PDA

View Full Version : EL34 of 6550 in mn koch powertone????



gertnje
16 juni 2006, 00:57
beste mensen

ik heb een powertone met 6550 buizen

dezen zijn redelijk oud en zijn aan vervanging toe
moet ik op 6550 blijven of naar el34 gaan?

ik speel domweg metal dus
bass op 3 uur
mid op 9 uur
precence op 9 uur
treble op 1 uur
gain op 4 uur
volume laten we buiten wege =)

el 34 is goedkoper en word door koch zelf aangeraden voor je powertone
wat is nu werkenlijk het verschil tussen die 2 soorten qua toon enzo

voor bijv ( om heel dom uit de hoek te komen ) het machine head geluid van het laatste album te krijgen? of pantera geluid dat soord ~!
emg 81 speel ik op dus dat komt iig goed aight

ik ben benieuwt of ik wat weeet strax, ik hoop het

gr

Gert www.fullfilled.nl

punkrockacademyfightsong
16 juni 2006, 01:36
ik heb niet veel ervaring met koch versterkers maar ik kan wel zeggen dat EL34's eerder over hun nek gaan en vaak crunchier klinken dan 6550's. die klinken wat warmer en gesmeerder en gaan pas bij extreem hoge volumes over hun nek (en dan ook nog eens niet echt mooi over hun nek)
als je wat meer crunch in je geluid wilt zou ik voor EL34's gaan

H.Manback
16 juni 2006, 11:00
Je zou ook 6L6 kunnen overwegen trouwens. Opnieuw gebiased moet ie volgens mij toch wel als je van 6550 naar EL34 of 6L6 gaat.

Dit is niet uit eerste hand, maar voor zover ik weet klinken 6L6en wat strakker dan EL34's, lijkt me toch wel lekker als je metal speelt.

Mitch
16 juni 2006, 11:07
Precies, dat lijkt wat logischer.

armageddon
16 juni 2006, 11:45
Je kan er toch niet zomaar 6l6's ingooien (zelfs met biassen enzo)?

timgte
16 juni 2006, 12:01
"Due to special bias control circuitry, the POWERTONE II is able to accept
almost any type of power tube, for example: EL34, 6CA7, 6L6, 6550, KT66,
KT77, KT88, KT90, KT100."


Aldus de handleiding van de Powertone II (www.koch-amps.com)

R-ik
16 juni 2006, 17:14