PDA

View Full Version : Versterkers getest



tijs12
17 juni 2006, 16:14
Ik ben er eens op uitgetrokken om enkele versterkers te testen en ik heb vandaag de vox ac 30 en een london city Hornet 50 watt buizen , en ik vond de london city net iets beter voor wa ik doe nu was mijn vraag , is het mogelijk om enkele pedaaltjes te gebruiken en die ipv in de effectsloop gewoon voor de versterker te gebruiken? en kan ik dan als ik wil van de effectsloopsend naar een andere eindversterker? met een extra cabinet

of is het beter dat ik gewoon mijn pedaaltjes gebruik in de effectsloop en de externe speaker uitgang gebruik

dan zit ik wel met het probleem dat het geluid moet worden gedeeld over 6 speakers terwijl anders ik bv 200 watt over een 4x 12 cab zou kunnen zetten . en 50 watt op de 2 x12 speakers in de combo ....

Negative K3 fan
17 juni 2006, 19:37
de effects loop is geen verplicht iets waar pedaaltjes in MOETEN, het geeft slechts een mogelijkheid om ze in een ander gedeelte van het signaal pad te zetten... sommige effecten 'horen' voor een versterker (zoals wah, fuzz etc.) en sommige 'horen' in de fx loop (delay, modulatie effecten).

van de reden waarom je dat wil snap ik erg weinig, kun je dat misschien iets duidelijker uitleggen?

tijs12
17 juni 2006, 20:44
Ik zou dan op de lc een extra cabinet willen aansluiten , maar als ik dit als extra zie gaat dit samen met de 2 speakers van de combo 50 watt krijgen maar ik zou liever die cab op een 200 watt versterker aansluiten met het signaal van de london city gaat dit door de effect send aan te sluiten op een andere eindversterker dan zou ik bv een valvestat 100/100 nemen om gewoon mijn monitor mix door een marshall cab te sturen en bij concerten met PA gewoon de 2x12 van de london city mic'en?

Dus kort samengevat
Gitaar ==> effecten ==> london city==> 2x12 interne speakers (50watt)
London city ==> effects send ==> Eindversterker ==>4x12 Cab (200 watt)

Is dit realiseerbaar zoals ik het vertel of ben ik aan het dromen?
( mits de nodige centen natuurlijk)

Ibanez RuleZ
17 juni 2006, 21:02
edit: shit, niet goed gelezen

harrald

Scali
17 juni 2006, 21:03
Dat kan op zich wel (als het een seriele loop is, moet je misschien wel je signaal splitten en terug de return in sturen, anders hoor je niks meer over de eindversterker van de LC), maar lijkt me niet zo heel logisch.
Kun je niet beter gewoon die 4x12 eraan hangen... ofwel in plaats van de eigen speakers, ofwel als extra cabinet?
Meer speakers doe je toch vooral om de extra geluidsdruk op het podium, en niet zozeer om een paar wattjes extra? Een 50w buizenversterker met 1 of 2 4x12s eraan moet voor iedereen hard zat zijn. Een 100w met dezelfde speakers zal nauwelijks harder gaan. Zeker een ValveState eindtrap niet.

tijs12
17 juni 2006, 21:17
dus toch maargewoon een 4x12 bijkopen? wat vinden jullie van de lc hornet trouwens?

AART
17 juni 2006, 22:57
waarom niet gewoon een top + kast kopen?

En btw, als je dit zo graag wil, een a/b/y doos in de loop kan ook.

Of koop een mesa met slave uitgang... :satisfie:

tijs12
18 juni 2006, 09:27
Dat was ik inderdaad ook al beginnen denken , een twede hands marshall kost oook niet zoveel meer