PDA

View Full Version : Te weinig plectra?



Anders Destium
16 juni 2006, 09:51
Ik heb geen zin om een andere discussie te verstoren maar het viel me op in een ander topic dat er mensen zijn die overal en nergens een plectrum in de buurt moeten hebben. Wat doe je er dan mee allemaal, hoe zit dat?

Als ik speel heb ik altijd een plectrum in mijn hand en eventueel nog eentje in een broekzak.

Wat doe ik fout? ;)

FruscianteFan
16 juni 2006, 09:55
Het zijn juist degenen die veel plectra nodig hebben, die het fout doen. Ik laat zo nu en dan eentje vallen, en dan wil ik zo snel mogelijk verder kunnen spelen met een andere.

Deze heb ik voor de Les Paul:
http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=146&pmh=products/accessories

Duur maar handig.

Op de Strat doe ik ze onder de slagplaat.

ixque
16 juni 2006, 09:55
Ik bijt altijd op die dingen, ook een soort verslaving denk ik

fred dons
16 juni 2006, 09:57
ik begrijp dat jij zelf je eigen was doet ? (mijn echtgenote werd regelmatig pisnijdig op mij omdat ik prectrums in mijn broek had laten zitten voordat ze de was in gingen) kortom ik doe geen plectrums meer los in mijn broek
ik deed ze regelmatig in mijn portemonnee maar in mijn nieuwe vielen ze er regelmatig uit
ik heb in principe tussen de snaren bij iedere gitaar een bijpassende plectrum maar ik laat ze ook regelmatig vallen en dan vallen ze net achter een paar gitaren waar ik geen zin heb om ze tussen uit te halen
kortom ik heb een heleboel plectrums nodig (ik zoek een endorsement) :blast:

FruscianteFan
16 juni 2006, 09:57
Ik stopte ze ook wel een in mn mond.. maar als ik dan ga drinken of zingen (per ongeluk)..

Aron Maiden
16 juni 2006, 09:58
Ik raar ze ook altijd kwijt, door me hele kamer liggen plectrums, dus als k ga spelen moet ik eerst altijd ff zoeken naar een plectrum;),
maarja ik heb wel meer dan 50 ofzo op me kamer liggen dus het zoeken duurt nooit zoo lang:)

TRC
16 juni 2006, 09:59
Ik heb er overal liggen, in iedere broek zit er wel een, op mijn kamer liggen er een stuk of wat en in mijn portemonnee doe ik ze ook al.
Om de een of andere reden kan er echter nooit een vinden wanneer ik gitaar ga spelen :P

Anders Destium
16 juni 2006, 10:06
>Fred

Als een broek in de was gaat controleer ik hem eerst altijd even, ik gebruik altijd dezelfde broekzak dus dat is makkelijk ;)

pikasso
16 juni 2006, 10:11
Ik heb een houdertje tussen mijn snaren zitten, en omdat ik toch de snaren lock, geeft dat geen problemen.
Daar kunnen er twee in, nog eentje in mijn hand en ik red me wel tijdens de optredens.

Mijn vrouw is er overigens wel aan gewend dat mijn broeken af en toe plectra bevatten.

nielsduursma
16 juni 2006, 10:22
ik heb ze met paperclips aan m'n gitaarband vastgemaakt.

BartL
16 juni 2006, 10:40
Ik heb overal in huis wel eentje liggen (Keuken, kamer, slaapkamer, kelder). Ik heb er ook alijd 1 of 2 in mijn beurs...

je weet nooit wanneer je een gitaar tegenkomt :D

Globetrotter
16 juni 2006, 10:49
Heb 1 grote pot met een 50 tal plectrums in mijn muziekhoek staan, der zit de raltijd wel 1tje in mijn zak, een paar in mijn gitaarkoffers en gitaarzakken en voor noodgevallen heb ik der altijd nog 2 in mijn portefeuille zitten. Tijdens optredens plak ik ze met duck tape aan mijn POD XT stand.
Cheers,

