PDA

View Full Version : VOX ac30cc met boss gt-8



Mr Joe
15 juni 2006, 13:33
Hey,
ik heb een boss gt-8 en ik ben HEEL geïnteresseerd in de ac30cc.
Nu weet ik aleen niet of ik met de gt-8 de sound van de ac30cc verkloot of niet?
Wat zouden julie doen?
boss gt8 verkopen , wah en andere pedalen kopen ter vervanging.
of de boss erop aansluiten

DREAMMACHINE
15 juni 2006, 13:44
weg met die boss idd, als je met een goed od pedaal, een wah en wat modulatie het af kan kun je idd beter lekker voor losse pedalen gaan, zeker bij een buizen amp als de ac30

Rwin
15 juni 2006, 14:11
of begin met de GT-8 op die vox, kan je altijd later nog de GT-8 verkopen en losse pedalen aanschaffen.

Soms kan het zo simpel zijn he ;)

Scali
15 juni 2006, 14:26
De GT-8 op een Vox AC30CC is voor beide partijen geen goede actie.
De AC30CC kleurt/vervormt het geluid te veel om de modellen en effecten van de GT-8 echt goed uit de verf te laten komen...
En de GT-8 heeft een te slechte dynamiek en geluidskwaliteit om echt te kunnen genieten van de wereldsound van een AC30CC.
Of je een goede amp voor de GT-8 zoekt, of de GT-8 inruilt voor goede effecten voor de AC30CC, moet je zelf weten. Persoonlijk zou ik de GT-8 wegdoen, want ik moet niks van dat ding hebben. AC30s vind ik dan weer heel mooi.

ruezzz
15 juni 2006, 14:28
Ik heb het ooit met de POD XT-LIVE getest op mijn VOX-AC30 cc, ampsimulatie uit (alleen de effecten) : je verkloot de sound en dynamiek.

Kort daarna was er iemand bij me met een VOX Tonelab die geïnteresseerd was in mijn JCM-800 : je verkloot de sound en dynamiek. Schel, dun, krasserig en digitaal - vreselijk. (Hij heeft de Tonelab weer de deur uitgedaan ;)

Als je die dingen er weer tussenuit trekt gaat er weer een wereld voor je open. Dan gaat het weer beuken..

Op zich staand zijn het perfecte dingen voor demo's inspelen of rechtstreeks-in-de-mengtafelwerk. Maar je doet er een goeie buizenamp geen goed mee. Niet doen. Advies: koop een paar leuke (analoge) pedaaltjes.

Lucky1975
15 juni 2006, 14:36
Hey,
ik heb een boss gt-8 en ik ben HEEL geïnteresseerd in de ac30cc.
Nu weet ik aleen niet of ik met de gt-8 de sound van de ac30cc verkloot of niet?
Wat zouden julie doen?
boss gt8 verkopen , wah en andere pedalen kopen ter vervanging.
of de boss erop aansluiten


Ik heb een AC30CCX recentelijk gekocht Mr. Joe.
De boss GT8 keni k niet zo..ik heb een boss GT-6.
Dat ding VLIEGT buiten !! Na drie jaar frustraties ben ik eindelijk verlost van dat miserabele ding. Er is een nieuwe (duurdere helaas) wereld opengegaan voor mij met losse pedaaltjes.

Ben jij tevreden over je GT-8 ? Toen ik mijn GT6 aansloot op mijn nieuve VOX...wel..ben er 3 dagen niet goed van geweest zo slecht klonk het. Stond op het punt om mijn VOX te verkopen terug...maar het is gewoon de GT-6 (in combinatie met mijn onkunde om dat rot ding te programmeren I guess)

Lucky1975
15 juni 2006, 14:38
of begin met de GT-8 op die vox, kan je altijd later nog de GT-8 verkopen en losse pedalen aanschaffen.

Soms kan het zo simpel zijn he ;)

Probeer ergens eens een los pedaaltje te vinden en vergelijk het met je GT-8.
Ik weet welk het gaat halen van de twee

ps: ik gebruik nu de BB van xotic op mijn vox. Moet je eens proberen als je de kans hebt.

Mr Joe
15 juni 2006, 18:32
bedankt allemaal, en ik ben niet zo content met mijn gt-8 maar ik haal er een betere sound mee uit m'n amp(valvestate100) dan zonder gt8 dus ik houd hem nog even :)

peter_heijnen
16 juni 2006, 02:36
of begin met de GT-8 op die vox, kan je altijd later nog de GT-8 verkopen en losse pedalen aanschaffen.

Soms kan het zo simpel zijn he ;)

+1

Snel die vox kopen, dan de boss verkopen, en dan -een voor een- losse pedalen erbij.

Scali
16 juni 2006, 08:12
Of je hangt een Zoom G9.2tt of een G-Major oid in de loop.
Wellicht wat goedkoper en praktischer als je veel effecten wilt gebruiken.
En betere geluidskwaliteit dan een GT-8.

evertz
9 september 2006, 12:57
Gisteren de CC2 geprobeerd met een GT-8 en een tonelab(SE). De laatste heb ik na 30 seconder weer afgekoppeld. Wist niet dat VOX zijn vlaggenschip zelf zo zou verneuken met dat effect geval. De Gt-8, waar ik geen verwachting van had, klonk verrassend goed; nauwelijks tonesuck en de dynamiek bleef verrassend goed overeind. Buiten het ´bedieningsgemak´ zou ik dit apparaat zeker een aanrader noemen icm de AC30 CC2. Al hangt het ervan af wat je ervan gebruikt. Ikzelf zou de keuze hebben tussen een rij pedalen: wah, autowah, overdrive, phaser, chorus, delay, volumepedaal of een multieffect. Ik vermoed dat het verlies van toon en dynamiek bij die lange rij pedalen groter is dan de GT-8. Helaas kan ik het niet testen omdat ik die rij pedalen niet heb.

vulvasonic
9 september 2006, 13:08
Gisteren de CC2 geprobeerd met een GT-8 en een tonelab(SE). De laatste heb ik na 30 seconder weer afgekoppeld. Wist niet dat VOX zijn vlaggenschip zelf zo zou verneuken met dat effect geval.

