PDA

View Full Version : help me aub



rhcprule
16 juni 2006, 16:07
joo rockers
Ik heb een vraag. ik speel al bijna 2 jaar en ik heb het gevoel dat ik nog niet veel kan spelen. ben ik dan echt zoslecht bezig? ik kan stairway toheaven van led zeppelin en een paar liedjes van rhcp en ik probeer solo's te spelen maar die lukken me niet echt.ik heb een jaar akoestische gespeeld maar toen heb ik eigenlijk alleen wat begeleiding gespeeld voor m'n akkoorden wat te oefenen. toen heb ik een half jaartje niet meer gespeeld want de motivatie was er niet meer. daarna ben ik terug begonnen en heb ik mij een elektrische gitaar gekocht. maar kan iemand mij wat tips geven? want ik zie het niet echt meer zitten.

maisy
16 juni 2006, 16:12
misschien staan er tips voor je bij speeltechnieken en theorie?

http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=20

Don Capo
16 juni 2006, 16:14
Niet te druk maken. BLijf voor jezelf doelen stellen die je wilt halen en blijf er plezier in hebben dat is het allerbelangrijkste. Neem eens een proefles bij een goede docent zodat deze kan beoordelen waar je op moet letten en op welk niveau je zit. BLijf nieuwe dingen uitproberen, speel niet altijd dezelfde licks en liedjes. Luister naar muziek en probeer mee te spelen. Een paar tips waar je misschien wat aan hebt. Verder gewoon hier op Gitaarnet blijven hangen en veel topics lezen. Er zijn hier genoeg mensen die je kunnen helpen aan goede adviezen.

GibsonDC
16 juni 2006, 17:21
Het belangerijkste woord is denk ik toch wel 'oefenen' zoveel mogelijk, dan word je van zelf heel goed.
En misschien moet je eens toonladders gaan oefenen dan valt er ook een hele wereld voor je open:)
veel succes

Kurt Amat
18 juni 2006, 13:17
plezier hebben en blijven oefenen dude!! en belangrijk je moet jezelf niet vergelijken met anderen die beter zijn dan jij....alles in je eigen tempo... en zoals eerder gezegd, de gasten hier op gitaarnet kunnen je een eind helpen...al is het maar voor de steun! don't give up!!!