PDA

View Full Version : Vibreren



EpiFiel
17 november 2002, 19:18
hallo allemaalk ik heb een vraagje over vibreren hoe doen jullie dat het beste? ik oefen veel met mijn linker hand maar gaat nog niet zo snel :sad: hoe oefenen jullie het vibreren? zijn er ook andere dingen waar je het vibreren kan oefenen dan gitaar wat helpt?

en niet doordenken stoute jongetjes hihihi

Swan
17 november 2002, 19:53
met je handje in je broek nou goed

pimmetje
17 november 2002, 19:55
Ik ben er ff niet helemaal zeker van wat jij met vibreren bedoelt... vooral door dat "het gaat nog niet zo snel".

Bedoel je de snaar op en neer bewegen terwijl je 'm gefret houdt (vibrato) of meerdere hammers en pulls over verschillende frets (trill)?

Overigens is voor dit soort vragen het forum "speeltechnieken & theorie", maar daar zal de moderator 'm vanzelf wel naartoe gooien.

MetalliCat
17 november 2002, 20:46
Jij bent echt wel dik fake :S

Anders Destium
17 november 2002, 21:16
Ik vibreer meestal door mijn knieen eerst naar elkaar toe te bewegen en dan van elkaar af en dat heel snel en vaak achter elkaar.

Voor het vibreren kan je verder ook je jengelstengel een flinke oplawaai geven, daar kan ie tegen en geeft een mooi effect

aadplagiaat
17 november 2002, 21:40
Het "vibreren" zoals jij het denk ik bedoelt kun je indirect oefenen door je duim boven en je vingers onder de rand van een tafelblad of zo te doen en dan rithmisch wisselend met je duim en vingers op die tafelrand te trommelen. Doe dit dan door je pols te draaien en niet door je hand of zelfs je arm te bewegen (dat wordt een veel te belastende beweging). Probeer dit sneller em sneller te doen.
Als je moe wordt stop dan en maakt een paar strek oefeningen om je pols en arm weer soepel te krijgen. Deze beweging kun je ook doen met een vinger op je fretboard. Met een beetje geluk zit er een snaar onder die je dan kunt laten "vibreren".

Ic3gl0vE
17 november 2002, 21:59
use batteries

Raffel
18 november 2002, 16:55
Op 2002-11-17 21:16, schreef Anders Destium:
Ik vibreer meestal door mijn knieen eerst naar elkaar toe te bewegen en dan van elkaar af en dat heel snel en vaak achter elkaar.

Voor het vibreren kan je verder ook je jengelstengel een flinke oplawaai geven, daar kan ie tegen en geeft een mooi effect


Yeah Vai-style!! :smile: