PDA

View Full Version : vraagje over guitar pro



marcelca
18 juni 2006, 11:47
Hallo

Ik werk al een tijdje met guitar pro en dit bevalt me uitstekend maar heb nu een probleempje , ik weet niet hoe ik dit moet oplossen, wie kan me helpen........


Om te oefenen zet ik de snelheid van het nummer nog wel is lager en dit is geen probleem aar ik heb nu een nummer wat overgaat na een tijdje naar een hoger tempo...

nummer begint op 90 en gaat na 3 regels over naar 200

als ik de snelheid van het nummer verlaag word die 90 langzamer alleen zodra die bij de 200 is gaat ie op 200 verder, deze 200 zou ik dus willen verlagen maar heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen....


heb al geprobeerd te selecteren en dan iets te veranderen maar niets lijkt te werken


wie kan me vertellen hoe dit moet

alvast bedankt

Elixir
18 juni 2006, 12:07
Heey...

Ik weet niet welke versie van guitar pro je gebruikt, maar je zou de speed trainer kunnen gebruiken (F9 als ik me niet vergis). (Bij GP5) selecteer je dan eerst het gedeelte wat langzamer moet en dan dus F9... dan krijg je het venster van de speed trainer...en kun je het nummer op bijv 60 % van de snelheid af laten spelen... en als het nummer dan is afgelopen, begint hij opnieuw maar dan 10 % sneller.
je kan ook gewoon op het moment dat hij naar 200 bpm veranderd zoeken naar een rood blokje boven de notenbalk, dan op die tel gaan staan met dat gele vierkantje, dan F10 drukken, en dan gewoon de snelheid veranderen.
Een beetje een wazige omschrijving, ik weet het... maar hopelijk kun je er iets mee.

Voidhead
18 juni 2006, 12:30
Je kunt ook het icoontje naast het tempo gebruiken, waar bv. X 0.50 in staat, als je hier op klikt speelt ie het nummer op half tempo af, je kunt deze ook op X 0.75 zetten.

marcelca
18 juni 2006, 13:01
het is gelukt, ik veranderde altijd het getal in een lager getal maar dan veranderd die dus verderop niet als de snelheid wisselt...

bedankt voor de info

jorik12345
18 juni 2006, 16:25
Het mengpaneel is ook een handige (rechtsonder het rood-groene icoontje). Kan je alles aanpassen, van instrument tot volume tot tempo.

marcelca
18 juni 2006, 17:13
Het mengpaneel is ook een handige (rechtsonder het rood-groene icoontje). Kan je alles aanpassen, van instrument tot volume tot tempo.


dit is precies wat ik bedoelde

hier kan je per stukje in het nummer de snelheid regelen, helemaal super

dank je wel

Elixir
18 juni 2006, 20:40
Het mengpaneel is ook een handige (rechtsonder het rood-groene icoontje). Kan je alles aanpassen, van instrument tot volume tot tempo.

die bedoelde ik dus met F10 :)