PDA

View Full Version : straplocks op je top



maarten
17 november 2002, 23:49
ok nu ik je aandacht heb..

ik heb een top en die is zwaar. zeg maar 22 kilo. en ik ga vaak met het openbaar vervoer naar de repetitie. Heeft iemand nog tips om die top te vervoeren. Aan het handvat hou je niet lang vol en met twee armen is ook zwaar (ik reis toch wel een uur)
ik dacht bijvoorbeeld aan een soort draagtas ervoor die een schouderband heeft. of een soort straplock-achtig iets

yeah im crazy i know.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maarten op 2002-11-18 00:16 ]</font>

Matje
18 november 2002, 00:14
Op 2002-11-17 23:49, schreef maarten:
ok nu ik je aandacht heb..

ik heb een top en die is zwaar. zeg maar 22 kilo. en ik ga vaak met het openbaar vervoer naar de repetitie. Heeft iemand nog tips om die top te vervoeren. Aan het handvat hou je niet lang vol en met twee armen is ook zwaar (ik reis toch wel een uur)
ik dacht bijvoorbeeld aan een soort draagtas ervoor die een schouderband heeft. of een soort straplock-achtig iets

yeah im crazy i now.



know

maarten
18 november 2002, 00:17
:grin: sorry typte wat snel

Matje
18 november 2002, 07:01
Je hoeft toch geen uur staand te reizen? En anders is de top nog behoorlijk zwaar lijkt me. Ik hoef die van mij in ieder geval geen uur om m'n nek te hangen hoor.

kan ie niet gewoon in een (grote) sporttas?

moretel
18 november 2002, 07:38
Ik zou het meer in een rugtas zoeken.
Ga eens naar een goede buitensport zaak. Die hebben wel ervaring met uren sjouwen en hebben misschien leuke tips.

Epic
18 november 2002, 09:37
wieltjes wil ook helpen... of een auto.

Phyrexian
18 november 2002, 11:49
anders een flightcase laten bouwen (duur!) met wieltjes aan één kant zodat je die top kan slepen op twee wielen?

Janneman
18 november 2002, 12:41
Tja, ik zag zelf maar 1 optie. Dat is gewoon je versterker in de repetitie ruimte laten staan en thuis op iets anders spelen.
Ik kan me niet voorstellen dat je die top elke week gaat verslepen. :wink:

maarten
18 november 2002, 13:59
nee het is ook maar voorlopig, ik ben nu met rijlessen bezig dus over niet al te lange tijd kan ik zelf rijden.
Ik heb die top uit hilversum gehaald in de trein, ik hoefde ook niet de hele tijd te staan maar toch is t vervelend. En tis ook 10 minuten tot kwartier lopen nog.
ik heb zelf een trekkersrugzak en ook een grote weekendtas.. eventjes proberen. ik ben wel gewend met zo'n overvolle tas uren te lopen dus misschien valt t wel mee.

Hoe zit t trouwens met trilgevoeligheid van buizentops? tijdens vervoer enzo, en kun je heb gerust hoogkant houden?


bovendien laat ik die top niet graag daar staan..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maarten op 2002-11-18 14:02 ]</font>

Ic3gl0vE
18 november 2002, 22:05
22 kg om je nek hangen is NIET gezond


ik zou een flightcase nemen met wieltjes aan de zijkant

Bins
18 november 2002, 22:08
Check eens "gator" koffers. Das een soort kruising tussen een koffer en een flightcase. (zwe hebben een website, maar ik ben ff lui, doe google). Marshall heeft volgens mij ook een top-tas met wielen.

Bins
18 november 2002, 22:21
http://www.gatorcases.com/sections/04-prdct/04_prdct-02amp.htm
Hiero, deze hebben ze ook in "top" formaat. Ik heb ze gecheckt bij Rockpalace, ziet er goed uit, heel solide. Ik wil er een aanschaffen voor mijn combo, maar ze zijn 110-140 euro, das minder. Aan de andere kant gaat zo'n ding natuurlijk wel een paar jaartjes mee, en het lijkt me handiger dan een flightcase.

maarten
18 november 2002, 23:18
hey bedankt voor de tip bins!
ik denk wel dat het de investering waard is, ik woon in een afgelegen gat dus ik moet er sowieso altijd wel mee slepen.
Hij past trouwens net niet in mn trekkersrugzak of weekendtas,, ik dacht zelf aan een klein inklap-steekkarretje hehe

Bins
18 november 2002, 23:50
Dat met zo'n karretje heb ik ook geprobeerd. Dat was echt helemaal nix. Ondanks mijn zelfgemaakte foam-laag rammelde het onwijs. In zo'n koffer zit ie lekker ingepakt, lijkt me beter. Ik zit stiekum te hopen dat de kerstman er 1 langs komt brengen :grin:

vulvasonic
19 november 2002, 00:14
Dat sjouwen is kut. En mocht je geen andere oplossing weten, hou er dan in ieder geval rekening mee dat je de versterker eerst een half uurtje, of langer, af laat koelen alvorens weer op sjouw te gaan met het ding.
Tenzij je wil dat je versterker heel snel kapot gaat (buizen).

maarten
19 november 2002, 14:03
ik ga maar wachten op mn rijbewijs...