PDA

View Full Version : Roland GP-100 schel geluid...



bas vincent
17 november 2002, 22:07
Hallo allen,

Heb sinds kort ter vervanging van mijn GP-16 een GP-100 aangeschaft. Ben inmiddels enkele weken verder en vele uren aan het programmeren geweest, maar zodra ik er een pre-amp bij doe, voor het scheuren, wordt het geluid verschrikkelijk schel. heb de hele handleiding doorgelopen, maar niets helpt. Ook de voor geprogrammeerde geluiden met pre-amp klinken zo. Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? heb zelf het idee dat de pre-amp kapot is...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bas vincent op 2002-11-17 22:08 ]</font>

bas vincent
20 november 2002, 17:02
Ik heb hem net na laten kijken bij staffhorst Utrecht en die zeiden dat ik hem waarschijnlijk verkeerd had aangesloten...
Mijn setup is als volgt...
Gitaar -> GP-100 -> gitaaringang H&amp;K attax 200.

volgens hem moet ik hem in de return zetten van de versterker...

ga het zo proberen, maar klinkt nogal vreemd in de oren...
hoe sluit je normaal gesproken een multi-effekt met pre-amp aan op je versterker?

Harry
20 november 2002, 17:13
Op 2002-11-20 17:02, schreef bas vincent:
Ik heb hem net na laten kijken bij staffhorst Utrecht en die zeiden dat ik hem waarschijnlijk verkeerd had aangesloten...
Mijn setup is als volgt...
Gitaar -> GP-100 -> gitaaringang H&amp;K attax 200.

volgens hem moet ik hem in de return zetten van de versterker...

ga het zo proberen, maar klinkt nogal vreemd in de oren...
hoe sluit je normaal gesproken een multi-effekt met pre-amp aan op je versterker?


voor zover ik weet in je effectloop

FNaRK
20 november 2002, 19:19
idd je uitgaande signaal van je GP100 in de return-ingang van je versterker....zo sla je de pre-amp en de EQ van je versterker over. Als je hem gewoon in de input van je versterker stopt zit je met 2 voorversterkers
(any-one correct me if i'm wrong)

bas vincent
20 november 2002, 22:18
Hi,

je hebt gelijk! Het is ook wel logisch als je het goed bekijkt. het geluid klinkt als een ehh.. dijk...

Heb ik mijn oude gp-16 dus altijd verkeerd aangesloten...
eens kijken wat die doet op deze manier...
bedankt voor de reacties!