PDA

View Full Version : Ruis/brom bij Rockbag pedalboard



lampz
15 juni 2006, 14:54
Ik heb deze week een pedalboard van Rockbag gekocht (deze: http://www.rockbag.de/deutsch/pages/07_auswahl/pages/02_auswahl2/effektpedale/01_effektpedale_boards.htm en dan die voor 6-8 pedalen). Dit board leek me bijzonder praktisch omdat de voeding zit ingebouwd, plus een interface voor 2 loops en hij is niet zo zwaar :)
Ik vind alleen dat de loops nogal brommen/ruisen. Wat is hieraan te doen? Ik kan natuurlijk de loops niet gebruiken, maar dat vond ik nou juist zo praktisch en het is dan toch weer klooien met direct op pedalen aansluiten. Komt het door de ingebouwde voeding? Of zijn ze niet true-bypass ofzo?
Gitaar is trouwens een PRS Santana SE (1ste versie) en (tijdelijk) een Koch Studiotone. Ik vind trouwens dat de Koch Studiotone al behoorlijk ruist, ben benieuwd hoe het straks met de Koch Powertone II zal gaan. Komt het misschien door een aardingsprobleem?
Help!

lampz
15 juni 2006, 15:20
Heb 't net nog ff een keer getest, en het is ook vooral de voeding die erg aan de brommerige kant ligt. Aardingsprobleem? Of is het gewoon een slecht board? Zoals op de foto te zien is, zit er aan de linkerkant een stuk waar je geen pedalen kan plaatsen. Lijkt mij dat hier heel het voedingsgedoe zit. Dat zit dan toch een redelijk stuk afgeschermd van de rest van het board?

Mitch
15 juni 2006, 15:24
Ik heb het pas ook al een keer gepost (was een topic over de EH Pedalbag geloof ik) maar ik heb ook de ervaring dat de Warwick pedalentassen niet al te denderend zijn qua voeding. Snel storing inderdaad. Het lijkt praktisch, maar de uitvoering is niet al te degelijk helaas.
Probeer eens een externe voeding, kijk hoe het dan is.

Overigens: brom is van slechte aarding, ruis niet.

lampz
15 juni 2006, 17:07
Ik heb het met twee andere adapters en op batterijen geprobeerd, en er komt nog een behoorlijke brom uit, eigenlijk telkens dezelfde als die van de voeding van het pedalboard. Het wordt alleen iets meer als ik de loop van het pedalboard gebruik. Is deze niet te verbeteren?
Begin steeds meer aan de Koch Studiotone te twijfelen qua brom. Heb 'm net ook in de keuken geprobeerd om de aarding te checken, maar daar is 't hetzelfde verhaal. Dit is niet mijn eigen versterker, maar eentje die ik te leen heb van de gitaarzaak waar ik mijn oude versterker heb ingeruild voor een Koch Powertone II (die als het goed is volgende week binnenkomt). Ben benieuwd of het daar minder mee wordt...

paulusdeBKB
15 juni 2006, 21:02
Als je pedalen brommen met zowel je pedalenboard als met losse adaptors/batterijen, dan begint het erop te lijken dat de stroomvoorziening in je huis niet helemaal jofel is. Heb je nog een schone geaarde groep over waar zeker weten geen TL, dimmers, koelkasten, CV ed op aangesloten zitten? Probeer het daar eens.

Voeding van de Rockbag is niet fantastisch maar ik heb hem ook en hij werkt bij mij wel naar behoren. Helaas heb je gelijk vw de loops betref: die zuigen een stukje toon, maar erg veel is het niet / hoort het niet te zijn.