Bart

nr9
16 juni 2006, 10:53
Ik heb er een paar in mijn portomonee zitten en op mijn kamer netjes in een glas. Dat was wel eens anders, mijn mams werd gek van alle plectra's die ze vond in de was en naast de televisie en dergelijke, haha!

future2future
16 juni 2006, 11:11
Ik heb ze overal, aAltijd een paar in mijn broekzak, in mijn porto, in mijn gitaar koffers en gigbags, en ik raak ze altijd kwijt. Pas nog 20 gekocht nu nog 3 van over

Negative K3 fan
16 juni 2006, 11:14
altijd in het kleine vakje van de rechterbroekzak van de broek, voordat ie gewassen wordt zakken leegmaken

hendrix2
16 juni 2006, 11:18
ik heb massa's plectrums. Ze liggen overal. Ik krijg ze wel gratis (stuk of 10 per week...) dus lig er helemaal niet wakker van als ik ze kwijt ben.
deze gebruik ik, de minder gekende gators van dunlop.
http://www.jimdunlop.com/newsite/htdocs/files/1144645008_GATOR_GRIP_STANDARD_417%20copy.jpg

MichaelSS
16 juni 2006, 11:25
ik bijt ze altijd kapot.

Tegenwoordig pak ik ook wel een een stukje karton en vouw ik dubbel. Werkt ook wel aardig, alleen krijg je allemaal van die kleine snippers papier onder je snaren.

Wat ik ook wel eens doe is met een hamer op een dun cd doosje slaan. Komen er scherpe stukken af die ook goed te gebruiken zijn.

Plectrums kosten hier 50 cent p.s.

Wachten tot er een keer een doos vol op de rommelmarkt ligt :soul:

DREAMMACHINE
16 juni 2006, 11:26
enkele jaren geleden een hele doos vol gekocht van de dunlop delrin triangle's ( ik geloof een stuk of 125)... ik kom ze nu idd overal tegen in huis....vorig jaar zelfs een wasmachine op stukgelopen....tja....

Kaïn
16 juni 2006, 11:29
Plectrums zitten altijd bij de kop van m'n gitaar tussen de snaren geklemt als ik niet speel. Ze zitten ook altijd in mn portomonee, inderdaad, je weet nooit waneer is een gave gitaar tegen komt en een pick nodig hebt. (mijn favoriet is trouwens een dunlop gator 2.0 mm)

hoofd
16 juni 2006, 12:03
Mijn "plectrum" zit gewoon aan mijn lichaam vast ;)

Hendrix
16 juni 2006, 12:04
Op m'n ouwe Philicorda ligt meestal wel een bergje plectrums, maar als ik wat wil spelen pak ik gelijk m'n gitaar en vergeet ik vaak een plectrum te pakken. Ik ben nu al zo gewend om zonder plectrum te spelen dat ik alleen maar een plectrum gebruik tijdens een optreden of heel soms bij een jamsessie.

Een vriend van me raakte altijd zijn plectrums kwijt, omdat de werkster ze altijd opzoog met de stofzuiger. Nu neemt ie geeneens de moeite meer om naar een gitaarzaak te gaan, maar besteld ze online. Als die werkster nou nederlands kon dan kon hij haar misschien duidelijk maken dat het plectrums zijn.:)

hoofd
16 juni 2006, 12:11
Je kan je plectrums ook gewoon oprapen natuurlijk...en even erg offtopic, Hendrix, in Scherpenzeel liggen mijn roots! Althans, mijn moeder komt er vandaan, mijn oma woont er nog. Grappig om te zien dat er gitaristen in dat dorp zitten!

