PDA

View Full Version : Ibanez PhaserTone-1000



Scali
18 juni 2006, 17:50
Dit is het enige (werkende) effect dat ik heb. Normaal gesproken hou ik niet zo van stompboxen/analoge effecten vanwege ruis/tonesuck, veel kabels, batterijen, en het 'pedaldance'-syndroom.
Maar deze heb ik een paar jaar geleden gekregen van een vriend van me, en ik vond het wel een koel ding om te hebben, hoewel ik hem eigenlijk nooit gebruik.
Een tijdje geleden kwam ik erachter dat het ook echt een 'vintage' effect is.

Dus als iemand geinteresseerd is in dit ding, deel je kennis over dit apparaat, of stel vragen. Ik ben ook benieuwd wat ie waard is. Ik heb ze wel voor $250 aangeboden gezien op het internet. De mijne is niet 100% origineel. De schakelaar aan de zijkant was afgebroken, en die heb ik vervangen met wat ik maar kon vinden... lijkt dus niet op de originele schakelaar. Maar het werkt wel 100%, voor zover ik weet.

http://www.musictoyz.com/images/gif/pt1000.gif

Dirk_Hendrik
18 juni 2006, 18:18
Prijs jezelf niet rijk. Die 250 dollar berichten hen ik ook gezien. Ik heb ze ook (in de praktijk dus) voor minder dan 100 dollar zien gaan. Het is dus een beetje wat de gek ervoor geeft. Voor de mijne heb ik 45 euro betaalt. Misschien dat Robbert nog even wil reageren. Die heeft er ook één.

De afgebroken schakelaar is een klassieker. Heeft de mijne dus ook. Een"'echte" vervanging (Myama dus) heb ik nog niet kunnen vinden. Myama is ook niet zo fanatiek met reageren op mails.

Robbert
18 juni 2006, 21:31
Ik zou het kunnen opzoeken, maar ik meen dat er 65 Euro voor betaal heb. Voor $250 heb je wel wind mee, maar met Ebay niet onhaalbaar. Gaat je in Nederland niet lukken om dat in Euro's te ontvangen ;)

zoon van Piet
19 juni 2006, 12:02
Als al die vraagprijzen op internet echt betaald werden, was ik rijk. Maar ik post niet vanaf de bahama's met een wilde schone aan iedere arm, maar gewoon vanaf kantoor waar ik (eigenlijk) hard moet werken.
De Pt1000 is wel vintage, maar niet erg gezocht. de prijzen die je hier leest, zijn heel wat reeeler dan die 250. Als het nou de PT-777 was geweest, dan was dat misschein andres geweest.

interessander
19 juni 2006, 12:04
Dan haak ik even in: wat is mijn fl-303 waard? (werkt goed, uiterlijk wat minder)

Scali
19 juni 2006, 12:24
Ik ben niet van plan hem te verkopen, maar ik wil graag weten wat ik ongeveer in huis heb :)

Ik vond het wel uniek, een phaser met pedaal. Ik ken geen andere phaser die dat heeft... Bij sommige multifx kun je ook wel een expressiepedaal gebruiken op deze manier, maar verder niet.
Met m'n G9.2tt heb ik nog iets leukers ontdekt... daar heb je een FixedPhaser en CombFilter effect. In feite een phaser resp. flanger, zonder de 'beweging'. Kun je aan een expressiepedaal hangen om zelf de beweging eraan te geven.
Vaag dat dit soort effecten zo zeldzaam zijn.

Dirk_Hendrik
19 juni 2006, 12:29
Met m'n G9.2tt heb ik nog iets leukers ontdekt... daar heb je een FixedPhaser en CombFilter effect. In feite een phaser resp. flanger, zonder de 'beweging'. Kun je aan een expressiepedaal hangen om zelf de beweging eraan te geven.
Vaag dat dit soort effecten zo zeldzaam zijn.

FixedPhaser is wat men op veel meer phase en flange pedalen tegenkomt onder de naam "manual". Zet de speed op 0 en gebruik de manual knop om je phaser in te stellen op die sweetspot die je zocht.
Combfiltering is de basis van het effect dat we in de normale wereld als -phasing kennen.

Scali
19 juni 2006, 12:33
FixedPhaser is wat men op veel meer phase en flange pedalen tegenkomt onder de naam "manual". Zet de speed op 0 en gebruik de manual knop om je phaser in te stellen op die sweetspot die je zocht.
Combfiltering is de basis van het effect dat we in de normale wereld als -phasing kennen.

Ja, maar ik bedoel dus met het expressiepedaal erbij. Dat je het ongeveer bespeelt als een wah-pedaal. Dat zie ik zelden.

Lucluc
19 juni 2006, 13:27
Ja, maar ik bedoel dus met het expressiepedaal erbij. Dat je het ongeveer bespeelt als een wah-pedaal. Dat zie ik zelden.

Nou, er zijn er nogal wat van:

Carlsbro Super Phase
CBS-Arbiter Fuzz Phazer
Colorsound Fuzz Phazer
Colorsound Phaze Four
Colorsound Phazer
Colorsound Supa Phaze
Cosmosound CSE-12 Phasing
DeArmond 1900 Pedal Phaser
Electro-Harmonix Bad Stone Phase Shifter Pedal
Electronic Sounds UFO Fuzz Phazer
Foxx Studio Model 7 Foot Phaser
George Dennis GD-95 Stereo Phaser Volume
George Dennis GD-95 Super Phaser Volume
Greco PT-950 Pedal Phaser
Kimbara PS-33 Pedal Phase Shifter
Maxon Roto Phase 2
Morley PFA Pro Phaser
Morley PFV Phaser Volume
Regal Out A Phase
Retroman Uber Vibe
Schaller Phaser
Sears Phasing Pedal
Shin-Ei Companion Phase Machine
Silversound SE-120 Super Phasing
Trucker Side FX Phaser
Vox Phazer

Toegegeven, niet bepaald alledaags, maar die George Dennis zie je nog wel eens, evenal de Morley's.

Hmmm, Retroman Uber Vibe, dat klinkt lekker zeg! Of Electronic Sounds UFO Fuzz Phazer!!!!!!

Jeanken
19 juni 2006, 13:48
Zo'n Schaller heb ik ook gehad, was een reeks(je?) rond, khad er 3 van, booster, phaser en fuzz, samen 100EUR betaald..

zoon van Piet
19 juni 2006, 19:28
En schaller had ook de Bowwow/joyjoy, in die laatste stand had je een soort van stilstaande phase, met de voet regelbaar. Ik vraag me af of dat effect wel echt als en phaser mag gelden, trouwens. Maar ik vind het wel heerlijk klinken en het lijkt sterk op voetbeweegbare phase.
Die Foxx Foot Phaser had trouwens ook een stilstaande stand, als ik me goed herinner... ik had dat ding nooit moeten verkopen!