PDA

View Full Version : SD tegenhanger Gibson Classic '57?



Jeanken
18 juni 2006, 18:35
Is er een Seymour Duncan tegenhanger van de Gibson Classic '57?
Of welke komen zowat het meest in de buurt?
Alnico II's misschien?
Er komt misschien binnenkort een goedkopere semi hollowbody en aangezien de pickups door de band weinig apart zijn van zulke gitaren kijk ik al eens rond.
Kheb nog een SD Phat Cat voor aan de hals maar ik zou graag in de brug een humbucker hebben.
De ES335 en consoorten bevallen me wel, en die hebben Classic '57 pickups, maar zelfs in Duistland kosten die nog makkelijk 130EUR.
Daarvoor heb ik een heel setje SD's..
EDIT: Kheb nog een SH-4 liggen, maar wat die gaat geven in een hollowbody..
En DiMarzio of consoorten mag ook hoor, maar liefst beneden de 100EUR.. (of als iemand nog wat 2dehands heeft)

Orpheo
18 juni 2006, 20:49
wat ik 100% zeker weet is dat de seymour duncan JB en '59 TOTAAL niet op de classic '57 lijken! ik ga voor de superdistortion (hoewel deze wel wat meer output heeft) en de air norton. niet te duur, klinkt SUPER.

edit: air norton in hals dan.

Jeanken
18 juni 2006, 21:00
De JB heb ik gewoon nog liggen, klinkt idd niet als een '57, en die '59 weet ik niet waar je het haalt. De Alnico II noem ik, staat op SD site aangeraden voor semi-hollowbody's
Kan ik sowieso wel eens proberen wat die JB geeft, het hoeft niet echt een Classic '57 clone te zijn, maar die vind ik in alle geval wel lekker in hollowbody's.
Ik zou voor de hals sowieso die Phat Cat nemen, klinkt erg lekker, en voor dit type gitaar zijn ze uiteindelijk zelfs ontworpen.
De Super Distortion lijkt me zeker wel wat, maar ik vrees dat de output een beetje té zal zijn..
Al mag het wel wat meer scheuren dan die Phat Cat, zijn redelijk low output (ik gebruik dan ook de brugversie in de halspositie).
EDIT: Was ik al vergeten, kheb ook nog een SD Jazz, hoe klinkt die in de brug?

Orpheo
18 juni 2006, 21:09
De JB heb ik gewoon nog liggen, klinkt idd niet als een '57, en die '59 weet ik niet waar je het haalt. De Alnico II noem ik, staat op SD site aangeraden voor semi-hollowbody's
Kan ik sowieso wel eens proberen wat die JB geeft, het hoeft niet echt een Classic '57 clone te zijn, maar die vind ik in alle geval wel lekker in hollowbody's.
Ik zou voor de hals sowieso die Phat Cat nemen, klinkt erg lekker, en voor dit type gitaar zijn ze uiteindelijk zelfs ontworpen.
De Super Distortion lijkt me zeker wel wat, maar ik vrees dat de output een beetje té zal zijn..
Al mag het wel wat meer scheuren dan die Phat Cat, zijn redelijk low output (ik gebruik dan ook de brugversie in de halspositie).
EDIT: Was ik al vergeten, kheb ook nog een SD Jazz, hoe klinkt die in de brug?

ik ken de '59 van seymour duncan, en ik ken de classic 57 van gibson, vandaar dat ik zeg dat ze niet op elkaar lijken :P

het spijt me overigens, ik lees 'nu' pas dat je het in een semihollow wilt steken, dan zal ik gaan voor de air norton van dimarzio. lekker warm, maar niet TE, lekker krachtig, maar niet TE. het laag is duidelijk, niet modderig, en goed gedefinieerd, en het hoog wordt niet iel zoals veel andere hummies dat wel hebben.

Jeanken
18 juni 2006, 21:15
ik ken de '59 van seymour duncan, en ik ken de classic 57 van gibson, vandaar dat ik zeg dat ze niet op elkaar lijken :P
Aha, op die manier :chicken:
Zijn er ergens clips te luisteren van die Air Norton?
Op de DiMarzio site zelf alvast niet..