antiek was ziet hij er stukken beter uit en iegenlijk moet zo'n versterker er een beetje doorleeft uitzien.
Dat ding weegt btw iets van 40 kilo.

Is een prachtige en vaak behoorlijk onderschatte buizenbak.
Veel plezier er mee.:rockon:

Negative K3 fan
19 juni 2006, 15:14
jow rob welke 2 eindbuizen zijn dat nou precies waartussen hij schakelt??

Agent_Smith
19 juni 2006, 15:35
jow rob welke 2 eindbuizen zijn dat nou precies waartussen hij schakelt??

2xEL34 of 2x6L6 is de keuze, toch?

Erikt
19 juni 2006, 21:35
FOTO's :hippie:

MarkS
20 juni 2006, 13:12
Heb je de versie met de EVM speaker of de Celestion?

Harm
20 juni 2006, 13:29
Gundolf heeft altijd erg mooie versterkers gebouwd... Jarenlang service gedaan voor Mesa Boogie...

die supreme schijnt erg apart te zijn!!!

Mooie aankoop!!

Harm

tmcm
20 juni 2006, 18:59
De ene kitty is de andere niet

De eerste exemplaren zijn dumble clones en klinken ook zo, wat daarna kwam was marshall georienteerd en waren slecht gebouwd bovendien. Plastic potjes en goedkope transformators enzo...
Af en toe zie je een eerste serie amp, die hebben een golden eagle logo. Er zijn niet veel mensen die dit onderscheid kennen geloof ik. Op het gitaarforum zit iemand die zo'n 1e kitty hawk wil wegdoen voor 500. Tis dat ik niet nog meer versterkers in huis wil hebben... Op ebay.de gaat zo'n amp voor 1600, de latere serie voor 400.

http://acoustic-amps-usa.privat.t-online.de/86984/home.html

Hoe zo'n 1e serie klinkt kan je horen op de site van vriend Gregor, die heeft er een serie cd's mee vol gejodelt..

http://www.gregorhilden.de/

ga naar soundfiles/ sweet rain / slabo days

mooi voorbeeld van de KH dumble sound