PDA

View Full Version : goeie strat



Rory
30 mei 2001, 23:44
Iemand die weet welke strat nu ECHT strat klinkt....Ik bedoel de oude.......?

taylor
31 mei 2001, 12:21
hmmmmmm wat dach je van een strat??

Ray
1 juni 2001, 23:13
Daar zijn zoveel mythes en legendes over....
zo over de USA strat uit het magische jaar 1958,
Ik zag er vorig jaar een op een beurs die zo aftands en afgeragt was dat er gewoon een geul zat in het hout op de plaats waar de slagplaat hoort te zitten. prijs: 18.000 gulden.
Ik heb zelf een Japanse strat die echt heel erg goed klinkt.

Een van de mooist klinkende 'strat's (maar dan wel voor de zwoelere, jazzy sound) die ik ooit in mijn handen heb gehad, is een Ibanez die tot strat is verbouwd, uit de body is een stuk hout gehaald en vervangen door een stuk waar de strat elementen in zijn gelegd.. resultaat is een gitaar die zo licht speelt als een Ibanez met het geluid van een strat

Rory
1 juni 2001, 23:54
hmmmmmmm de ene strat klinkt echt niet zo als de andere...Heb er toch al redelijk wat gespeeld!!!!!!!

Mr Taylor.....Ken jij DE strat...

Is de Mexicaan dezelfde als een Custom Shop Strat, of de Gallagher strat????????

Rory speelde op een squier die klonk beter dan mijn Road House strat van 3000,-...

en nu jij weer...

Ik hoor het wel!!!!

taylor
2 juni 2001, 11:11
Op 2001-05-30 22:44, schreef Rory:
Iemand die weet welke strat nu ECHT strat klinkt....Ik bedoel de oude.......?


ja hallo wat is je vraag!!

een strat zou niet zoveel in klank verschillen .(relatief natuurlijk)

zeker als je het over bepaalde jaaren hebt bv tot 65 een daarna tot 70 daarna tot 79 ga zo maar door.(onderling tussen die jaaren zijn wel grote verschillen)

groten deels bestond 1 serie van(zeer) oude strats
(bv 1 jaar productie)allemaal uit de zelfde material dus.......(tuurlijk voelen ze allemaal anders aan en de sound varieert ook wel)

en hoe kan iemand jou hier het antwoord op geven wat jij mischien de "echte" strat sound vind is voor de ander weer geen "echte" strat sound.

dus niet van die smart ass vragen stellen.

ga maar wat oude proberen zou ik zegen:)

anoniem
6 juni 2001, 17:26
Een strat moet wel naar Stratocaster klinken natuurlijk. Maakt niet uit wat je voor een hebt. Ik heb zelf een Strat Plus USA uit 1997 en mijn vriendin heeft een gewone Strat uit Japan. Ze zijn beide nogal verschillend (ander hout etc) maar toch is het geluid onmiskenbaar Stratocaster. Voor het echte Strat-geluid luister je bijvoorbeeld naar Stevie Ray Vaughan of Robert Cray, die hebben naar mijn idee HET strat-geluid

taylor
6 juni 2001, 21:53
ja kijk dat bedoel ik dus ik vind hendrix DE strat sound hebben.

srv had ook een te gekke strat sound.

Eko
7 juni 2001, 00:50
Naar mijn idee hangt het unieke geluid van een strat voor een groot gedeelte af van de versterker die wordt gebruikt. Het instrument hoort dermate goed neutraal te zijn dat een ieder zijn geluid er uit kan halen.Samen met een zeer goede buizenbak scheurt en jankt hij , met een goede transistor is hij zelfs hard nog strak.
Veel hangt dus af van jouzelf.
Martin.

taylor
7 juni 2001, 01:45
nee het hangt niet echt af van je set-up

maar het zit in je vingers.

van halen zij ooit dat ted nugent over zijn set-up speelde (die zijn magische amp wou horen,die hij dus niet had) een ra ra hij klonk al zich zelf.

maar een goeie versterker helpt je wel om een sound te bereiken.