GunMetalBlue
16 juni 2006, 12:21
Ik bijt altijd op die dingen, ook een soort verslaving denk ik
idem dito...

ik stop er ook altijd in m'n portomennee en voor de rest heb ik ze in mijn kamer in een oud scheermesdoosje zitten. Lekker ordelijk:D Mijn favo is de Dunlop USA NYLON .60mm

schizo910
16 juni 2006, 12:27
Ik hou van nieuwe plectrums, Dus zodra ze een beetje versleten zijn pleur ik ze weg. Oftewel ik heb altijd een berg plectrums in mn zak zitten, zodat ik nooit hoef te zoeken. Ik koop ook altijd een hele zak zodat ik er weer een tijd vanaf ben en niet iedere week naar de winkel hoef om nieuwe te kopen. :D

iwamoto
16 juni 2006, 12:29
ik heb 2 plectrums van meneer batio in mn portomonee, en ik speel altijd met 1 plectrum, als ik hem kwijt ben, word het altijd een NOG ergere bende op mn kamer :D

dano
16 juni 2006, 13:09
zijn plectra eigenlijk ergens online te bestellen? Lijkt me weleens handig om een zootje in te slaan (ik speel toch altijd met dezelfde; Jim dunlop Jazz III)

Eko
16 juni 2006, 13:33
Ik heb een tijdje terug bij de Lidl een bakje gekocht met vakken en klep aan 2 kanten. Eigenlijk bedoelt voor vissers geloof ik maar dit werkt goed. Meer dan 10 vakken per kant.Ik heb hierin de plectra verdeelt per kleur, model,merk,vorm en dikte. Ook de verschillende materialen hebben hun plek gevonden.
Tijdens optredens heb ik aan de microfoonstandaard een Dunlop strip zitten met een of twee plectra.

BillyG
16 juni 2006, 14:17
ik heb een sleutelhanger waar je een stuk of 5 plectrum's in kan doen, en de sleutelbos heb ik altijd bij me....(met feedback logo ... maar dat is er bijna af)

Dweezman
16 juni 2006, 14:29
dunlop 3mm stubby's, all over the place.

Ooit eentje doorgeslikt.

EmgMaster
16 juni 2006, 15:36
zijn plectra eigenlijk ergens online te bestellen? Lijkt me weleens handig om een zootje in te slaan (ik speel toch altijd met dezelfde; Jim dunlop Jazz III)

De volgende doen het sowieso, moet je maar even kijken hoe het met de prijzen zit.

http://stores.ebay.com/Maverick-Music_W0QQssPageNameZVIStoreHeaderLinksQQtZkm?


http://www.lordofthestrings.com

dano
16 juni 2006, 15:42
ah had deze net gevonden:

http://www.jingoloba.com

edit; ah dat is lordofthestrings :d

Negative K3 fan
16 juni 2006, 15:56
Ooit eentje doorgeslikt.

en uitgescheten??

stefke_m
16 juni 2006, 16:29
ik heb er ook n 20 tal ofzo, 10 liggen door heel het huis, enkelen steken in mijn gigbag en eentje ligt altijd netjes op mijn amp, nooit zorgen maken dus

Gitaro
16 juni 2006, 17:04
Ik heb maar 1 plectrum. Zo'n paarse dunlop met met krokodil erop. Anti-slip ofzo. Ik ben te lui om ze te gaan kopen :)

vasnd
16 juni 2006, 17:24
ik heb ze overal wel liggen en als ze op zijn heb ik in mijn case meestal een vol zakje met plectrums zitten. is het zakje op dan bestel ik via marktplaats weer nieuwe ( voor 5 nogwat 12 plectrums kopen is nog altijd net iets goedkoper dan in een winkel )

Basseytje
16 juni 2006, 17:29
ik heb er ook een stuk of 50 en overal ligt er wel een. ik heb er altijd 4 in mijn portenmonee en een paar bij m'n vriendin en op m'n kamer en op de werkkamer liggen er ook veel.

Sim-Simon
16 juni 2006, 17:33
Ik kan in principe wel een maand doen met één plectrum. Maar ik treed op het moment ook niet op.

