PDA

View Full Version : lichte buizenversterker



brammert
18 juni 2006, 00:23
ik ben op zoek naar een wat lichtere buizenversterker.
fender hot rod deluxe is kwa vermogen en gewicht zo'n beetje het maximum.
ik ben al een tijdje aan het rondneuzen op marktplaats en sites van muziekwinkels. binnenkort ga ik ook uitproberen in de plaatselijke muziek winkel. ik zoek niet het echte smerige scheurgeluid, wat softer.
ik zat zelf te denken aan een vox ac15, peavey delta blues, fender blues junior of mischien een tweede hands marshall jtm30.
mischien hebben jullie tips.

Eko
18 juni 2006, 10:53
Eigenlijk is de beste tip: ga spelen op die dingen. Speel er op met laag volume en op hoger volume. Niet alle amps reageren hetzelfde op volume vermeerdering. De ene blijft mattig klinken en een andere komt tot leven. Van dichtbij is belangrijk omdat je vaak op de kamer speelt en veraf omdat je wilt weten hoe je publiek je hoort.
Ik denk dat een bluesjunior een goede keus is, maar dat is een persoonlijke voorkeur.

a.c.
18 juni 2006, 11:28
Ik was naar hetzelfde op zoek en ben uitgekomen bij een boogie F30. Heel veelzijdig met kwaliteit, licht gewicht, 30W en veel volume.

Anders Destium
18 juni 2006, 11:49
Welkom op gitaarnet :)

Het is vooral een kwestie van testen als je al een selectie hebt. Naast de versterkers die je zelf al noemt zou je ook bijvoorbeeld een Koch Studiotone kunnen proberen, of een Rivera R30.

brammert
18 juni 2006, 12:17
oke bedankt allemaal

blademan
18 juni 2006, 13:19
probeer eens een Laney, bijv: laney vc 30 212/121. Mooie klank, geen metal scheur maar gewoon een lekkere blues crunch.

hadv
19 juni 2006, 00:37
ik heb onlangs een Brunetti Maranello gekocht
2-kanaals, 1 clean, 1 met vervorming
25 watt Class A, 2x EL84 in de eindtrap, Jensen speaker
bevalt top