PDA

View Full Version : Voor de Mark IV gebruikers



future2future
15 juni 2006, 12:48
Heey ik heb ff een vraagje, Ik heb een Mark IV en ik ben zeer tevreden met mijn Kanaal 1 en 3, maar sinds een paar weken vind ik mijn kanaal 2 echt verrot. Hoevee ik er ook aan draai, kan er maar geen lekkere sound uit halen....Nou vroeg ik me af hebben jullie nog tips of goede instellingen?

Nocki
15 juni 2006, 12:59
dit is helaas iets waar alle mark IV owners tegen aan lopen.

stel eerst kanaal 2 goed in. desnoods met een 12au7 of 12at7 buis in V? ben vergeten welke die inmoest) en ga dan pas met je clean aan de slag.

das de beste manier.

NOcki

EpiCenturiesAWAy
15 juni 2006, 16:39
Heb ik ook!
klinkt altijd zo 'basserig'.. hoeveel ik der bass er toch uit draai ?

AART
15 juni 2006, 17:11
de gain van de Mk 4 heeft gewoon niet echt een crunch voicing, ideaal voor leads, en de cleans zijn ook ok, maar goede crunch heeft de Mk 4 niet, ik gebruik het dan ook meer voor clean met een stevige rand, dat klinkt wel ok.

tip 1:

Op het boogieboard zijn er veel mensen die een ts 9 gebruiken(tussen amp en gitaar) en een ge 7 equalizer in de loop.
Die stellen ze in voor een goede crunch om het kanaal extra op zijn flikker te geven.

Tip 2:

Daarnaast kan je 2 el34's in je eindtrap doen(buitenste soccets) en experimenteren met voorbuisjes.

future2future
15 juni 2006, 17:29
Ja k heb al die 2 el-34's gedaan,maar ben toch weer terug naar de 6L6'en. Zet er nu ook een ts-9 tussen en dat loste veel op...bedankt

AART
15 juni 2006, 17:38
asteblieft :)

Misschien is deze link wel interessant voor je:

forum.grailtone.com

In het vintage boogies gedeelte hangen erg veel Mark IV gebruikers rond.
Bovendien is er een grote tone settings database.

Jimi Hendrix
15 juni 2006, 23:48
de gain van de Mk 4 heeft gewoon niet echt een crunch voicing, ideaal voor leads, en de cleans zijn ook ok, maar goede crunch heeft de Mk 4 niet, ik gebruik het dan ook meer voor clean met een stevige rand, dat klinkt wel ok.


Die ervaring heb ik ook, dus ik stel kanaal 2 ook in als clean met rand.
Ik vind kanaal 3 eigenlijk ook alleen maar te gek als je terwijl je speelt doet alsof je Larry Carlton ttv The Royal Scam (Steely Dan) bent... (met PAF-achtige humbucker that is). Niet echt een flexibele amp (in de zin dat ie zich 'aanpast' aan je speelstijl) in mijn ervaring, die mkIV, maar wat ie doet doet ie wel goed.