PDA

View Full Version : Ibanez of toch maar iets anders



carloske
17 juni 2006, 16:02
Hoi iedereen,

Ik heb 2jaar akoestische gitaar (met noten) achter de rug en nu wil ik elektrische gitaar.

Ik heb al wel wat positieve reacties gehoord over IBANEZ , Omdat die minder duur zijn (sommige toch) en toch goed genoeg zijn voor een beginnende gitarist. Als je nog suggesties hebt voor een starter gitaar zeg het dan.

Je mag ook altijd tips geven over versterkers!

Groeten Carlos

Blen-D*?
17 juni 2006, 16:05
wat is je budget man ?

carloske
17 juni 2006, 16:07
Tot 250 euro zoiets ...

Blen-D*?
17 juni 2006, 16:07
en wat voor soort style ga je spelen?

hendrix2
17 juni 2006, 16:08
je hebt veel goedkope goede beginnersgitaren hoor. het hangt ervanaf wat je wil gaan spelen. Als je eens wat meer definieert welk genre je speelt en wat je doelstellingen zijn, dan kunnen we je misschien gerichter helpen.
Heel belangrijk is zoiezo dat je enkele gitaren uitprobeert. Hetzelfde geld voor versterkers. Probeer ze uit, en kijk wat je zelf het mooiste klinken vind.

carloske
17 juni 2006, 16:08
Bwa nie echt heavy metal van alles wa bleus pop en zo bijvoordbeeld red hot chilli pepers

hendrix2
17 juni 2006, 16:09
zie nu pas 250 euro, da's niet echt veel om iets goed te vinden.
ik denk dat je beter wat op markplaats ofzo op zoek gaat naar een leuke tweedehands gitaar, dan haal je misschien watmeer kwaliteit uit je 250 euro.

carloske
17 juni 2006, 16:10
ok, maar wat vinden jullie van ibanez?

Blen-D*?
17 juni 2006, 16:11
jah oke jah je kan ibanez kopen dan...

maar je zou ook een dean vendetta 1 (199 euro) voor zijn geld een goed gitaar van wat ik er van gehoord gelezen en gezien heb... :satisfie:
en je kan ook nog naar squier kijken....

maar is die 250 euro met of zonder versterker derbij?

carloske
17 juni 2006, 16:13
Alleen voor de gitaar voor de versterker pak in een marshall.
Die vendetta 1 vind ik nie zo leuk uitzien maarja...

Blen-D*?
17 juni 2006, 16:14
jah oke maar...het gaat niet alleen om de looks het gaat ook om het geluid. want als je alleen maar naar het uiterlijk van een gitaar gaat kijken dan zeg je over een half jaartje shit...

carloske
17 juni 2006, 16:17
Ja dat is wel
ik kijk ook naar het geluid ze tis alleen dak nie met een lelijke gitaar wil gaan spelen . :)

Blen-D*?
17 juni 2006, 16:22
jah ik kan je geen ongelijk geven...

maar dit zijn wel mooie ibanez-jes

Ibanez GRG 270 JB
dit is er een met floyd rose tremolo maar dat zou ik niet doen kan heel erg demotiveerend zijn vanwege het soms lastige stemmen en snaar vervangen maar het is wel een scheur ijzer;)

Ibanez GSA 60 JB
dit vind ik zelf wel een goede gitaar om mee te starte voor elektrische gitaar :satisfie:

carloske
17 juni 2006, 16:24
Die had ik ook in gedachte...
Voor versterker wat zou jij aanraden of welke heb jij ? (niet te duur)

carloske
17 juni 2006, 16:28
Ik heb gehoord van de Roland Cube series ff kijke ...

Blen-D*?
17 juni 2006, 16:28
beginners versterkertje zou ik Behringer GM 108 doen dat is een goede ik heb hem zelf ook en je kan er wel aardig wat mee. die kost ongeveer 79 euro dacht ik...maar jij had het over marshall het is wel goede kwaliteit enzo maar dat gaat toch al snel wat meer kosten. ook kan je op marktplaats kijken maar voor je een tweedehands versterker of gitaar gaat kopen moet je wel eerst weten waar je op moet letten.

Blen-D*?
17 juni 2006, 16:30
jah roland cube series vind ik zelf ook goed. kleine versterkers (ook al snel wel boven de 100 euro geloof ik) maar er zitten wel een paar effecten op.

carloske
17 juni 2006, 16:32
Veel positieve reacties over die beringher GM 108...
Ik denk dat het die word als hij niet goed is is het geen weggeooid geld en heb daarover al heeel veel positieve reacties gehoord..

