PDA

View Full Version : Wat riffs aan elkaar op een Powertone II



armageddon
18 juni 2006, 00:13
Ik ben even bezig gegaan met het opnemen van mijn Powertone II met een Studio Projects B1 mic. Even snel een drumtrackje gemaakt en kijken wat voor riffwerk eruit kwam rollen. Ik wou een strakke chunky sound hebben.
Als laatste riff speelde ik iets waarvan ik niet dacht dat ik het leuk zou vinden. :D
Ten eerste, wat vinden jullie van de tone? Want de riffjes zijn niet echt spectaculair, eigenlijk meer een showcase van hoe dingen klinken over deze amp.
Downloaden hierrrr (http://wieringen.dyndns.org/arjan/Liedje%202.mp3)

Funkblaster
18 juni 2006, 19:05
zooow, prachtig geluid! wapperende broekspijpen:rockon:

armageddon
18 juni 2006, 19:14
Thx!

Echt, 1 track links en 1 track rechts....ik ben tevreden :D

Vandaag op vol volume in de oefenruimte...dit ding is fucking briljant.

Fumi SG
18 juni 2006, 19:26
Vette sound hoor! Hij zou van mij alleen iets meer oomph mogen hebben, zit dat er nog in of heb je alles er al uit gehaald??

EMG's, right?!:satisfie:

armageddon
18 juni 2006, 19:40
Emg's inderdaad :) Hoe hoor je dat? Want ik vind hem met mijn Ibanez SAS32FMTL met stock pickups ook briljant klinken :) en kan ik er net zulke sounds uithalen.

Meer oomph? Hmm...ik heb nu de bas wat weggedraaid, dat kan er nog bij wellicht.

Fumi SG
18 juni 2006, 19:46
EMG's.. tjah, ze hebben gewoon een aparte scheur. Ik vind de sound van EMG's érg vet, ik ben alleen een beetje huiverig om ze in m'n enige elektrische gitaar te gooien omdat ik dénk dat de veelzijdigheid erg achteruit gaat. Zou je misschien eens iets cleans (funky if possible) en iets met een lichte scheur (denk aan rock of stevige blues) op kunnen nemen?? Zoiets heb ik namelijk nog nooit gehoord uit EMG's, misschien neem je m'n twijfel weg!!:)

Luister trouwens eens naar het album Mafia van Black Label Society. Het is een andere sound maar je hoort toch eenzelfde 'EMG-scheur'. Het is een totaal andere sound maar toch heeft het wel iets gelijks!;)

Mooi dat er nog meer oomph uit te halen valt, ik vind die Koch's erg vet. Jammer dat m'n budget te wensen over laat.

Elixir
18 juni 2006, 19:55
Zijn dit emg's?

welke set?
echt een supervet geluid :D

Fox
18 juni 2006, 20:44
Je hebt inderdaad een erg vet en lekker geluid :D.
Keep on rocking that way.

Mvg,

Tim

armageddon
18 juni 2006, 20:50
Thanks allemaal!

Het is een EMG ZW set, dus een 81 in de brug (die je hoort).
@Fumi: Er is wel degelijk een clean geluid uit te halen, maar uiteraard niet supergoed, wel goed. Ligt overigens ook wel flink a/d versterker. Uit mijn oude Engl Thunder 50 kon ik nooit een overtuigende clean krijgen met mijn Emg's, terwijl dat wel met andere pickups kon. Op deze versterker lukt dat wel :) en ben ik erg tevreden. Er zit echter wel heel snel een randje aan.\
Grote voordeel van Emg's vind ik dat je toch wat gain terug kan draaien en dus een duidelijkere sound hebt.

Ik zal kijken of ik van het weekend nog wat op kan nemen.