Emocide
16 juni 2006, 17:37
na 6 maand nadat ik ben begonne met gitaar spelen heb ik 4 jazz3 plectrums gekocht, 2 kwijt geraakt, 1 aan een kameraad gegeven en met1 speel ik nog steeds :D en ik speel nu zo'n 2.5 jaar, ik heb gewoon een plectrumhoudertje achter mijn gitaar zitten
ideaal :cooler:

hendrix2
16 juni 2006, 17:45
ik merk toch een duidelijk verschil als ik met een nieuw plectrum speel. Een oude afgesleten heeft toch een ander geluid...
met een afgesleten plectrum misspeel ik mij ook meer in snelle stukjes.
geef mij maar lekker verse plectra!

Emocide
16 juni 2006, 17:47
ik juist niet !
blijf dan haken als ik 32e noten op 200 bpm moet spelen :|
en speel erg snelle muziek dus :P maar met sommige technieken heb ik ook liever nieuwe jah

iwamoto
16 juni 2006, 17:55
ik gebruik eigenlijk altijd mijn groene steve vai of soms mijn offspring plectrum voor wat hardere picking (ze zijn altijd rond de 1.10)

Dweezman
16 juni 2006, 17:57
en uitgescheten??

wil je het echt weten?

















ja....

Dirk W
16 juni 2006, 20:26
Mijn "plectrum" zit gewoon aan mijn lichaam vast ;)
Tja secondelijm is ook echt secondelijm he:satisfie:.

Mijn plektrum is de tonepick. Ik moet mezelf echt trainen er erg zuinig op te zijn want die dingen kosten dus wel 12,50 euro :S.
Ik vind ze verschrikkelijk lekker spelen, lekker dik, niet te groot en puntig maar niet te puntig.
Ze hebben alles maar ze zijn rete duur. Gelukkig doe ik nu al een maand met één plektrum.
Ik heb nog zon 10 plektrums gevonden (van fender die ik daarvoor gebruikte, alleen omdat dat de enige waren die ze bij de dichtsbijzijnde gitaarwinkel verkochten).
Mijn nummer 2 is de dunlop stubby jazz pick 200mm. Ik heb ooit eens een heleboel verschillende plectra besteld omdat ik 12,50 eigenlijk gewoon te duur vond. Ze komen aardig in de buurt maar ik vind ze toch echt minder lekker spelen.

Goh ik heb nu echt zin om gitaar te spelen! eens kijken of ik dat verrekte dure kreng nog ergens zie liggen.

FruscianteFan
16 juni 2006, 21:03
Trouwens.

Ik heb een tijdje terug een paar strippen dubbelzijdig tape aan mijn boekenkast geplakt. Erg fijn om daar plectra vanaf te kunnen pakken, of om ze er snel even tegenaan te drukken.

bentium
16 juni 2006, 21:12
bij mij is dat een ramp

ik koop er regelmatig, maar als ik ze nodig heb, vind ik ze niet

daarom heb ik leren galoperen met mijn duim ^^

Philippe
16 juni 2006, 23:38
Mijn nummer 2 is de dunlop stubby jazz pick 200mm.

Zozo, een plectrum van 20cm :o
Sorry, was te makkelijk :)

Mijn favoriete plectrum is de Dunlop Tortex .88 (groene). Lekker soepel maar niet te. Heb ik altijd wel ergens een zooi van liggen in de "plectrumbak/-pot".

Anders Destium
17 juni 2006, 00:49
Mijn favoriete plectra blijven de Roadkill plectra (FNaRK, heb je er nog wat die je graag kwijt wilt?). Ik weet nog steeds niet precies wat voor soort dat zijn, dus ik ben zuinig op de paar die ik er nog van heb...

