PDA

View Full Version : Ibanez vraagje



rePUNKtative
17 november 2002, 19:41
Ok, nu zie ik bij Ibanez een soort van Explorer kopie. Spelen deze dingetjes een beetje of kan ik dan beter voor de real thing gaan, oftewel een Gibson Explorer (in amber finish natuurlijk GEIL GEIL!!) of een ESP??

Aangezien ik niet dol ben op Ibanez vraag ik het toch ff, want straks speelt ie toch nog oke en dan heb ik een duurdere Gibson gekocht :wink:

Anders Destium
17 november 2002, 21:14
Ik heb er een of twee gezien bij Dijkman in Amsterdam, je hebt een hele goedkope (die is kut) en eentje die duurder is maar er wel erg tof uitziet, die is zeker te doen. Bij Dijkman hebben ze trouwens redelijk veel explorertypes van de verschillende merken. Je moet het vergelijken, maar die goedkoopste types van LTD en Ibanez zijn niet aan te raden :smile:

vulvasonic
17 november 2002, 23:54
Zijn het nieuwe?
Dan ken ik ze niet. Ik weet wel dat een van de gitaristen van Iron Maiden een Ibanez soort van explorer bespeelde die ik zelfs nog cooler vond dan het origineel. Maar misschien was dat dan weer geen Ibanez (dacht het wel). Op de hoes van Iron Maiden's Killers, de beste Maiden LP ooit (jawel, ik stam nog uit de tijd van de LP's), is deze gitaar te zien.

En wat goed genoeg is voor hen, zal zeker goed genoeg zijn voor ons.
;}

rePUNKtative
18 november 2002, 08:20
dank u Anders, ik ga wel een keertje naar dijkman :smile:

Wat voor merken hebben ze daar dan zoal?? Ook de echte ESP's??

Cloud Strife
18 november 2002, 11:39
ja, o.a. ook een kirk hammet signature :razz:

Anders Destium
18 november 2002, 12:45
En de Gibson Voodoo serie, voor als je die mooi vindt...

signsofzodiac
18 november 2002, 12:48
Bedoelt ie de Destroyer? Die vin' ik niet zo, en ik ben toch echt een Ibanez fan.... Mijn favo Explorers: ESP EXP (oftwel het origineel, niet die nieuwe) en de Hamer USA Standard (veel beter dan Gibson).

Moonchild
18 november 2002, 16:25
Op 2002-11-17 23:54, schreef vulvasonic:
Zijn het nieuwe?
Dan ken ik ze niet. Ik weet wel dat een van de gitaristen van Iron Maiden een Ibanez soort van explorer bespeelde die ik zelfs nog cooler vond dan het origineel. Maar misschien was dat dan weer geen Ibanez (dacht het wel). Op de hoes van Iron Maiden's Killers, de beste Maiden LP ooit (jawel, ik stam nog uit de tijd van de LP's), is deze gitaar te zien.

En wat goed genoeg is voor hen, zal zeker goed genoeg zijn voor ons.
;}


Hmm, die LP heb ik ook nog liggen, s ff kijken hoor...

rePUNKtative
20 november 2002, 19:58
Op 2002-11-18 12:45, schreef Anders Destium:
En de Gibson Voodoo serie, voor als je die mooi vindt...


Die vind ik zeker mooi :smile:

ik dank u voor de tip