Elixir
18 juni 2006, 21:04
Ik heb ook een 2x EMG 81 set gekocht (de KH dus)...
maar die 81 klinkt wel echt heerlijk... wat voor een gitaar is het?

armageddon
18 juni 2006, 22:06
laat ik het kort zeggen, een hele goedkope.
Bij wijze van experiment heb ik daar toen Emg's ingezet en zo klonken wel ok. Ik denk dat ze beter tot hun recht komen in een goeie gitaar met goed hout enzo. Ik heb eens over een ESP EC-1000 gespeeld en die klonk goddelijk met die Emg's.
Persoonlijk wil ik nog een ESP RZK-600. Hij heeft wel iets...niemand zie je ermee omdat de meeste hem afstotelijk vinden :D

De EMG's zitten in een Ibanez AXS32TKF :P

Deze wil ik dus nog:
http://www.espguitars.com/images/guitars/RZK-600.jpg

krieke
18 juni 2006, 22:12
als je een goeie clean wilt halen uit emg's moet je een 60 in de nek zette, echt zalige sound en om te scheuren doe je een 81 in de brug :D

Fumi SG
18 juni 2006, 22:47
Dus die EMG's zaten in een goedkope (lees: kwalitatief mindere) gitaar?? Ik vond het zeker niet slecht klinken!

En even over die 81, was het nou die 81 die zo werd geflamed omdat ie iel en kut zou klinken of de 85. Ik dacht toch echt dat dat de 81 was maar hier in dit topic wordt ie geprezen??

armageddon
18 juni 2006, 23:00
Mensen kunnen niet van Emg's houden....enfin, maar de 81 klinkt dus echt niet iel. Dan gebruik je hem op de verkeerde amp.

Het is inderdaad een kwalitatief mindere gitaar waar ik op speelde ja :)

jw009
19 juni 2006, 08:58
Damn!!! erg lekkere sound produceert die Koch! Leuk om is te horen. Veel plezier ermee. :rockon:

Wat voor eindbuizen heb je er trouwens is zitten? En wat is het verschil met de Powertone I?

Elixir
19 juni 2006, 10:13
even een heel ander vraagje.. waarmee heb je de drumtrack gemaakt?

Stitch
19 juni 2006, 10:14
met welke cab is dit opgenomen dan?

armageddon
19 juni 2006, 10:18
eindbuizen: el34
drumtrack: Drum kit from hell superior
cab: koch 4x12 met celestion vintage 30's

jw009
19 juni 2006, 10:25
En wat is het verschil met de powertone 1?

armageddon
19 juni 2006, 10:30
Dat weet ik echt niet :) Is ook de eerste Koch die ik echt ken, naast de multitone.

jw009
19 juni 2006, 10:33
Ok, misschien dat iemand anders me verlossend antwoord kan geven. Toch bedankt.

timgte
19 juni 2006, 10:57
De verschillen tussen PT1 en PT2.0 (ik noem het maar 2.0, de nieuwe versie met die mid-shift knopjes doop ik bij deze 2.1):
-PT2.0 heeft een Bright-input, welke alleen werkzaam is op het cleane kanaal
-PT2.0 heeft twee afzonderlijke master volumepots
-PT2.0 KAN minder gain hebben dan PT1
-PT2.0 heeft door de twee mastervolumepots de reverbpot op de achterzijde
-PT2.0 heeft een extra standje op de speaker damping, nl. Ultra Low

Voor zowel PT1 als PT2.0 geldt dat er allerhande buizen in gezet kunnen worden, dus ook EL34, ook 6L6, ook 6550, ook KT66, ook KT90, ook 6CA7, ook KT88, ook KT77, ook KT100, enz. En de types zijn per twee ook nog eens te mixen. Okay, geen EL84.

Van ander topic gevist.

Vette sample topicstarter! Ik ben zelf erg aan het twijfelen tussen MTII en PTII. Binnenkort even richting Amersfoort (Kees Dee).

timgte
20 juni 2006, 10:18
Geen dank.

AART
25 juni 2006, 17:49
hoe heb je de drums gemaakt?

welk programma?

jw009
26 juni 2006, 16:52
Geen dank.


hehehe ik zie het nu net eigenlijk pas. Bij deze: BEDANKT!

armageddon
26 juni 2006, 21:48
@AART: Lezen ;) Ergens eerder zei ik dat ik dat met Drum Kit From Hell Superior had gedaan.