PDA

View Full Version : pod xt live schel geluid!!!



raymond1
16 juni 2006, 12:03
Ik vind het zeer leuk en makkelijk om geluiden te downloaden van internet via line 6 edit, en de geluiden lijken op de orginele, maar wat me opvalt is dat de meeste geluiden erg scherp zijn. Is dit ook bij jullie ,(andere podxt live gebruikers), of gebruik ik hem helemaal verkeerd, bv. instellingen.
Kan iemand mij hierop antwoorden???

timgte
16 juni 2006, 12:18
Ik moet zeggen dat ik de POD XT live niet ken. Maar ik had hetzelfde probleem met de Boss GT8.

Iemand zei me dat je Output Select zo moet zetten dat je het zelf goed vind klinken (zal er bij POD ook wel opzitten?). Maar er is nogal een verschil tussen hard spelen en zacht bij die transistor dingen. Ik gebruik bij zacht spelen een andere output select dan bij live (hard) spelen.

Ander punt, je moet eens luisteren hoe het klinkt als je je hoofd voor de speaker houdt. Dat is immers ook wat de mic. 'hoort'.

(zoek anders ook even op beam blocker, mocht dit laatste het probleem zijn)

Succes

SimonS
16 juni 2006, 14:26
hoe gebruik je hem, raymond? naar hoofdtelefoon, pc-speakers, monitor, in de fx-return van je versterker, of voorin de versterker, etc etc?

raymond1
16 juni 2006, 14:53
hoe gebruik je hem, raymond? naar hoofdtelefoon, pc-speakers, monitor, in de fx-return van je versterker, of voorin de versterker, etc etc?

gewoon voor in de versterker, en mijn pod staat als instelling op combo...

duckman
16 juni 2006, 15:05
probeer eens via de FX loop ,als je die hebt.

Wat ik wel eens doe is er een EQ achter zetten.
Ik heb nog een 19" 2 x 15 bands MXR EQ , dit doet echt wonderen met je geluid.

raymond1
16 juni 2006, 16:00
probeer eens via de FX loop ,als je die hebt.

Wat ik wel eens doe is er een EQ achter zetten.
Ik heb nog een 19" 2 x 15 bands MXR EQ , dit doet echt wonderen met je geluid.

Zegt me niks, wat doet het??? En de Fx loop. Hoe werkt dit???
Ben echt een leek op dit gebied.

Izegrim
16 juni 2006, 19:01
Heb je toevallig een Marshall Valvestate? Ik heb m'n XTL op de VS100 van de gitarist van m'n band gehad en ik kon er niks mee behalve een gezicht trekken alsof ik m'n bek vol azijn had. Verschrikkelijk. Op m'n Randall buizencombo klinkt 'ie fantastisch.

SimonS
16 juni 2006, 19:23
wat voor ´n versterker, welke gitaar?

harrie-beton
18 juni 2006, 00:25
Ik herken het probleem, mijn pod klonk gewoon niet met mijn marshall.
Het verschil in sounds was te groot, schel en geen body.

ik heb het zelf opgelost door de podxt niet meer te gebruiken met gitaarversterkers, ik versterk nu met basversterkers (2 = stereo!) op standje " neutraal" en dat klinkt HARD en goed. Op de speakers thuis en in de oefenruimte heb ik nu dezelfde sounds zonder de pod anders in te stellen.

Wij hebben een eigen oefenruimte, je mag vrijblijvend een keer proberen op 115 decibel.
Woonplaats, helaas Groningen.