Tupelo
17 juni 2006, 00:50
Ik speel al 4 jaar -als ik met plectrum speel ;)- met dezelfde dunlop 1 mm.
Ieder braampje erop ken ik & mis ik als ik nu met een ander plectrum speel. :)

RUIS
17 juni 2006, 00:58
Je moet ze gewoon keurig netjes tussen de kussens van de bank bewaren.... Daar vinden ze het fijn. Ze vinden vrijwel altijd zelf hun weg daarheen. Ze planten zich daar ook voort. Het is verbazend hoeveel je er daar soms vindt.

turboblues
18 juni 2006, 22:36
[Citaat:
Origineel gepost door Dirk Wagenaar
Mijn nummer 2 is de dunlop stubby jazz pick 200mm.


QUOTE=Philippe]Zozo, een plectrum van 20cm :o
Sorry, was te makkelijk :)

[/QUOTE]Niet echt een speedpicker!

waix
18 juni 2006, 22:39
Ik heb altijd een bakje met jazz stubbies, jazz III's en nog wat andere zooi op mijn bureau staan. dus ik hoef nooit te zoeken :D

dejohan
19 juni 2006, 13:31
Effe iets off topic; Ik heb zo'n flauw vermoeden dat er gigantische winstmarges op die plectra gehaald worden. Ik ken winkels waar van die gewone Jim Dunlops 1.5 € kosten. Terwijl de totale productiekost van zo'n plectrum volgens mij niet meer kan zijn dan 0.10 cent ofzo.

fred dons
19 juni 2006, 13:50
oh ongetwijfeld, alleen als een winkelier op een goede dag er 50 verkocht heeft en we gevoeglijk aannemen dat de importeur er ook nog zijn marge heeft opgelegd dan heeft hij nog maar max 50 euri verdiend (en hij verkoopt er niet iedere dag 50)

FruscianteFan
19 juni 2006, 14:17
Dan nog vind ik het afzetterij om een euro winst te makken op een product dat in feite nog niet eens een tiende daarvan kost.

Daar komt nog bij dat een plectrum bij mij niet langer dan 2 weken meegaat, als het een beetje tegenzit. Zoveel geld heb ik nu ook weer niet.

AART
19 juni 2006, 14:41
Dunlop tortex .50(rode).

Slijten nogal als je punk en metal speelt.

Hele ladingen van nodig....

FruscianteFan
19 juni 2006, 14:48
Dunlop tortex .50(rode).

Slijten nogal als je punk en metal speelt.

Hele ladingen van nodig....probeer eens de .60. Daar speel ik mee, die slijten ook nogal hard. Daarom probeer ik nu zoveel mogelijk op .73 te spelen, die slijten minder. Dus de .50s zullen nog wel harder slijten.

Butger
19 juni 2006, 15:11
Als ik ga scheiten vind ik ze altijd weer terug :seriousf:

stefke_m
19 juni 2006, 19:52
Ik heb er 6 kwijtgespeeld op 1 dag dit weekend! Allemaal in 1, netjes opgeruimde kamer! Ik moet er dringend gaan bijkopen :)

Tupelo
19 juni 2006, 20:54
Daar komt nog bij dat een plectrum bij mij niet langer dan 2 weken meegaat, als het een beetje tegenzit. Zoveel geld heb ik nu ook weer niet.

WTF doen jullie met die dingen? :confused:

Zoals reeds eerder opgemerkt, die van mij al dik 4 jaar & dan hebben we het over 1 plectrum. :satisfie:

I zou radeloos zijn, als ik die kwijt raakte (ben er aan gehecht geraakt, aan ieder braampje). :)

Gitarist van mijn band koopt ook iedere maand 10 van die dingen ofzo en zou zo langzaam aan zijn versterker op een berg plectrums moeten kunnen zetten. Snap werkelijk niet waar & waaraan die ze kwijt raakt.

future2future
19 juni 2006, 21:01
Ik gooi ze ook vaak weg, als ze braampjes krijgen of zoiets, of als ie gewoon niet meer goed voelt, opsouten!

