PDA

View Full Version : Probleempje met mijn Vox AD15VT



Rockmo(ther)
16 juni 2006, 22:47
Hoi daar!

Is er iemand die ook een Vox AD15VT versterker heeft en misschien mij een antwoord/advies kan geven op mijn vraag/probleem?

Hier gaat het om: ik heb sinds kort de genoemde versterker bij mij op zolder staan. Ben elke dag lekker aan het oefenen met mijn gitaar en dan vnl. op de UK Modern/Hi(gh)gain/Numetal Amps, omdat dit lekker Rock/Metal achtig klinkt. Geen probleem zover.

Maar ik wilde net weer lekker verder gaan en merkte dat de "effecten" nu niet meer zo overduidelijk zijn op de versterker/gitaar als de dagen ervoor.
Het versterkte geluid van de gitaar zelf is duidelijk aanwezig, maar de distortion e.d. van de Amps (trouwens bij de andere Amps ook minder effect) is meer als een (zelfs hinderlijke) ruis te horen (op de achtergrond). Niet meer dat gave geluid.

Ik heb al vanalles geprobeerd met volume, gain etc, maar nog niet echt met positief effect.
Help, wat doe ik fout? Zou ik mijn versterker opgeblazen kunnen hebben (zo'n herrie maak ik ook weer niet qua volume)?
Ik heb een paar keer een hoofdtelefoontje gebruikt, maar die is er ook helemaal uit, dus dat kan het ook niet zijn.

Misschien doe ik iets heel doms. Maar kan iemand mij een clue geven, please?
Alvast hartelijk dank!

Jullie nederige en toch wel angstige mede forumgangster... :???: :( :confused:

terrasbeest
16 juni 2006, 23:04
per ongeluk van ' preset' naar ' manual' ( of omgekeerd )geschakeld?

Rockmo(ther)
16 juni 2006, 23:06
per ongeluk van ' preset' naar ' manual' ( of omgekeerd )geschakeld?

Heb ik ook al naar gekeken. Als hij op preset staat, doet hij het iets beter, maar ook niet geweldig...
Misschien een domme vraag, maar: als hij op manual staat, zou hij toch gewoon het "plain" geluid moeten geven van de gekozen amp? Dus dan zou hij het toch goed moeten doen?

Satriani
17 juni 2006, 12:12
Je moet gewoon die kutamp verkopen..want die dingen gaan alleen maar naar de klote. Dat geldt ook voor de 30 watt versie

terrasbeest
17 juni 2006, 13:10
Gewoon manueel gebruiken dus, en elke keer alles gewoon instellen zoals je het nodig vind, zoals bij elke gewone, ouderwetse amp.
Zelf gebruik ik enkel de boutique clean de 2 fenders en de 2 Vox modellen, en heel af en toe de boutique OD.
Heb je een handleiding?
Anders PM je maar je e-mail adres en stuur ik hem je wel toe.
Zelf heb ik nooit het geduld gehad om dat ding te programmeren. Ik weet dus wel dat ik de mogelijkheden van dat ding niet uitbuit.
Als je me PM't zet dan even een post in deze topic, ik bekijk die PM nooit.

Orpheo
17 juni 2006, 17:39
Je moet gewoon die kutamp verkopen..want die dingen gaan alleen maar naar de klote. Dat geldt ook voor de 30 watt versie

so true, so true. ik had zelf NOOIT die amp genomen, maar ja...

Mr.Bluesbreaker
17 juni 2006, 17:51
Je moet gewoon die kutamp verkopen..want die dingen gaan alleen maar naar de klote. Dat geldt ook voor de 30 watt versie

Wat is dat nou voor een antwoord, daar schiet hij toch niks mee op?

Ik ken de versterker niet, maar kan het zijn dat er een effects mix knop op zit? Als die dicht staat gedraaid bij veel versterkers, heb je het originele geluid het meeste en komen de effecten wat subtieler door. Kan dit het zijn? Krakende pot misschien nog?

Rockmo(ther)
17 juni 2006, 20:27
Gewoon manueel gebruiken dus, en elke keer alles gewoon instellen zoals je het nodig vind, zoals bij elke gewone, ouderwetse amp.
Zelf gebruik ik enkel de boutique clean de 2 fenders en de 2 Vox modellen, en heel af en toe de boutique OD.
Heb je een handleiding?
Anders PM je maar je e-mail adres en stuur ik hem je wel toe.
Zelf heb ik nooit het geduld gehad om dat ding te programmeren. Ik weet dus wel dat ik de mogelijkheden van dat ding niet uitbuit.
Als je me PM't zet dan even een post in deze topic, ik bekijk die PM nooit.

Heel erg bedankt voor je (bereidheid tot) hulp en de tips! Met die andere opmerkingen kan ik niet veel... Ik heb net nog wat zitten inregelen en volgens mij zit hij nu weer redelijk op zijn oude geluid. Had gisteren ook al de (Engelse)handleiding gelezen, maar daar werd ik niet veel wijzer uit dan wat ik zelf al had ondervonden. Ik had meer aan jouw opmerking voor de controle.
Ben gewoon nog wat onervaren met de mogelijkheden etc., maar verder ben ik wel goed te spreken over deze versterker, in tegenstelling tot de andere personen hier in dit topic. En jij?
Iig, volgens mij is het redelijk opgelost. Ga morgen er nog eens rustig voor zitten. Komt wel goed.

Thanks!
Monique.

guitartub
17 juni 2006, 20:35
Ben bang dat je de amp toch even na moet laten kijken.
Ik speel zelf al enige jaren met veel plezier over een AD60 en heb m een keer laten schoonmaken en nakijken door een amp dokter omdat het geluid wegviel. dat APK-tje leverde geen noemenswaardige storingen op. Heb de revisie niet hoeven betalen (No Cure No Pay, of gewoon nog een ECHTE liefhebber!) en ondervind op het moment geen last van storingen. Het probleem wat jij kenschetst zegt mij echter niets.

@Terrasbeest:
Manueel Boutique Clean is ook mijn favoriete model, een SUPERSOUND. Ook te GEK is UK70's.

Rockmo(ther)
17 juni 2006, 20:43
Als hij het morgen weer niet goed doet, laat ik hem meteen volgende week nakijken idd. Maar denk dat het toch meer aan de instellingen lag (is bovendien moeilijk uit te leggen als (enigszins? leek wat er nou mis leek).