PDA

View Full Version : metal axe?



krieke
18 juni 2006, 15:03
Ik zoek een metal gitaar maar die clean ook zeer goed klinkt. Heb eens gekeken bij Ibanez, Jackson en ESP. Omdat ik een grote metallica fan ben zou ik wel zo een KH-2 vintage gitaar willen kopen maar omdat ik die custom moet laten maken omdat ik linkshandig ben gaat de prijs veel te hoog zijn veronderstel ik. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een gitaar die evenwaardig is aan dergelijke gitaar:
25,5"
alder body
maple neck
rosewood fingerboard
24 frets
floyd rose
eventueel neck-tru i.p.v. bolt-on

ik dacht meteen aan Jackson soloist en waarschijnlijk de Soloist 2 omdat deze 2 humbuckers heeft t.o.v. Soloist 1 die H-S-S is. Deze maken ze dan ook in een linkse versie.

Zijn er nog gitaren die in de buurt komen van kwaliteit of is een Jackson Soloist een ideale plaatsvervanger?

Kaïn
18 juni 2006, 15:09
Een Charvel model 6 is een hele goede "vervanger"van die jackson. Ik vind em zelfs beter dan de jackson, alleen weet ik niet of die ook als lefty te krijgen om eerlijk te zijn.
Met ESP zit je voor metal zeker wel goed. Als ik het uit mijn hoofd zo goed weet voldoen de meeste M, en HM series aan je specificaties. Voor ESP kan je het beste even naar the american guitar store gaan, daar hebben ze er een hoop.
Succes ermee!

RvB
18 juni 2006, 15:20
Laatst stond er een linkshandige explorer op marktplaats. Ik weet niet of je hiervan houd (want je zoekt een Ibanez-achtige gitaar), maar anders is dat wel een mooi alternatief.

Ik heb zelf een LTD met EMG's en uit EMG's kan ik iig geen mooie clean krijgen (als ik het vergelijk met m'n Gibson). En een Gibson vind ik zelfs nog mooier klinken met distortion dan de EMG's. Ik weet niet hoe anderen over EMG's denkt, maar vind de Gibson-elementen beter.

krieke
18 juni 2006, 15:23
is een Charvel model 6 niet H-S-S ?

krieke
18 juni 2006, 16:40
iemand een menig over de soloist?

Outrage
18 juni 2006, 16:48
Fantastisch ding. Ik speel op een SL2H en de gitaar klinkt en speelt enorm goed. Ik heb wel wat slechte berichten gehoord over jacksons die na de overname van fender van mindere kwaliteit waren (fretwerk, constructie), dat was zelfs bij de USA gitaren het geval.

Mijn gitaar is in ieder geval van 2002, dus van voor die overname. Ik zeg het er gewoon bij, ik heb er geen speciale ervaring mee, ik heb het enkel gehoord van een technicus die beide gitaren heeft kunnen vergelijken.

krieke
18 juni 2006, 16:55
merci voor de nuttige info Outrage

Jax
18 juni 2006, 17:02
is een Charvel model 6 niet H-S-S ?

Yup, is H-S-S

Jiboom
18 juni 2006, 18:11
Ik weet niet aan welke van je genoemde specs je gitaar minimaal zou moeten voldoen, maar je kunt ook denken aan een MusicMan John Petrucci model. Heeft geen FR, maar is wel geschikt voor metal en klinkt clean ook goed (ook nog met piezo leverbaar). Is sowieso erg goed gebouwd. Ik weet niet of ie ook linkshandig geleverd wordt overigens.

jw009
18 juni 2006, 19:12
Laatst stond er een linkshandige explorer op marktplaats. Ik weet niet of je hiervan houd (want je zoekt een Ibanez-achtige gitaar), maar anders is dat wel een mooi alternatief.

Ik heb zelf een LTD met EMG's en uit EMG's kan ik iig geen mooie clean krijgen (als ik het vergelijk met m'n Gibson). En een Gibson vind ik zelfs nog mooier klinken met distortion dan de EMG's. Ik weet niet hoe anderen over EMG's denkt, maar vind de Gibson-elementen beter.


