PDA

View Full Version : iemand met een vh4



krieke
16 juni 2006, 15:39
ik zou graag eens een paar soundclipjes willen horen van de Diezel VH4, misschien geen goede referentie maar ik heb niet echt tijd nu om helemaal naar Jukebox in boekel te rijden en dat het dan toch zou tegenvallen. Tegenwoordig speelt James Hetfield ook gedeeltelijk op een VH4 en zijn settings van kanaal 3 & 4 staan hieronder. Zou dit is iemand kunnen openemen, als het niet te veel moeite is?

CHANNEL GAIN VOLUME TREBLE MIDDLE BASS
3 1 3 3 10 4
4 3 3 3-4 11 5

MASTER SECTION
VOLUME 1
MIX PARALLEL LOOP 12
PRESENCE 1
DEEP 12

krieke
16 juni 2006, 19:04
blijkbaar dus niet, dan zal ik maar enkele weekjes moeten wachten om te testen

Ik zoek dus een versterker die van heel goed clean tot high gain goed kan weergeven, dus zeker ook voor het zwaardere metal werk. Had onlangs in een review van "guitarplayer" gelezen dat dit voor de Diezel VH4 helemaal geen probleem is, dus die zou ik echt wel eens willen testen.
IK zou dus ook graag een versterker hebben waar je niet al te veel aan moet instellen en die toch veelzijdig is dat ik niet al te veel pedalen e.d. moet gebruiken. Dus al zeker niet een mesa mark IV, alle respect voor deze versterker maar daar moet je toch heel veel tijd aan besteden om die goed in te stellen.

Ik had deze versterkers in gedachte om te testen in de komende maanden:
ENGL Powerball
ENGL Savage 120
BOGNER Uberschall
BOGNER Ecstasy 101
VHT Pittbul 100 CLX/UL
DIEZEL Herbert/VH-4
FRAMUS COBRA

Ik hoor ook veel goede reacties over een Koch Powertone II, zou deze ook in dat rijtje thuis horen? eventueel nog andere suggesties van andere amps is altijd welkom.

en naar het budget moet niet gekeken worden :D

LordRiffenstein
16 juni 2006, 19:53
Krieke,

in de prijsklasse waar je over praat zijn er nog wel andere mogelijkheden en ik kan je aanraden van echt zoveel mogelijk versterkers te testen.

Ik denk verder aan:
Engl SE
H&K Triamp
H&K Switchblade
Framus Dragon
Brunetti 059
Brunetti XL R-Evo
Rivera Knucklehead
Steavens Poundcake
...

gorgasm
16 juni 2006, 23:41
www.myspace.com/fracturedinsanity

kmoet er wel bijzeggen dat de master alles veel platter gemaakt heeft, weg bas, weg punch...

heb sommigen de niet gemasterde cd laten horen en die waren verbaasd toen ik zei dat t in E gestemd was.

veel geknoei heb je er niet aan, en als je r n pedaal opzet kan je IMO evengoed n andere head pakken, want dan denk ik dat je typische Diezel geluid weg is. N beest van n amp, weegt ferm, toen ik m teste mocht ik die nie helemaal openzetten omdat de toenmalige eigenaar bang was dat zn 1960 kast ging kapot gespeeld worden. Heb op de herbert gespeeld, kvind hem IETS minder log, lomp en zwaar dan de VH4

krieke
17 juni 2006, 10:57
Ik zou ook wel eens die nieuwe versterkers van Krank willen testen nl. de Revolution en Krankenstein. Lijken mij ook wel versterkers ideaal voor het zwaardere metal werk, hopelijk hebben ze ook een goeie clean. Anyway weet iemand waar ze die verkopen om eventueel te testen?

http://www.youtube.com/watch?v=npsfCoX02ao&search=krank%20amp
ziet er goed uit :)

krieke
19 juni 2006, 14:47
Ik ben zaterdag toch maar naar jukebox gereden kon niet meer wachten :p
met het gedacht dat een vh4 de nieuwe zou worden.

