PDA

View Full Version : probleem met monitoren ( audio )



Debaser
15 juni 2006, 14:34
Sinds ik een nieuw moederboard in mijn pc heb,
knetteren mijn speakers tijdens het afspelen van audio
gewoon hoge tikjes

COMP > mini jack naar RCA > verloopstekkerje RCA - MONOJACK > Line in.

zou het iets met de aarding te maken kunnen hebben.
misschien de aarding van mijn moederboard .. ?

alles zit wel in geaarde stopcontacten.
een aardlus misschien, ik heb geen idee..

oh ja, geluidskaart is onboard en heeft de laatste drivers etc.

iemand een ideetje?
Thanks

Han S
15 juni 2006, 14:58
Sorry, ik wilde het verplaatsen naar recording omdat je daar meer kans hebt op antwoord en dat ging niet goed, het kwam op het verkeerde subforum terecht. Ik heb de mod hier gevraagd om het alsnog naar recording te sturen.

Debaser
15 juni 2006, 15:04
Ja, ik had het al verwacht hehe ,
maar wist het niet helemaal zeker
( omdat het geen specifiek audio probleem hoeft te zijn )

Bassbitch
15 juni 2006, 15:56
Onderwerp verplaatst.

paulusdeBKB
17 juni 2006, 15:08
Kijk eens of het getik samenvalt met het knipperen van je HD-LED. Zo ja, dan moet je in de kast de HD even in een andere bay schroeven. Een ander PCI-slot gebruiken wil ook nog wel eens helpen.

Laat je even weten of dit het was?

harrie-beton
19 juni 2006, 17:50
oh ja, geluidskaart is onboard en heeft de laatste drivers etc.

Nieuw moederbord, heb je windows wel opnieuw geinstalleerd?
Ik neem aan van wel.

We zouden dan een nieuw moederbord hebben met audio onboard en nieuwe windows.
Misschien loopt het audio kabeltje in je pc ergens langs je Harde Schijf.
Lijkt me iets voor een reparateur.


Als ik vet download en draai audio hoor ik ook wel van die tikjes.

Debaser
24 juni 2006, 12:42
nieuw moederboard

ASUS p4p800 Deluxe
met P4 HT

nieuwe SATA Schijf ( dus ook nieuwe windows, 2 verseis geprobeerd, met en zonder SP2 geslipstreamd )
geheugen Corsair 2x512 in Dual Channel

het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn, heb nu het uitgangs volume lager staan en de monitoren zelf wat harder.

echter stoort het ook op mijn M-audio Delta 44
HDD led zit niet aangekoppeld

Audio kabel loopt niet langs de HD omdat die op het moederboard zit en er verder geen audio kabels in zitten, ook niet naar mijn front panel.

Ik zal eerdags ff de HD led aansluiten ... maar volgens mij is dat het niet, omdat ik dat wel met mijn laptop heb

Al is een andere HD bay geen optie .. er zitten 3 schijven in. en heb ook een nieuwe voeding gekocht omdat ik eerst dacht dat de voeding de oorzaak was. Coolermaster Extremepower 430W.

guhlenn
24 juni 2006, 14:35
in mijn niet-zo-ideale setup hoor ik ook de harddisk, maar dat lijkt eerder op een hartslag, geen hoge harde tikken.

Debaser
24 juni 2006, 14:58
heb het voor de MAudio grotendeels weg weten te werken door de buffer aan te passen ... ( do'h )

en als ik de AC'97 ( ja ik weet het onboard crap .. ) laag hou qua uitsturing van volume, is het ook wel te doen. misschien binnen kort een SB erbij
iemand tips, voor games en media afspelen .. liefste een PCI en geen FW of USB extern ofzo

sank joe

harrie-beton
24 juni 2006, 15:35
heb je het moederbord zelf aangesloten?
Misschien is de audio niet goed aangesloten qua draden.
plus en min omgekeerd ofzo

Debaser
24 juni 2006, 15:55
je kan niets aansluiten qua audio op het moederboard, alleen dmv 2 jumper caps een verbinding maken als je de front panel niet gebruikt. zodat het signaal L - R direct naar de line out op het backpanel gaat. ipv naar het frontpanel ( met onderbrekers als je een headset inplugt e.d. )

ik heb het zelf aangesloten, en dus alleen jumpercaps geplaatst omdat ik geen front audio panel heb ik doe inbouwen van app. vaker en dit is voor het eerst dat ik echt een probleem ermee heb.. :)

harrie-beton
29 juni 2006, 08:32
Ik heb ook toevallig nu 1 onboard geluidskaart met hetzelfde probleem.
Je hoort gewoon de harde schijf en de grafische modus een storing geven die klinkt als gepruttel.

Na even zoeken heb ik de oplossing gevonden, in het audio mixertje in windows moet je de PC SPEAKER uit zetten, die veroorzaakt het gepruttel.

Debaser
1 juli 2006, 13:11
heb t ook maar uitgezet nu harrie,
kijken of t wat helpt.

anders de HAMERT EROP