anvil
19 juni 2006, 00:04
Ik heb een '96 Squier Strat gekregen die nogal wat te lijden heeft gehad, hoewel hij nooit bespeeld is. De body heeft de nodige krassen/deuken en doordat het ding aan temperatuur/vochtigheidswisselingen is blootgesteld is het hout iets gaan werken waardoor er lijnen in de finish zitten. Verder is de tremolo vrij slecht, de gitaar ontstemt heel snel.
Ik heb dan ook de volgende plannen met het ding :
- Eerst body kaalmaken
- Eventueel gat tremolo dichten?
- Vaste brug monteren (gewend aan een Les Paul zie ik weinig nut in een tremolo...)
- Misschien brug pickup door een humbucker vervangen?
- Opnieuw lakken, in een wat frissere kleur (Fender's Ocean Turquoise of iets wat daar dichtbij zit waarschijnlijk)
Ik heb al zitten kijken bij diverse leveranciers, maar vooral die nieuwe brug word een probleem, tenzij ik dat gat dicht... meeste vaste bruggen zijn voor een body zonder tremolo-gat.
Heeft iemand ervaring met het dichtmaken van zo'n gat? Welk hout kan ik het beste nemen?
En ik weet dat sommigen dit als "zonde van de tijd" zullen bestempelen, maar ik hoop hier meteen eea van te leren zodat ik straks met meer ervaring en vertrouwen grotere dingen kan gaan ondernemen...
Alvast bedankt voor de tips!
Ik heb dan ook de volgende plannen met het ding :
- Eerst body kaalmaken
- Eventueel gat tremolo dichten?
- Vaste brug monteren (gewend aan een Les Paul zie ik weinig nut in een tremolo...)
- Misschien brug pickup door een humbucker vervangen?
- Opnieuw lakken, in een wat frissere kleur (Fender's Ocean Turquoise of iets wat daar dichtbij zit waarschijnlijk)
Ik heb al zitten kijken bij diverse leveranciers, maar vooral die nieuwe brug word een probleem, tenzij ik dat gat dicht... meeste vaste bruggen zijn voor een body zonder tremolo-gat.
Heeft iemand ervaring met het dichtmaken van zo'n gat? Welk hout kan ik het beste nemen?
En ik weet dat sommigen dit als "zonde van de tijd" zullen bestempelen, maar ik hoop hier meteen eea van te leren zodat ik straks met meer ervaring en vertrouwen grotere dingen kan gaan ondernemen...
Alvast bedankt voor de tips!