PDA

View Full Version : [Akoestische rock] Sunday Morning



Scali
17 juni 2006, 00:27
John McConnach vroeg of ik een solootje over wat van z'n instrumentale nummers op Soundclick wilde spelen.
Ik heb het nummer Sunday Morning gekozen: http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=436524&songID=4074338

Zit ergens tussen Coldplay en Evanescense in, vind ik :)

Gert-Jan
19 juni 2006, 07:23
Ik vind dit puur Satriani, zowel qua stijl, maar vooral qua sound. Klinkt lekker. Zou nog iets meer thema (rode draad) in mogen maar ik neem aan dat het een impro is.

Scali
20 juni 2006, 23:22
Een vergelijking met Satriani... Daar kan ik wel mee leven :)

Bl44t44p
20 juni 2006, 23:41
Spel vind ik oke, hoewel er inderdaad wel iets meer sprake mag zijn van een (terugkomend) thema. Daarnaast staat je sound nogal los van die rustige maar tegelijkertijd toch 'scherpe' akoestische gitaar en is het hier en daar wat over the top, vooral door die delay. Iets mindere high-gain lead sound zou al wat schelen denk ik.

Scali
25 juni 2006, 12:38
Verder is iedereen er nogal stil van, blijkbaar :P

paulusdeBKB
25 juni 2006, 14:08
Goed gespeeld hoor!

Richwoodje
25 juni 2006, 14:11
het begin vond ik wel wat hebben: goeie sfeer, en ik stoorde me totaal niet aan de sound.

Daarna versnel je, en dat vind ik jammer, het past niet erg bij de backing...

Scali
25 juni 2006, 14:21
Ik denk dat we een verplichte cursus "Shred luisteren" moeten gaan invoeren.

WICKED
26 juni 2006, 13:09
netjes en mooi gespeeld!

-=JEROEN=-
4 juli 2006, 07:44
tip: laat een toon ook eens uitsterven

bijna iedere eindnoot doe je een downslide, en dat begon me te storen na verloop van tijd... een leuke bend, of een upslide hier en daar voor de broodnodige variatie zou niet verkeerd zijn

keep it up tho... klinkt te gek :rockon:

Scali
4 juli 2006, 07:58
tip: laat een toon ook eens uitsterven

Dat kan niet. Er is dermate veel sustain dat ik een noot zo ongeveer het halve nummer kan aanhouden... Als ie al niet overgaat in feedback, want dan duurt ie het hele nummer.

-=JEROEN=-
4 juli 2006, 08:01
tja dan dus een bend of een upslide... of de noot aanhouden tot je volgende lick... tis net iets te veel van 't goede, als je begrijpt wat ik bedoel :satisfie:

Scali
4 juli 2006, 08:26
Tsja, ik vul het in op mijn manier. Ik kan niet anders. Als je het niet mooi vindt, is het jammer, maar meer kan ik er niet aan doen. Ik maak kennelijk deze beslissingen als ik speel, en dat is het dan.