FruscianteFan
19 juni 2006, 21:03
WTF doen jullie met die dingen? :confused:

Zoals reeds eerder opgemerkt, die van mij al dik 4 jaar & dan hebben we het over 1 plectrum. :satisfie:

I zou radeloos zijn, als ik die kwijt raakte (ben er aan gehecht geraakt, aan ieder braampje). :)

Gitarist van mijn band koopt ook iedere maand 10 van die dingen ofzo en zou zo langzaam aan zijn versterker op een berg plectrums moeten kunnen zetten. Snap werkelijk niet waar & waaraan die ze kwijt raakt.
Ik raak plectra helemaal niet kwijt. Maar, geïnspireerd door ene gitarist van de RHCP, speel ik nogal hard. Dan slijten plectra echt heel hard.

Anders Destium
19 juni 2006, 21:07
Je zou dat ook een totaal gebrek aan techniek kunnen noemen, het is namelijk nergens voor nodig om heel hard aan te slaan.

FruscianteFan
19 juni 2006, 21:10
Daar kan ik over discussiëren maar dat doe ik niet. Het gaat namelijk om mijn beleving van hoe ik speel. En ik wil hard aanslaan.. dat vind ik fijn. Dus wie ben jij om te zeggen dat mijn techniek dan niet goed is? Ik kan ook best rustig spelen hoor.

Richwoodje
19 juni 2006, 21:14
Anders is namelijk net als Scali de perfectie zelve, vooral als het aankomt op techniek...

ik ben nu toevallig al een tijdje bijna plectrumloos, ik denk dat ik morgen de gitaarboer maar eens vereer met mijn aanwezigheid

Anders Destium
19 juni 2006, 21:16
>Frusciantefan
Als je er steeds in 2 weken een plectrum doorheen jast dan heb je een slechte techniek. Geen discussie over mogelijk inderdaad.

Ik sla zelf vrij hard aan en heb mijn huidige set plectra nu zo'n anderhalf jaar. Ik ben zelf geen geweldige gitarist (het spijt me Richwoodje, ik zal nooit dat soort dingen beweren over mijn spel), maar als ik elke 2 weken een nieuw plectrum nodig zou hebben dan zou ik me toch echt zorgen gaan maken. Zeker als ik alleen maar extreem grof zou spelen omdat een andere knakker dat ook doet. Ik heb gelezen dat Frusciante zichzelf verminkt, ga jij dat ook doen?

Roy K.
19 juni 2006, 21:18
Je zou dat ook een totaal gebrek aan techniek kunnen noemen, het is namelijk nergens voor nodig om heel hard aan te slaan.

Grappig, ik ken een RHCP-fan die ook bizar hard aanslaat. Fan zijn van de peppers gaat goed gepaard met gebrek aan techniek denk ik :D

Richwoodje
19 juni 2006, 21:19
Als je er steeds in 2 weken een plectrum doorheen jast dan heb je een slechte techniek. Geen discussie over mogelijk inderdaad.

Ik sla vrij hard aan en heb mijn huidige set plectra nu zo'n anderhalf jaar. Ik ben zelf geen geweldige gitarist, maar als ik elke 2 weken een nieuw plectrum nodig zou hebben dan zou ik me toch echt zorgen gaan maken. Zeker als ik alleen maar extreem grof zou spelen omdat een andere knakker dat ook doet. Ik heb gelezen dat Frusciante zichzelf verminkt, ga jij dat ook doen?

geïnspireerd worden door is wat anders dan iets doen omdat iemand anders het doet... Dan is iedereen die tapt ook een fanboy van de heer van Halen, en dat is dan weer hokjesdenken, wat je in een ander topic een bezigheid voor domme mensen noemt...

Het ligt er trouwens ook aan wat voor plectra je gebruikt... van die standaard .73 Jim Dunlop-dingen zijn bij mij na een half uur al helemaal krom, maar een dikkere tortex blijft prima bruikbaar

FruscianteFan
19 juni 2006, 21:19
Zucht. Ik slijt gewoon plectra. Jou een zorg..

dat laatste slaat helemaal nergens op.

Richwoodje
19 juni 2006, 21:20
FF, speel je nou als echte Frusciantefan ook op van die oranje .60 tortex plectra?

