PDA

View Full Version : fender twin reverb... GROOT probleem



Sep.
16 juni 2006, 19:47
mijn fender twin (1979) wil niet meer op... het eerste van de twee schakelaars doet het niet meer... (de standby?)... heeft nog een tijdje gewerkt (mits een paar keer op en af ging hij dan telkens wel aan)... of wanneer je hem opzette en dan terug een klein beetje naar beneden deed... lapmiddelen... maar vaak ging hij nog aan... nu dus niet meer... uiteraard net voordat wij zondag moeten optreden...
Is het mogelijk om die schakelaar er tussenuit te halen en dat voorlopig te overbruggen met bv een lusterklem of dergelijke dingen? En hoe geraak ik daar aan? Wat ga ik tegenkomen? Kan ik dit zelf? (het is redelijk dringend)

thx

chocorookie
16 juni 2006, 20:02
Ik zou 'm niet overbruggen, je buizen krijgen onopgewarmt de volle mep.

Wie heeft in omgeving Antwerpen een carlingetje voor deze jongen?

chocorookie
16 juni 2006, 20:05
Ik heb er nog 3 st :).
Da's halverwege..............

chocorookie
16 juni 2006, 20:07
Aan uit, yup, alleen hij deed mij voorkomen dat de amp wel "aan"ging Nico.

chocorookie
16 juni 2006, 20:10
Hahaha, ben morgen wel thuis, de carling heb je voor de moeite van het rijden als je hoog zit.
Muziekantendienst............

bentium
16 juni 2006, 20:10
ik heb er op de moment geen liggen hier, maar rato in linkeroever heeft er wel

als je wil, haal ik er eentje voor je en steek ik hem er gelijk ook in voor je

chocorookie
16 juni 2006, 20:11
Kijk we zijn al weer dichter bij het slachtoffer:)

chocorookie
16 juni 2006, 20:14
Nee hoor, bedenk eens, dat je net voor je optreden geen amp meer hebt.......; zweet tussen je bilspleet:)

bentium
16 juni 2006, 20:14
nico aan de alcohool?

chocorookie
16 juni 2006, 20:16
Ik denk een geheim scheutje whiskey in z'n koffie, hoho, hij's een beschaafd man hoor:)

chocorookie
16 juni 2006, 20:16
Nu Sep nog, waar is ie?

chocorookie
16 juni 2006, 20:20
Heb storingsdienst, gelukkig geen uitval regio Zuid-Holland.............ze knuppen me op:)

Otewel: koffie

chocorookie
16 juni 2006, 20:22
Trouwens Nico ff of-toppic, de pipping is goed gelukt. Plus die 0,75mm^2 wit kwam er ook goed uit.

chocorookie
16 juni 2006, 20:27
Dat bedoel ik, Den Haag had het vorige WK een flinke uitval. Rij dan maar eens rond met je bedrijfslogo........................

Gelukkig is het jachtseizoen weer gesloten voor hoogspanning medewerkers:)

chocorookie
16 juni 2006, 20:28
Sep, melden bij de werkbank!!!!!!!!!!!!!!!

chocorookie
16 juni 2006, 20:31
Nou, ik lees 't straks wel, ga lekker eten.

Laterz

Groeten
Pat

JoostBaksteen
16 juni 2006, 20:40
in your dreams.....die whiskey

Jij hebt vandaag gewoon wat getolexed :D :D

Sep.
17 juni 2006, 00:30
bedankt in alle geval allemaal...
Het is dus idd de AAN/UIT die het niet meer doet (ik hoop tenminste dat het de schakelaar is en niet iets erger)...
Heb ondertussen van vrienden wel een AC-30 kunnen lenen, dus het probleem voor zondag zou opgelost kunnen zijn... maar volgens mij zou ik toch liever op mijn twinneke rammen... kwestie van... "I know that feeling"...
Dus... @bentium... als je me morgen zou kunnen helpen... liefst in voormiddag of na 17.00 uur... thx mate dan...
Voor alle anderen, niet dat ik jullie nederlanders niet op prijs stel... maar het lijkt me dan effe wat minder ver karren.

bentium
17 juni 2006, 15:08
de schakelaars was van binnen gewoon gruis, volledig verbrijzelde kool
de nieuwe paste er maar net in, maar hij werkt terug, enkel nog terug de kast inschroeven

chocorookie
17 juni 2006, 16:13
hey wat gek, een carling must do the job???????????/!!!!

heeft ie ook overslag gehad? koolvorming moet ergens vandaan komen.

Oja, let ff op met de slagafstand t.o.v. het chassis en meet ff de B+ of daar alles nog ok is.

bentium
17 juni 2006, 17:00
hey wat gek, een carling must do the job???????????/!!!!

heeft ie ook overslag gehad? koolvorming moet ergens vandaan komen.

Oja, let ff op met de slagafstand t.o.v. het chassis en meet ff de B+ of daar alles nog ok is.
ik had nog enkel SPDT, en de winkel had nog DPDT, maar dat waren van die on-off-on, dus heb ik er zo eentje genomen, zat maar krap in het chassis, de schakelaar enkele milimeter naar boven moeten verhuizen