PDA

View Full Version : Overdrive marshall dsl 100



darkdopke
18 juni 2006, 18:05
hallo!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb sinds kort een nieuwe gear aangeschaft. het betreft hier:
Marshall dsl 100
marshall 1960 A
Gibson les paul standard plus

Ik ben echter nog steeds op zoek naar een mooi overdrive geluid. Een geluid wat ik mooi vind is van gitaristen zoals:
doug aldrich(whitesnake/dio)
zakk wilde(ozzy/bls)
John norum(europe/john norum)
Kirk hammett laatse 3 cd's van metallica.

Hebben jullie suggesties voor instellingen?

Ik hoop dat jullie me opweg kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Robin

andoni
18 juni 2006, 18:15
Probeer eens:

Tone Shift: UIT (dit is belangrijk, anders krijg je lelijke mid scoop)
Deep Shift: aan (mag uit als je niet van veel oomph houdt)

Eq + Presence: alles op 12 u en tweaken naar smaak (niet overdrijven met presence -> piercing highs, niet overdrijven met bass -> modder).

Gain: 12 u en tweaken naar smaak

Ultra gain kanaal op Lead 1 mode. Als je een bruter geluid wil kan je ook Lead 2 mode gebruiken maar dan moet je oppassen met je gain, zeker niet boven 12 u gaan anders wordt het een modderige brei.

Voor solo's is dit een moelijke versterker, hij klinkt namelijk weinig gecompressed voor een high gainer, waardoor je hard moet werken. Ik gebruik een boost pedaal om solo's er meer te laten uitspringen en meer sustain te krijgen (een Boss SD-1 geeft al een erg goed resultaat vind ik).

Voor meer classic rock kan je de crunch mode van het classic gain kanaal gebruiken, maar zet je deep switch dan uit, anders klinkt het wat dof.


Eens je het systeem wat door hebt is dit echt een supermakkelijke versterker om in te stellen, maar ik heb al veel uiteenlopende settings gezien.