geteste amps : diezel herbert, diezel vh4, bogner xtc, bogner uberschall, mesa boogie dual/triple rectifier, brunetti 059, vht ul, koch powertone II. meestal met bijhorende cab
degene die ik nog wil testen zijn een paar engl's

de amps die mij aangenaam verrasten waren de diezel herbert en de koch powertone II, de rest waren in sommige opzichten net iets minder of minder veelzijdig. maar ik denk toch voor een diezel herbert te gaan ondanks het prijskaartje. clean vond ik em toch nog iets beter als de koch en veel meer gain, je hebt dus eigenlijk helemaal geen pedaaltjes nodig, zo veelzijdig is ie. ook voor solo's hoef je geen pedaal voor een volumeboost: kan je regelen via volume2. er is geen footswitch verkrijgbaar voor de herbert maar dit is simpel in te stellen via midi footcontroller vanwege de "store"knop op de amp. de cabs die het best hierbij klonken waren de mesa 4x12 en diezel 4x12 (vintage 30)
een nadeel aan de diezel is misschien wel dat je bij kanaal 2 heb je een schakelaar voor low gain en high gain dat dit niet footswitchable is en voor sommige ook wel de prijs :p.

ik was wat aan het rondzoeken over de herbert en kwam op dit (http://video.google.com/videoplay?docid=-6439601805213666365&q=diezel) flimpje uit, alleen dat het nog velen malen beter klinkt als je erbij staat :D

p.s.: de review begint op 7:00min

jw009
19 juni 2006, 15:09
Grappig dat je die powertone II ook zo goed vond klinken, tussen al die duurdere versterkers. Kan je daar misschien nog wat meer over vertellen, want ik krijg steeds meer intresse in die amp.

krieke
19 juni 2006, 15:16
ja de koch ben ik aangenaam verrast van, heel veelzijdig, clean klinkt hij heel goed (iets minder dan de diezel, kwestie van smaak zeker) en heel veel gain maar je moet misschien wel pedalen gebruiken om een veelzijdige metal sound te krijgen. moest ik graag met pedalen werken zou ik die zeker gekocht hebben zonder maar 1sec te twijfelen, maar ik vindt het zalig gewoon top+cab en midi footcontroller waar je alles mee kan of toch bijna. daarom gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar de herbert qua veelzijdigheid, toch is alles zeer simpel in gebruik, ook die "mid cut" is super instant metallica geluid en dat is ook iets wat ik verwacht van een amp aangezien ik grote fan ben. door die mid cut kan je eigenlijk al op kanaal 2 met de high gain metal spelen zoals iron maiden.

heb je niet zo een groot budget op voor die boutique amps te gaan, ga dan voor die koch hij steekt er in zijn prijsklasse ver ver boven de rest uit vind ik

Helter Skelter
19 juni 2006, 15:24
tot het moment dat hij de mids ging scoopen klonk die Diezel meer dan goed! :cooler:

krieke
19 juni 2006, 15:29
tot het moment dat hij de mids ging scoopen klonk die Diezel meer dan goed! :cooler:

mja kwestie van smaak zeker, maar als je kanaal 2 met high gain opzet heb je lekker rock van qua led zeppelin en daarop de mid vind ik persoonlijk wel goed klinken toch als je graag metal hoort, maar natuurlijk kanaal 3 niet vergeten :D daarop vind ik het gebruik van de mid ook wel beter klinken, een echt beest :p

krieke
19 juni 2006, 15:34
nu nog een vdHaar explorer, esp/jackson, en een degelijke tele/strat en ik ben uitgerust om het even welke sound te spelen :D

iemand trouwens ervaring met vdHaar tele/strat ter vergelijking met betere fenders?

Helter Skelter
19 juni 2006, 15:36
mja kwestie van smaak zeker, maar als je kanaal 2 met high gain opzet heb je lekker rock van qua led zeppelin en daarop de mid vind ik persoonlijk wel goed klinken toch als je graag metal hoort, maar natuurlijk kanaal 3 niet vergeten :D
een echt beest :p

met jouw budget hoef je je geen zorgen te maken: daarmee ga je geen slechte amp kopen, zaken als 'wat ga ik er mee doen' en 'zitten er voor mij nuttige features op' zijn meer relevant

Ik heb ook een keer een avondje op een geleende VH-4 gespeeld, superamps waar je in tegenstelling tot z'n imago ook gewoon een mooie 'vintage' sound uit kan halen

krieke
19 juni 2006, 15:39
zaken als 'wat ga ik er mee doen' en 'zitten er voor mij nuttige features op' zijn meer relevant

dit is dus bij mij het geval


Ik heb ook een keer een avondje op een geleende VH-4 gespeeld, superamps waar je in tegenstelling tot z'n imago ook gewoon een mooie 'vintage' sound uit kan halen

van de vh4 klinken kanaal 1 en 2 ook super maar voor harde metal op kanaal 3 vind ik het soms wel wat modderig klinken

krieke
19 juni 2006, 15:47
en misschien als je emg'tjes hebt klink de mid ook wel wat minder schel veronderstel ik