Zeker nog nooit een EMG 60 in de neck positie gehad? Ik vind het beetje raar dat je zegt dat; je uit "EMG's" geen mooie clean kan krijgen. Waarschijnlijk heb je dan een 2x een 81 en die zijn niet gemaakt om clean mee te spelen en zullen dan ook niet lekker clean klinken. Daarnaast heb je nog de single coils van EMG, heb daar zelf geen ervaring meer maar je zal er ongetwijfeld wel een mooie cleane sound uit kunnen krijgen.

RvB
18 juni 2006, 20:07
Zeker nog nooit een EMG 60 in de neck positie gehad? Ik vind het beetje raar dat je zegt dat; je uit "EMG's" geen mooie clean kan krijgen. Waarschijnlijk heb je dan een 2x een 81 en die zijn niet gemaakt om clean mee te spelen en zullen dan ook niet lekker clean klinken. Daarnaast heb je nog de single coils van EMG, heb daar zelf geen ervaring meer maar je zal er ongetwijfeld wel een mooie cleane sound uit kunnen krijgen.

Die heb ik juist wel in m'n neck zitten. En idd, die vind ik niet mooi clean klinken in vergelijking met mijn Gibson SG Special.

Nickname
18 juni 2006, 21:58
De ibanez RG1570 zou wel bij jou passen denk ik zo :satisfie:

krieke
18 juni 2006, 22:25
De ibanez RG1570 zou wel bij jou passen denk ik zo :satisfie:

idd, ik ga die en enkele jacksons eens testen, maarja ik weet die niet echt een winkel waar ik deze zou kunnen testen omdat ze die meestal niet op voorraad hebben.

SGS
19 juni 2006, 00:35
Laatst stond er een linkshandige explorer op marktplaats. Ik weet niet of je hiervan houd (want je zoekt een Ibanez-achtige gitaar), maar anders is dat wel een mooi alternatief.

Ik heb zelf een LTD met EMG's en uit EMG's kan ik iig geen mooie clean krijgen (als ik het vergelijk met m'n Gibson). En een Gibson vind ik zelfs nog mooier klinken met distortion dan de EMG's. Ik weet niet hoe anderen over EMG's denkt, maar vind de Gibson-elementen beter.

Momenteel heb ik een Gibson SG en een Jackson RR5. Deze gitaren zijn de beste die ik ooit in mijn bezit had voor metal. Ibanez vind ik veel te dun qua sound. EMG klinkt vrij kunstmatig vind ik, en scoorde voor mijn part op vlak van clean idd ook niet echt hoog.

Als je een gitaar met floyd rose wilt, koop die dan alleen als je de floyd rose ook daadwerkelijk wilt gaan gebruiken... Ik haat zulke dingen op een gitaar en zeker voor metal. Altijd tuning-problemen,... Geef mij maar gewoon plug & play materiaal...

Orpheo
19 juni 2006, 00:42
metalaxe? eitje: les paul custom met superdistortions in brug en hals. done.

Nickname
19 juni 2006, 10:20
idd, ik ga die en enkele jacksons eens testen, maarja ik weet die niet echt een winkel waar ik deze zou kunnen testen omdat ze die meestal niet op voorraad hebben.

Bij feedback in eindhoven hangt er wel één, er hangt ook een RG 2550... ook een mooie! :)

Dick Wolkendeck
19 juni 2006, 11:03
iemand een menig over de soloist?


Ik heb een SL2 uit 1992. Klinkt erg goed: vet, hard, sustain. Ook clean nog goed te gebruiken dankzij de coilsplit die ik er op heb laten zetten (push/pull toonpot). Nog een tijdje DiMarzio ToneZone en The Breed geprobeerd, maar de originele elementen klinken toch beter (Kent Armstrong). O ja en hij speelt erg lekker en ziet er erg cool uit - zwart, ebben toets zonder positiemarkeringen.

Malle Eppie
19 juni 2006, 11:34
Metal gitaar?

Deze!
http://www.espguitars.com/images/guitars/Viper-400_OW.jpg