Dat doet Vox niet. Dat doe jij, dat verneuken!
De tonelab werkt geweldig voor waar het voor bedoeld is. En het is zeker niet de bedoeling om 'm te gebruiken icm een AC30. En zelfs dan is het nog erg afhankelijk van wat je allemaal aan/uit hebt gezet en hoe je het spul hebt aangesloten.

We zijn het er in ieder geval wel over eens dat de combinatie niet geschikt is. Ik heb ze beide (voor alle duidelijkheid). :)

evertz
9 september 2006, 13:44
Tja, ik verneuk wel eens meer! In dit geval heb ik puur gebypassed en geluisterd naar het verschil met/zonder tonelab schakeling. En daar was ik dus na 30 sec uit. Echter, en dat ben ik met je eens (vandaar dat ik hem ook wilde testen op de AC30), het apparaat is schitterend als standalone device. Direct op de PA zal ie zijn werk naar behoren uitvoeren.
Ik ging ervan uit dat VOX zijn enige multifx in ieder geval compatibel zou maken met de AC30. Zeker gezien de geluidskwaliteit van de VTX serie (met geintegreerde multifx).
Helaas voor mij dus....

Maar nogmaals...de GT-8 was een zeer grote verrassing. En waarom lukt Boss wel wat Vox op zijn eigen vlaggenschip schijnbaar niet lukt???

vosarnout
9 september 2006, 22:38
Tja, ik verneuk wel eens meer! In dit geval heb ik puur gebypassed en geluisterd naar het verschil met/zonder tonelab schakeling. En daar was ik dus na 30 sec uit. Echter, en dat ben ik met je eens (vandaar dat ik hem ook wilde testen op de AC30), het apparaat is schitterend als standalone device. Direct op de PA zal ie zijn werk naar behoren uitvoeren.
Ik ging ervan uit dat VOX zijn enige multifx in ieder geval compatibel zou maken met de AC30. Zeker gezien de geluidskwaliteit van de VTX serie (met geintegreerde multifx).
Helaas voor mij dus....

Maar nogmaals...de GT-8 was een zeer grote verrassing. En waarom lukt Boss wel wat Vox op zijn eigen vlaggenschip schijnbaar niet lukt???


De tonelab is geen multifx maar een moddeler....dat is een groot verschil. Als ik de posts van een heel aantal mensen hier lees krijg ik toch het vermoeden dat nog niet altijd helemaal duidelijk is wat een moddeler als de tonelab, gt-8, POD etc nou eigenlijk doet. En waarom het over het algemeen niet klinkt over een gewone gitaarversterker. Er zijn toch al heel wat topics over geschreven...

armageddon
9 september 2006, 22:47
Ja, de modellen van de Boss zijn kut, maar de pedalen en functionaliteit van dat ding is verder briljant. Mensen die kankeren over de Boss GT-8 kunnen hem vaak niet goed instellen of lezen de handleiding niet. Natuurlijk...het is geen GForce of iets dergelijks, maar hij is reuze handig i.c.m. een goede amp.

Veel mensen sluiten hem niet aan met de 4-kabelmethode en al doen ze dat wel, dan letten ze niet op de inwendige FX-Chain waardoor ze OD-pedaaltjes achter de preamp zetten....tja, dan gaat het kut klinken.

Oh, en Vosarnout heeft ook een heel belangrijk punt.

evertz
10 september 2006, 19:38
Ja, Vosarnout heeft een punt...I know. Bij de Gt-8 kun je de modelling bypassen. Waarschijnlijk dat daarom het originele AC30 geluid redelijk intact blijft. Ik ging er in mijn naiviteit van uit dat je bij de AC30TB model (op de tonelab) een redelijk identiek (lees : niet aangetast) geluid zou krijgen. Ik heb mij daarin ook laten leiden door een advies van de gitaarshop. Men beweerde dat de tonelab HET apparaat voor de AC30 zou zijn. Dat wist men uit ervaring.....
Tja, na die bewering ga in nu toch een beetje twijfelen aan de deskundigheid van de betreffende zaak.
Maar goed, het eigenlijke topic ging om de GT-8....en mijn punt was dat dat apparaat mij eigenlijk in positieve zin verrastte. Maar goed, het vergelijkingsmateriaal was natuurlijk niet juist....dat klopt. Al was de vergelijking tussen spelen met GT-8 in bypass mode en spelen zonder GT-8 voor mij afdoende om een oordeel te kunnen vellen over de GT-8.

En nu we het toch over die GT-8 hebben....ik ga deze waarschijnlijk deze week kopen en ben intussen voorbereid op datgene wat op mij af gaat komen qua leeswerk. Maar die GT-8 biedt dus de mogelijkheid om de effecten zelf in te delen in de keten? Zelfs voor en na de voorversterker van je eigen versterker (4 kabel methode)?