Anders Destium
19 juni 2006, 21:21
Veel te hard aanslaan, dát slaat nergens op. Net als hersenloos achter mensen aanhobbelen.

FruscianteFan
19 juni 2006, 21:25
.60, .73 en 1.00 tortex, ja.

Ik begon op .60 omdat Frusciante daarmee speelt. Big deal, ik ben nu eenmaal fan van hem. Ik ben ook gitaar gaan spelen door de RHCP. Nu speel ik ook andere dingen, ik speel ook met andere plectra dan die oranje dingen maar ik ben gewoon tortex gewend. Ik heb ook geëxperimenteerd met andere dingen, maar die vind ik nu eenmaal niet zo fijn spelen.

Maar ik heb op zich nergens last van met m'n techniek, behalve dan dat m'n plectra niet zolang meegaan. Daar heb ik trouwens ook niet zoveel last van.

FruscianteFan
19 juni 2006, 21:27
Veel te hard aanslaan, dát slaat nergens op. Net als hersenloos achter mensen aanhobbelen.Mensen op fora afzeiken omdat ze toevallig niet alles van je aannemen wat je zegt. Dat is ook echt lekker volwassen.

Wie hobbelt er hier hersenloos achter mensen aan? Ik niet hoor.

(Vind het wel dom van je dat je iemand die je niet kent zo bevooroordeelt)

Tupelo
19 juni 2006, 21:40
Ik kan het me ook niet voorstellen dat je die dingen dermate afragt, maar goed.
Het zij zo... laten we constateren dat er mensen zijn die dat doen en de reden waarom in het midden laten. :)

Ik heb zelf de indruk dat het gewoon compulsief koopgedrag is.
Iets in de trand van:

"Ik sta in de muziekwinkel, ik wil mijn status als muzikant voor mezelf bevestigen door iets te kopen, maar heb geen geld voor een PRS of een Red Snapper." :(

"Weet je wat?" :???:

"Ik koop een paar plectrums voor mezelf." :p

Anders Destium
19 juni 2006, 23:46
Mensen op fora afzeiken omdat ze toevallig niet alles van je aannemen wat je zegt. Dat is ook echt lekker volwassen.

Wie hobbelt er hier hersenloos achter mensen aan? Ik niet hoor.

(Vind het wel dom van je dat je iemand die je niet kent zo bevooroordeelt)

Ik geloof graag dat je niet hersenloos achter anderen aanhobbelt, FruscianteFan. Gelukkig heb je niet de schijn en de werkelijkheid tegen je...

Je bewijst nu al een paar reacties achter elkaar waarom ik het in eerste instantie al goed had gezien. Jammer.

bat
19 juni 2006, 23:54
Ik ben een pietje precies en merk meteen als de aanslagpunt van m'n plectrums te rond wordt. Doorgaans is dat na regelmatig spelen en een oefensessie van 3 uur wel ongeveer zover. Echt hard sla ik niet aan, die dingen slijten gewoon. Speel met Tortex .50's

't Zal wel aan m'n techniek liggen.

Aan de andere kant: eens in de 2 a 3 maanden koop ik 10 van die dingen en dat kost dan 5 euro. Ik kan er niet wakker van liggen.

FruscianteFan
19 juni 2006, 23:55
Ik geloof graag dat je niet hersenloos achter anderen aanhobbelt, FruscianteFan. Gelukkig heb je niet de schijn en de werkelijkheid tegen je...

Je bewijst nu al een paar reacties achter elkaar waarom ik het in eerste instantie al goed had gezien. Jammer.hmm, dat snap ik niet helemaal. Maar laat ook maar.

Helter Skelter
20 juni 2006, 00:34
ik heb altijd dezelfde: Dunlop 0.96 :speed:

B_2_the_a
20 juni 2006, 00:49
ik heb overal plectra omdat ik overal speel :P

vooral in de wasmachine kom ik er nog es wat tegne