PDA

View Full Version : Binnenkort een nieuwe versterker kopen, geef advies.



Mr Joe
18 juni 2006, 21:09
Hey,
ik ga m'n oude versterker en m'n boss gt-8 verkopen, ik ben er niet zo tevreden mee.

Ik ga overschakelen naar een goede amp met losse effect pedalen(heb hore zeggen dat dat stukke beter is)

Mijn budget ligt rond de 1000 euro.
Zelf heb ik al liggen denken aan de AC30cc(kweetaleen nie welke)

Muziekstijl:
Jazz(ga ik mee beginnen dus de versterker moet het aan kunnen)
Stevigere rock('t hoeft geen highgain bak te zijn, ik koop wel pedalen)
en natuurlijk een lekker warm blues toontje is altijd welkom.

Nog een bijkomend vraagje: voor welke muziekstijlen is de ac30 nu gemaakt, kan ik er mee in een rockband gaan spelen?

Squier4ever
18 juni 2006, 21:11
Volges mij kun je met een AC-30 eigenlijk alle dingen wel aan, hij kan lekker jazzen, bluesen maar ook echt wel rock (als je em lekker openschroeft)

Mr Joe
18 juni 2006, 21:12
oh thanks en nog een bijkomende vraag:

hoe snel gaan zo'n lampen nu kapot en hoeveel kosten nieuwe?

Mr Joe
18 juni 2006, 22:14
oh thanks en als je bijv tegen een muur stoot bij het verplaatsen van de amp?

en ik heb gehoord dat je de lampen moet laten afkoelen alvorens op tetillen anders springen ze?

Joey Handsome
18 juni 2006, 22:32
oh thanks en als je bijv tegen een muur stoot bij het verplaatsen van de amp?

en ik heb gehoord dat je de lampen moet laten afkoelen alvorens op tetillen anders springen ze?

Valt best mee, handle with care zou ik zeggen, maar die dingen zijn niet van poselein. Af laten koelen is wel verstandig ja.


edit: nico was me voor... nou ja, de boodschap is duidelijk.

Dude
19 juni 2006, 10:04
Muziekstijl:
Jazz(ga ik mee beginnen dus de versterker moet het aan kunnen)
Stevigere rock('t hoeft geen highgain bak te zijn, ik koop wel pedalen)
en natuurlijk een lekker warm blues toontje is altijd welkom.



Koch..... zeg ik !



ik zeg Koch !


luister naar mijn woorden, koch shall it be !

Kurt Amat
19 juni 2006, 12:18
Ga voor de AC30! Ik ga hem ook halen en heb 'm al meerdere malen getest!!! Echt te gek als je cleane sound met een randje wilt hebben, het is rauw, natuurlijk en heerlijk warm!!
Bogner Shiva is ook een hele goeie, maar dan ben je meer dan het dubbele kwijt...

En als je pedaaltjes erbij gaat halen, dan zou ik je aanraden om de betere merken uit te proberen (Fulltone, XoticUSA, Zvex, Voodoolabs, etc..)
Veel plezier dude!!

chech ook ff www.haarguitars.nl

Scali
19 juni 2006, 12:31
AC30 stamt in feite uit de tijd van de Shadows en de Beatles. Dat clean-of-eigenlijk-net-niet geluid is 'het' AC30-geluid. The Edge van U2 is waarschijnlijk de bekendste hedendaagse AC30-gebruiker... Die heeft ook vaak zo'n clean geluidje.
Brian May heeft uitgevonden hoe je moet rocken met een AC30: Een treble-boostertje ervoor.

Vind ik beiden prima geluiden. Ik denk ook wel dat je er mee uit de voeten kunt in de stijlen die je noemt.

