PDA

View Full Version : Weer een snarenplukker...



anvil
18 juni 2006, 21:49
Hallo, ben hier zojuist via de nieuwsgroep nl.muziek.instrument.gitaar terecht gekomen.

Ik speel sinds zo'n 13 jaar gitaar, aanvankelijk akoestisch maar in 1995 de overstap gemaakt naar elektrisch. Mijn "stijl" is vrij breed, vooral werk van Frank Black/Pixies en Nederlandse bands als Bettie Serveert/Burma Shave mag ik graag proberen te spelen.

Sinds dit weekend heb ik een Squier Strat, waaraan ik eea wil gaan doen omdat hij op dit moment wat troosteloos is (vorige eigenaar was er bepaald niet zuinig op...) dus ik zal regelmatig de nodige (domme) vragen stellen in het zelfbouwforum ;)

Lies
18 juni 2006, 21:54
Welkom hier!
toevallig heb ik het weekend ook een squier strat gehaald alleen dan wel een nieuwe ;)

iwamoto
18 juni 2006, 22:20
wat voor elec. had je vroeger? verder welkom op dit forum :D
wat heeft je trouwens overgehaald elec. te spelen?

anvil
18 juni 2006, 23:52
wat voor elec. had je vroeger? verder welkom op dit forum :D
wat heeft je trouwens overgehaald elec. te spelen?

Ik kocht in 1995 een Les Paul Studio (zwart) die ik nog steeds heb, mijn pride and joy ;) De Squier is meer een aardigheidje, ik wil het ding oplappen en zo meteen wat ervaring opdoen om tzt wat uitgebreidere dingen te ondernemen (lees: eigen droomgitaar bouwen)

Ik wilde elektrisch omdat de speelstijl en klank daarvan beter pasten bij mijn muzieksmaak. Ik kwam snel uit op een Les Paul omdat ik iets "stevigs" wilde en een Fender toen te licht en gammel aanvoelde...