PDA

View Full Version : Marshall JTM-45



Frusciante
6 november 2001, 14:07
Dag allemaal,
Ben eigenlijk benieuwd wat julie cracks vinden van de JTM-45. Er zijn nog slechts enkele re-issues te verkrijgen en heb gelukkig de kans gehad om een van deze buizen tops te mogen checken. Ben alleen niet erreg te spreken over de 5881 tubes. ik hoor liever dat ze zijn uitgerust met KT66 tubes. maar goed. ondanks dit schoonheidsfoutje een meesterlijke amp! hendrix, rhcp, ac/dc , clapton achtige sound. Ik vroeg me eigenlijk af of er meer mensen zijn die deze versteker hebben gecheckt of bezitten en wat hun bevindingen zijn. zit namelijk ernstig te dubben om er een aan te schaffen, (top kost rond de 2500 piekies)
alvast bedankt, bey

poeyerke
6 november 2001, 15:02
Als het de originele Vintage is dan is het 'voor mijn oren' een geweldige sound. Ik denk dat vele gitaristen, het vooral voor blues en classic rock met mij eens zullen zijn. Hoe de reissue klinkt weet ik niet, maar dat zal niet zo ontzettend veel verschillen. Overigens heeft Gary Moore het gehele welbekende 'Still got the Blues' album op een JTM-45 Reissue gespeeld, dus dat is de sound die je kunt verwachten, als je nu ook nog zo kunt spelen. :grin:

Overigens kun je de 5881's uitwisselen met de KT-66, al vind ik dat er niets mis is met een goede 5881.

Kortom, wil je een mooie Blues/Classic Rock sound, dan denk ik dat je goed zit.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: poeyerke op 2001-11-06 15:15 ]</font>

Frusciante
6 november 2001, 19:55
ja dat idee heb ik ook wel. alleen nog een setje greenbacks op elkaar stapelen en ik ben er denk ik. ben alleen benieuwd hoe hard die klinkt. in de oefenruimte kon ik hem helemaal opendraaien zonder oorbeschadiging, alleen trilt de hele kamer ondersteboven maar goed dat heeft ook zo zijn charmes. denk dat ik binnenkort ff een belletje ga plegen. laters

roger
27 november 2001, 20:01
Hoi,

Ik heb voor de liefhebbers nog een Jtm45 combo (bluesbreaker) RI te koop in nieuwe flightcase. Mail me als je interesse hebt.

Groetjes Roger roger@speeltgitaar.nl

PeArLjAm
27 november 2001, 20:53
K heb laatst op zon top gespeeld, dus niet zon combo, en hij klonk echt super. Echt een hendrix geluid haal je daaruit. Ik denk alleen dat ie voor metal wat minder geschikt is maar ja dat is toch niet echt mijn stijl..

Frusciante
27 november 2001, 21:02
wat ook echt een aanrader is, is dat je hem, in tegenstelling tot de plexi's, gewoon helemaal kan opendraaien zonder al te veel geluidsoverlast. nog een ts9 ertussen knallen en je kan alle 'goede' kanten uit.
he roger, waarom verkoop je je bluesbraker?
heb inmiddels al mijn top aangeschaft dus je bent net te laat.
laterz