Ik ben trouwens zelf niet zo'n fan van pedaaltjes. Ze zijn niet zo handig als je per nummer andere instellingen wilt gebruiken... En ik vind de geluidskwaliteit ook niet altijd even geweldig. Ook als ze uitstaan, willen de meeste pedaaltjes het geluid nog beinvloeden. En als je met boost-pedaaltjes gaat werken, krijg je vaak enorm veel ruis... en dan moet je weer een noise suppressor hebben, en die kapt dan misschien je sustain weer af, etc.
Ik ben erg tevreden over m'n Zoom G9.2tt. Hij klinkt fantastisch neutraal met de 4-kabelmethode, en de ruis die ik heb bij het gebruik van een boostertje is minimaal. Ik heb dat met een pedaaltje nog niet meegemaakt. De noise suppressor vind ik ook erg goed, mede omdat ie in het apparaat geintegreerd is, en dus op de juiste plek de ruis kan meten, en op de juiste plek het signaal kan afkappen. Hij is ook 'intelligent', en kapt een noot niet af als het signaal langzaam afneemt (-> sustain), maar wel als je ineens de snaren mute. En dat voor de prijs van 3 a 4 goede/boutique-pedaaltjes.

Orpheo
19 juni 2006, 12:51
Koch..... zeg ik !



ik zeg Koch !


luister naar mijn woorden, koch shall it be !

mee eens..

Dweezman
19 juni 2006, 12:57
*rochel*















check sig...

ziggie
19 juni 2006, 13:20
Ik zou gaan voor een Fender Deluxe Reverb. Ontwerp stamt uit begin jaren 60. Veel dynamischer en direkter dan de AC30.

Ik heb maanden lang van alles uitgeprobeerd en toen ik de Deluxe Reverb hoorde, was ik verkocht.

Prachtig vol clean en een supermooi randje. Iets meer het volume open zetten en de mooiste buizen vervorming die je je kan voorstellen.

Ik wil nooit meer iets anders!

Probeer wel te gaan voor een oude. Gezien je budget van 1000 euro, kan dat een Silverface zijn uit de jaren 70. Een Blackface uit de jaren 60 is weliswaar nog beter, maar daar betaal je toch gauw zo'n 1800 euro of meer voor.

Maar een Silverface is vele malen beter dan de huidige reissue-series van Fender die ook nog eens meer kosten dan een goede Silverface.

Verder is dit een van de weinige Fender versterkers die super goed klinkt met zowel Gibson als Fender gitaren.

Laat je niet afschrikken door het vermogen van 22 watt. Dat ding gaat harder dan mijn 100 watt Marshall en prikt door de mix als geen andere amp.

Scali
19 juni 2006, 13:36
Stevige rock met een Fender?
Moet ik eerst horen voordat ik het geloof.
Britse versterkers zijn toch veel 'degelijker' en directer qua geluid dan Amerikaanse versterkers, zeker in het geval van Fender. Dat geluid lubbert er maar een beetje achteraan, en altijd zo 'scooped'.
Amerikanen zullen wel nooit begrijpen dat middentonen ook erg belangrijk zijn, en dat het niet zo erg is als de speaker ongeveer het signaal volgt.

ziggie
19 juni 2006, 13:45
Stevige rock met een Fender?
Moet ik eerst horen voordat ik het geloof.


Luister maar eens naar Tony Spinner. Als dat geen stevige rock is....

Die speelt uitsluitend op Deluxe Reverbs met zijn eigen band. Bij Toto mag hij er niet op spelen van Lukather omdat de Deluxe te hard gaat voor hun muziek.

Eric Johnson speelt overigens ook bijna uitsluitend op Deluxe Reverbs. Niet de eerste de beste lijkt me. OK, geen stevige rock, maar wel veelzijdig. En dat is die Deluxe. Je kan er echt alles mee, van jazz tot enorm scheuren (wel een goed pedaaltje ervoor dan)

Verder wordt deze amp enorm veel in studio's gebruikt. Het is het geheime wapen van heel veel (bekende) gitaristen.

Echt deze amp heeft ook het mooie Fender clean geluid in zich dat we van de Twin Reverb kennen, maar deze amp rockt als geen andere Fender.