Bedankt e

Blen-D*?
17 juni 2006, 16:36
geen dank maar...

voor dat je je versterker of gitaar gaat kopen kan je misschien ook een tipboek (www.tipbook.com) dit is zeer handig er staat van alles in van aanschaf tot onderhoud ik heb zelf de boekjes ook en ik heb er zeer veel van geleerd

carloske
17 juni 2006, 16:39
OK Bedankt maar nu mut ik eraf daag!!!
bedankt vur alle info

AART
17 juni 2006, 18:47
Als je een ibanez neemt.
Neem NIET bovengenoemde types.
Beide kutbruggen.

Neem als je ene Ibanez neemt de RG321MH.
Fixed bridge, geen gezeur met goedkope tremolo's.
Bovendien heeft die een mahonie body, klinkt stukken voller dan basswood.

Rockmo(ther)
17 juni 2006, 20:36
Als je een ibanez neemt.
Neem NIET bovengenoemde types.
Beide kutbruggen.

Neem als je ene Ibanez neemt de RG321MH.
Fixed bridge, geen gezeur met goedkope tremolo's.
Bovendien heeft die een mahonie body, klinkt stukken voller dan basswood.


Zelf heb ik de GSA60JB, maar is nog geen slechte koop gebleken. Ben er erg blij mee. Goede gitaar om mee te beginnen is mijn mening tenminste.

hoofd
17 juni 2006, 21:03
GSA60 heb ik ook, leuke beginnersgitaar idd, maar ik heb wel de tremolo vastgezet (stukkie hout erin gehamerd). Maar voor 't geld is zo'n GSA60 zeker leuk, en met een beetje geluk kan je 'm ook nog tweedehands vinden voor een leuke prijs (ik had 'm tweedehands voor een meijer).

AART
18 juni 2006, 00:20
Ik heb ook een GSA60 gehad.

Idd wel ok.
Maar de RG321MH is stukken beter.

Mahonie(RG321) vs Basswood(GSA)
Vaste brug(RG321) vs slechte tremolo(gsa60)
Wizard II Hals met achteroverhellende headstock(RG321) vs hals van slechter hout en rechte headstock(gsa60)

de gsa 60 is het bijv niet warrd om up te graden met betere elementen, de rg321 wel als je later een goede gitaar wil waar je ook og serieus lang mee doorkan.

Alle respect voor de gsa 60, maar de RG321 kost een par tientjes meer, maar gaat veeeeel langer mee.

Freekje
18 juni 2006, 00:33
Ik heb een Ibanez GAX30 gekocht, die valt ruim binnen jou budget, en ik ben er erg tevreden mee. Ik had nog niet veel gitaar ervaring, en speel nu sinds November, en ik ben nog steeds erg tevreden!

carloske
18 juni 2006, 10:46
Ah ok dus het word zeker een ibanez nu nog de soort die RG321MH bevalt me wel goed ik wil wel een paar cente meer betalen als ie langer meegaat en beter speelt.... kan iemand prijzen doorgeven van die RG321MH ?

Merci nog is

eng elfjuh
18 juni 2006, 10:50
rond de 320,-
prima ding geen gezeik met floyds
heb je meer tijd om te spelen ipv te stellen

carloske
18 juni 2006, 10:54
ok bedankt..

carloske
18 juni 2006, 11:00
De versterker gaat nu nog tussen de Roland Cube-15 en de Behringer GM 108

VooDoo
18 juni 2006, 11:12
Een GM108 raad ik je echt af, Das toch die ene die ook in het Behringer starterpack zit?
NIET doen, krijg je alleen maar spijt van, daar valt geen goed geluid uit te krijgen( of het was mischien omdat ik hem in combinatie met de gitaar had)
maar ik raad je echt een Cube aan, ik heb er ook een(Cube30)en zo een cube is gewoon veel beter dan een GM108, je kan nog beter je 79€ in de fik steken:P

maarja ga anders zelf ff vergelijken;) mischien denk jij er anders over:)
Good luck

mark verhoef
18 juni 2006, 11:14
heey,

dit is geen spam maar hier is de gitaar die rg321mh stukken goedkoper

http://www.eig.nl/index2.html?id=14477

ik zou voor de cube 15 klinkt echt heel goed!!

carloske
18 juni 2006, 11:21
Ik denk dat het de Roland cube 15 of 30word wat is het verschil hiertussen ik ken er nog nie zo veel van dus..

