PDA

View Full Version : Schema switchpedaal voor distortion versterker



scholier
18 juni 2006, 18:50
Nou de titel zegt het al, wie heeft het schema voor een switch pedaal, zodat ik kan wisselen tussen de kanalen op me versterker. Het zal ongetwijveld een ongeloofelijke noob vraag zijn, maar ik ben een noob, en daar ben ik trots op:D
Ik vraag dit omdat me stiefvader nogal technisch is, en hij zou er (denk ik) wel een kunnen maken, maar niet zonder schema, het is dus gewoon een heel simpel switch pedaaltje en géén bestaand distortion pedaaltje, zoals de tubescreamer of whatever.

Tom

Dirk_Hendrik
18 juni 2006, 19:52
En je versterker is een...

scholier
19 juni 2006, 07:30
Hughes & Kettner 60 Watt blue edition

scholier
19 juni 2006, 20:15
iemand?
fuck 10 tekens

djgitarist
19 juni 2006, 20:43
Volgens mij worden er ook universele footswitches verkocht voor niet al te duur.

Meestal zijn footswitches met een mono jack aansluiting zonder problemen voor verschillende versterkers bruikbaar, maar als je per se zelf wilt knutselen:

Op newtone-online.nl worden diverse materialen verkocht voor zelfbouw voetpedalen, behuizingen al vanaf een paar euro.

Rude Perception
19 juni 2006, 21:51
Volgens mij worden er ook universele footswitches verkocht voor niet al te duur.

Meestal zijn footswitches met een mono jack aansluiting zonder problemen voor verschillende versterkers bruikbaar, maar als je per se zelf wilt knutselen:

Op newtone-online.nl worden diverse materialen verkocht voor zelfbouw voetpedalen, behuizingen al vanaf een paar euro.

op het forum van newtone staat ook ergens een schema voor een footswitch geloof ik. Je wordt er iig wel heel goed geholpen altijd!