PDA

View Full Version : Mn gitaar ontdoen van zijn lak



Lacrymosa
17 november 2002, 22:37
Hoe doe ik dit het meest het snelst en naukeurigst.

Ik ga op mn strat kopie weer is wat creativiteit loslaten.........

check http://www.ibanezrules.com/catalogs/us/1998/98007.jpg

die eerste JEM, dat ga ik proberen na te maken met een verfbrander en wat verf.

Iemand adviesen......

(gitaar klinkt toch nie echt dat je zegt super, dus veel maakt et me ook niet echt uit)

CheerS!!

Swan
17 november 2002, 23:45
schuren met verschillende grofheden schuurpapier

skabouter
17 november 2002, 23:45
schuurmachine (lenen/huren) en schuren maar !!

op op de ouderwetse manier: uren lang krassen met schuurpapier !

ik raad manier 1 aan !

vulvasonic
17 november 2002, 23:47
Fender en stalgenoten maken tegenwoordig hun gitaren met een heel harde, dikke laklaag. Als je wilt dat de nerf van het hout te zien is, zul je behoorlijk agressief afbijtspul nodig hebben. Dat moet je erop smeren, wachten tot het gaat borrelen en dan proberen de boel eraf te schrapen. Daarna nog heel lang bijschuren.
Ik heb het zelf gedaan bij een van mijn strats en hoewel het op zich een geinig resultaat opgeleverd heeft, ben ik er wel een maand mee zoet geweest. En dan moet je nog es gaan lakken enzo.
Je makt het jezelf een stuk gemakkelijker door alleen maar te kiezen voor een andere kleur of een wilde tekening ofzo. In dat geval kun je de oude lak meestal wel laten zitten. Je moet dan wel even proberen te achterhalen wat voor een verf er op je gitaar gebruikt is. Niet alles pakt goed op verschillende soorten lak.

Succes ermee!
En als ie klaar is......FOTOOOOOOO !!!!!
;}

Lacrymosa
18 november 2002, 14:19
Ik heb al is gewoon voor de lol een spuitbus van de hema er op gezet.

Dus er zit nu een best dikke verf laag op en et is ook niet echt mooi gelukt, maar ik zal er een paar foto's van maken en die posten en als ie klaar is zal ik dr ook nog wel ff een zooi posten.

CheerS!!

skabouter
18 november 2002, 15:57
hmzzz, hema spuit bussen lijkt me best zonde voor je gitaar. helemaal zonder schuren. lijkt mij neit mooi ! maarja, tis jou ding.

Lacrymosa
18 november 2002, 19:20
Et was ook ooit een gitaar die ik voor 200 piek ergens gekocht heb, et is meer een bouwproject dan een gitaar, ik speel er ook niet al te vaak op, et gaat er meer om dat ik een beetje kan hobbyen.

CheerS!!

vulvasonic
18 november 2002, 20:04
De meeste gitaarbouwers vinden nitro-cellulose lak het beste voor een gitaar. Dat is tevens de lak die op oude Fenders en nieuwe Amerikaanse reissue's te vinden is. Deze lak is in een gewone verfzaak bijna niet meer te krijgen, vanwege de milieu-eisen en vanwege het feit dat de lak vrij snel slijt.
Via gitaarbouwers e.d. is deze lak nog wel te krijgen, maar is ook schreeuwend duur.

Dus misschien is die Hemalak zo gek nog niet....
;}

Lacrymosa
18 november 2002, 21:06
Dat vond ik nou ook
maar wat klere werk is et om dat ding te schuren zeg.....morgen ff zon elektrisch ding regelen.

CheerS!!

Negative K3 fan
18 november 2002, 21:18
Blanke autolak werkt ook wel :smile:

Ic3gl0vE
18 november 2002, 21:54
n-a-g-e-l-l-a-k :smile:

vulvasonic
19 november 2002, 00:09
Zelf zit ik te denken aan een olieverfkunstwerkje met allerlei materialen die daar dan weer doorheen steken enzo.
Zal wel niet de klank van de gitaar ten goede komen, maar laten we eerlijk wezen; zou het veel uitmaken?
;}