PDA

View Full Version : Krakende Tremolo



rogiervroon
17 juni 2006, 13:23
Hallo,

Onlangs heb ik bij een gitaarzaak een tweedehandse Ibanez s gekocht. Ik merk nu alleen op dat bij het draaien van de tremolo-arm een krakend geluid te horen is (dat echter niet wordt versterkt). Volgens de winkelier is dat normaal bij de ibanez gitaren en wordt het geluid veroorzaakt door een veer die de tremolo op zijn plek houdt. Toch vertrouw ik het niet helemaal, vandaar dat ik het hier op dit forum even navraag. Kan iemand mij vertellen of de winkelier gelijk heeft?

Rogier

iwamoto
17 juni 2006, 14:15
Hallo,

Onlangs heb ik bij een gitaarzaak een tweedehandse Ibanez s gekocht. Ik merk nu alleen op dat bij het draaien van de tremolo-arm een krakend geluid te horen is (dat echter niet wordt versterkt). Volgens de winkelier is dat normaal bij de ibanez gitaren en wordt het geluid veroorzaakt door een veer die de tremolo op zijn plek houdt. Toch vertrouw ik het niet helemaal, vandaar dat ik het hier op dit forum even navraag. Kan iemand mij vertellen of de winkelier gelijk heeft?

Rogier
nou rogier, wat je nu vertelt herken ik wel een beetje aan mijn ibanez, maar mijne kraakt niet zo erg, als ik een tijdje mn floyd niet gebruik, en ik gebruik m hoor ik inderdaad ook een licht vreemd geluid, maar na een paar keer diven dan hoor je het al niet meer, dus mijn vraag, kan je eens kijken of je het elke hoort als je het, euhm, laten we zeggen, 6 keer doet?

rogiervroon
18 juni 2006, 11:18
Hoi,

Ook als ik vaker draai blijft het geluid, maar het zou goed kunnen dat dat komt doordat er heel lang niet op is gespeeld (hij heeft een tijd in de zaak gehangen). Misschien dat het over een tijdje wel weggaat.

Rogier