Dat schijnt o.a. te maken te hebben met de 6V6GT eindbuizen.

Scali
19 juni 2006, 13:56
Eric Johnson speelt overigens ook bijna uitsluitend op Deluxe Reverbs. Niet de eerste de beste lijkt me. OK, geen stevige rock, maar wel veelzijdig. En dat is die Deluxe. Je kan er echt alles mee, van jazz tot enorm scheuren (wel een goed pedaaltje ervoor dan)

Voor zover ik weet, gebruikt Eric Johnson de Fenders alleen voor clean.
Hij heeft een setje Marshalls (Plexi?) voor de distortions/lead-geluiden (ik meen met een FuzzFace ervoor). Hij gebruikt een A/B switch.
Bij de G3-DVD kun je duidelijk de Fenders en Marshalls naast elkaar zien staan.
En zo heel erg hard rockt Eric Johnson nog niet eens.
Grappig genoeg krijg ik bijna precies zijn clean-geluid uit m'n 6101 gepeuterd met die 7025 :)


Echt deze amp heeft ook het mooie Fender clean geluid in zich dat we van de Twin Reverb kennen, maar deze amp rockt als geen andere Fender.

Dat wil ik dan wel eens horen :)

ziggie
19 juni 2006, 14:02
Dat wil ik dan wel eens horen :)

Zoals gezegd, luister eens naar Tony Spinner.

Tristan
19 juni 2006, 16:53
@Mr. Joe:
het hangt ervan af wat je wil... Wil je kunnen schakelen tussen verschillende kanalen en een clean en een lead geluid hebben, dan zijn de meeste channel switching bakken prima, ze hebben allemaal een eigen karakter: Engl, Bogner, (Koch) etc... (Koch vind ik persoonlijk niet lekker klinken)

Ga je juist voor het meest dynamische en responsieve geluid, meer clean met een randje en blues/crunch en maakt het je niet uit dat je niet kan channel switchen dan kan je beter voor dit soort amps gaan:
Vox AC30CC: vooral de top en de 1x12 combo, de andere zijn niet te tillen en die 2x12 zonder de Alnico Blue's klinkt minder lekker dan de 1x12 i.m.o...
Marshall: 2061x top, 1974x 1x12 combo, JCM800 2203/2204 eenkanaals
Ceriatone: 18 watt, 18 watt TMB etc...
CMW amps: Tweedy Twin Champ, Royal Class etc...
Fender: diverse vroege Silverface of Blackface amps, geen reissues, die klinken niet lekker i.m.o...
Hiwatt: Custom 20 top
Marble: Bluebird
voor boutique amps (alternatieven voor wat ik hier heb neergezet) en pedalen kan je inderdaad even op www.haarguitars.nl kijken...
Hij importeert ook Bogner speakerkasten en die vind ik te gek klinken...

@Kurt Amat:
Ik wist niet dat jij ook op dit forum zat... We kennen elkaar nog uit/van Rotterdam, ik zit nu in Amsterdam... Doe ook even de groetjes aan Dominique voor me...

Ibanez RuleZ
19 juni 2006, 17:43
ik mis Mesa mark combootjes in deze discussie.

probeer eens een mark 2 ofzo te scoren (of de mark 2 c+). ik denk dat die ook best wel in dat rijtje thuis horen van de bovengenoemde amps

bijvoorbeeld linkje (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/gitaar_en_basversterkers/36279493.html?return=eJwtyuEKwiAUBeB3GWw%2FNbVROCT Wm1xKUHTzMi%2B0it69K%2FXrfIdzwCr7jvYwVavMaLvqYbuFK RChlTIV9KtYYEuEGYCqWLP8XQQGvOzZqeFeHZXezKo310yMV8T Gndny%2BU%2Fe55M%2BN%2BrG48hMD%2BbiK7BLjVz0gE510%2 BcL3ksuhQ%3D%3D&df=1)

komt ook een heel end in de buurt denk ik zo: goed clean en gewoon een goede oversturing

harrald