hier heb ik de ibanez goedkoop gevonden http://www.bigone.nl/cms/publish/content/showpage.asp?pageid=326

AART
18 juni 2006, 11:35
rond de 320,-
prima ding geen gezeik met floyds
heb je meer tijd om te spelen ipv te stellen


nee man, veel goedkoper:


www.muziekhandeljoosten.nl

daar hebben ze hem voor 271 ofzo.

eng elfjuh
18 juni 2006, 11:51
279,- in weathered black
gezien, mijn fout

carloske
18 juni 2006, 13:12
De verschillen tussen Roland cube 15 en Roland cube 30

carloske
20 juni 2006, 13:51
NIemand reacties over de Roland Cube series??? :???:
als iemand er iets over weet zch het dan!!!

Blen-D*?
20 juni 2006, 13:53
ga het uitproberen zou ik zeggen, loop naar de muziek winkel en leef je uit

sembo
20 juni 2006, 13:59
bij feedback kan je hem zoveel keer en gratis uittesten als je zelf wil

tip!! :B

Anders Destium
20 juni 2006, 14:01
>Carloske

Roland Cubes zijn prima beginnersversterkers. Als je vragen over versterkers hebt is het alleen handiger om dat bij Moderne Versterkers te doen ;)

Bram+
20 juni 2006, 14:14
NIemand reacties over de Roland Cube series??? :???:
als iemand er iets over weet zch het dan!!!
Gebruik de zoekfunctie van het forum. Over die dingen is al heeeel veeeeel gezegd.

Micro-e
20 juni 2006, 20:28
London City Comet!
zeer goede gitaar voor die prijs (ong. 220).
Ik heb hem met een aantal fender mim vergeleken en die konden er niet tegen op.
Ook heb ik veel goede dingen gehoord over de london city spitfire..

OJJVZ
9 november 2006, 16:22
Goeie keus gitaar :D Ik heb ook RG321, zeer tevreden. Vooral de nek.

Trouwens, niet mee eens over die GM108, ik vind m best vet!
ik heb nu een grooootere oude crate, heersend geluid, mnaar ik wil er zo'n behringertje bij, ik vind hem gaaf, rauwe distortion uit te krijgen, en hij is vrij hard. Als k die nou aan sluit op me grotere... want hij klinkt wel... klein...
Voor dát geld vind k dat je die behringer moet kaufen :P als je nog niet hebt. Maarja, ook persoonlijk he, maar net wat je gaaf vind.

Superhero
12 november 2006, 19:20
Verschil tussen de cube 15 en de cube 30, om je vraag maar ff in dit topic te houden. de 15 en de 30 staan voor watt, dus de 30 heeft gewoon meer vermogen; kan harder. Daarbij heeft de 30 iets meer effectjes derop zitten.


cube 30 heb ik. is prima amp!

AART
12 november 2006, 19:38
Goeie keus gitaar :D Ik heb ook RG321, zeer tevreden. Vooral de nek.

Trouwens, niet mee eens over die GM108, ik vind m best vet!
ik heb nu een grooootere oude crate, heersend geluid, mnaar ik wil er zo'n behringertje bij, ik vind hem gaaf, rauwe distortion uit te krijgen, en hij is vrij hard. Als k die nou aan sluit op me grotere... want hij klinkt wel... klein...
Voor dát geld vind k dat je die behringer moet kaufen :P als je nog niet hebt. Maarja, ook persoonlijk he, maar net wat je gaaf vind.

Die behringer is kut, als je die goed vind heb je echt stront in je oren.

Squier4ever
12 november 2006, 19:42
mag ik?
ik zou geen ibanez kopen maar idd naar een london city ofzo kijken...

versterker zeker geen BLéhringer asjeblieft zeg.....
de grootste troep ever made

OJJVZ
14 november 2006, 23:03
Die behringer is kut, als je die goed vind heb je echt stront in je oren.

De versterker is best lijp!
ok, hij is niet mooi, hij is niet goed
maar voor de afwisseling, vind ik dat ruige geluid gewoon bestwel gaaf!

Mss, als je een grotere neemt, dat ie dan beter klinkt, want hij is ook gewoon te klein om echt mooi te klinken.

caliban
15 november 2006, 02:08
Ik vind dat je ook een epiphone zou moeten proberen

JacksonBas
22 november 2006, 15:36
zijn echt vette gitaren voor neit al te veel geld (je moet alleen niet die rg serie hebbe voor jou stijl)