Rory
14 juni 2001, 17:57
Heeft iemand zo al de Fender Rory Gallagher gespeeld??? Hij schijn bij Beyers Musikladen te liggen...

vandermotte
20 juni 2001, 11:36
Op 2001-06-14 16:57, schreef Rory:
Heeft iemand zo al de Fender Rory Gallagher gespeeld??? Hij schijn bij Beyers Musikladen te liggen...

vandermotte
20 juni 2001, 12:07
Hoi rory
ik kan je alles vertellen over de strat sound
zeker over rory gallagher,ik heb geprobeerd je een prive bericht te zenden ,ik heb lang zitten typen en het bericht kon ik niet verzenden.
mijn e'mail vandermotte@pandora.be
groeten yves

RaZoR X
11 augustus 2003, 23:00
Lekker weer he :roll:

hoofd
11 augustus 2003, 23:05
Nou...dat is leuk...topics van 2 jaar geleden ophalen...nieuwe trend ofzo?!?

ieme
11 augustus 2003, 23:09
Tsja... is dit een zinvolle topic? ik heb een usa standard strat een fatstrat en een mexicaanse standard en ja die usa speelt en klinkt gewoon naar wat ik zoek het beste maar voor sommige andere dingetjes klinkt die mexicaanse weer beter en voor de harde nummers weer die fatstrat...

RaZoR X
11 augustus 2003, 23:12
Nou...dat is leuk...topics van 2 jaar geleden ophalen...nieuwe trend ofzo?!?

Eat your heart out

Barret Wallace
11 augustus 2003, 23:13
Nou...dat is leuk...topics van 2 jaar geleden ophalen...nieuwe trend ofzo?!?

alleen maar smileys posten of iets posten als er wat te denigreren valt

NIEUWE TREND KOPERHOOFD :D ???

RaZoR X
11 augustus 2003, 23:14
ahahahahah wat een GOON

ieme
11 augustus 2003, 23:16
maar ja was nou een goeie strat dan?

Swan
11 augustus 2003, 23:30
een squier

drogekanker_gitaar
11 augustus 2003, 23:33
razor x hou je bek gore kanker jood


FLAME ON !!!!!!!!!!!!!!!!!

RaZoR X
11 augustus 2003, 23:38
razor x hou je bek gore kanker jood


FLAME ON !!!!!!!!!!!!!!!!!



Are you talking about yo mama again?

drogekanker_gitaar
11 augustus 2003, 23:48
blijkbaar kan je niet lezen.. sukkel


zet de napalm maar klaar !!

RaZoR X
11 augustus 2003, 23:52
soort van ik heb niets te doen

Maiden Michiel
12 augustus 2003, 11:26
klonen zuigen de zwaarste klopkokers

Experience
12 augustus 2003, 23:02
Vind zelf de highway strat wel lekker ouderwetse strattie klinken.. Nie dat geciviliseerde maar gewoon lekker rauw... vind ik dan;)

Maiden Michiel
13 augustus 2003, 15:00
Zeg drogekanker_gitaar, weet je zeker dat je Seymour Paul niet bent?

Mitch
13 augustus 2003, 15:03
Komt dat dan weer vandaan ? Omdat ik een keer met je heb zitten bakkeleien hier ?

OPZOUTEN !
http://burns.thefinaldimension.org/contrib/sarge/Axe_anim.gif

Harry
13 augustus 2003, 15:31
waar komen al die losers toch vandaan, zoek een hobby!!!!

Maiden Michiel
13 augustus 2003, 16:31
Komt dat dan weer vandaan ? Omdat ik een keer met je heb zitten bakkeleien hier ?

OPZOUTEN !
http://burns.thefinaldimension.org/contrib/sarge/Axe_anim.gif

Nee, helemaal niet, maar ik zag jou namelijk ook een keer de term "FLAME ON" gebruiken, dus vandaar...

De Teng
13 augustus 2003, 16:35
Strat met hoge output en veel bite - G&L Legacy.

Speelt werelds. Is het ook. De verbeterde strat, door Leo zelf ontworpen. Je moet er eens op gespeeld hebben, dan ben je in een klap verkocht. :D