PDA

View Full Version : Hoe word ik een beginner?



paulusdeBKB
18 juni 2006, 10:56
Hoi,

Ik soldeer af en toe een kabeltje, maar daar houdt het dan ook mee op. Ik wil wat meer kunnen, en ook een beetje hands-on kunnen prutsen. Kan iemand me een leuke elektrische startersdoos aanbevelen waarmee ik een beetje kan experimenteren?

bentium
18 juni 2006, 11:57
zoek een schematje van een pedaal dat je leuk vindt (goed om te beginnen zijn fuzz of boosterpedaaltjes)

ga naar de dichtsbijzijnde electrozaak en ga de onderdeeltjes kopen, en begin maar te solderen :)



zo ben ik toch begonnen :D

paulusdeBKB
18 juni 2006, 12:20
Tja, als ze niet meer bestaan dan is een schemaatje + losse onderdelen idd ook een manier. Wat me zo aanspreekt aan die experimenteersets is dat je theorie meteen zelf aanschouwelijk kunt maken door even snel een schakeling in elkaar te zetten.

Het lijkt er inderdaad op dat die experimenteersets niet meer bestaan (tenminste niet op de sites van Radio Rotor, Muco etc) Mocht iemand toch nog weten waar ze die dingen verkopen dan hoor ik het graag!

Dirk_Hendrik
18 juni 2006, 12:49
Build Your Own Clone kitjes via www.degiergitaarbouw.nl ? Wat ik ervan heb gezien vond ik erg OK!

Rude Perception
18 juni 2006, 13:02
www.newtone-online.nlPerfecte beginnerssetjes

hassent
19 juni 2006, 21:42
Ja erg handig die breadbordjes. Zo bouwde ik ook altijd eerst alles op (dat waren vooral distortions uiteraard). Daarna schema optekenen en een print etsen.Leuk werk en je kan het voor relatief weining geld zelf allemaal doen.

Een beetje kennis van electronica, met name opamps, is wel handig. Maar daar is de werkbank voor!

vester86
19 juni 2006, 22:02
en anders heb ik nog wle het een en ander liggen van school uit (opleiding electrotechniek) je roept maar