PDA

View Full Version : Hulp bij elimineren van belachelijke bieders



brunodb
15 juni 2006, 12:42
Hoi, dit is een bericht aan iedereen die al eens iets aangeboden heeft om te verkopen op internet en die aardig kwaad wordt van mensen die belachelijke boden uitbrengen op jouw stuff.

ik heb zo momenteel een gitaar te koop staan die nieuw rond de 2000 euro gekost heeft en die in perfecte staat is.

NU KOMT HET!

die kerel biedt er mij 50 euro voor :s

ik heb hem natuurlijk een mail gestuurd om hem mijn ongenoegen mee te delen. nu heeft hij mij erna een slechte beoordeling gegeven op www.2dehands.be

Nu roep ik iedereen zijn hulp in die hier ook kwaad van wordt om mij te helpen.

http://muziek.2dehands.be/profiel/578214/

Als je deze link volgt kom je in mijn 2dehands.be profile en daar zie je onderaan de beoordeling van die gast. Hij noemt zichzelf Big B. Als jullie allemaal ook eens een slechte beoordeling voor deze gast willen maken of zijn email eens bombarderen? that would be great. we moeten eindelijk eens een signaal de wereld insturen dat het moet stoppen met mensen en hun spullen belachelijk te maken. dat je onder de minimumprijs biedt om er wat af te krijgen is normaal. maar dit is goor en degoutant.

dank bij voorbaat makkers!

future2future
15 juni 2006, 12:44
Ik snap die gasten ook niet. Wat willen ze nou bereiken?

brunodb
15 juni 2006, 12:46
in zijn beoordeling noemt hij me trouwens een kakker omdat ik mijn ongenoegen uit over deze zaak.

heel trieste kerel!

Josdevos
15 juni 2006, 12:48
Gewoon NEGEREN!

Mattia
15 juni 2006, 12:55
Dude, wat ben je dan ook voor debiel als je zo iemand gaat mailen om je ongenoegen te uiten! Ik bedoel, kom op. Gewoon negeren, en alleen reageren als je het een serieus bod lijkt.

Nocki
15 juni 2006, 12:56
Ik zou graag jullie mails willen lezen... ben benieuwd welke woorden er gebruikt zijn...

Nocki

bert k
15 juni 2006, 12:57
Ja, precies, waar maak je je druk om? Of je biedt 50 euro op die Dean van hem.

no 1 hops
15 juni 2006, 12:58
ik denk dat erger is wanneer je een bod aksepteerd (er dus een koop overeenkomst is) men daarna soms niets meer van zich horen laat.
of, wat mij is overkomen men een dag afspreekt en dan op het laatste moment afbeld en niet meer komt.

zou contact met tweedhands en zien of die beoordeling niet weggehaald kan worden want dit heeft niks te maken met een afgewerkte handel.

probleem blijft dat hij wel gelijk heeft dat hij mag bieden wat hij wil.
je kan altijd aangeven in je advertentie dat biedingen onder een bepaald bedrag niet serieus worden genomen.

brunodb
15 juni 2006, 13:00
Ik zou graag jullie mails willen lezen... ben benieuwd welke woorden er gebruikt zijn...

Nocki

Ik heb hem gemaild dat hij zowel zichzelf als mijn gitaar belachelijk maakt door zo een bod uit te brengen en dat hij zowel zijn eigen tijd als die van mij eraan verspilt.

dat er namelijk geen enkele weldenkende mens is die op zo een bod zou ingaan.

en dan afgesloten met: Laagachtend, Bruno

dat was het zowat. het was geen uitgebreide scheldtirade hoor

SimonS
15 juni 2006, 13:02
aksepteerd
dear lord...

Anders Destium
15 juni 2006, 13:05
Gewoon negeren die hap, het is ze juist om reacties als die van jou te doen!

En nu zie je wat er van komt, en dat is IMO voor een groot deel ook je eigen schuld. Je kunt de site inlichten hierover, maar meer ook niet. Wie weet kunnen ze de negatieve beoordeling weghalen. Kwaad met kwaad vergelden is een beetje jammer.

Ik begrijp dat je pissig bent om dat soort boden, maar jouw gedrag hierbij is ook niet echt netjes.

brunodb
15 juni 2006, 13:15
ik weet wel dat het slimmer is om gewoon zulke boden te negeren omdat het toch niets uitmaakt. maar ik vraag met mijn post niet of jullie het eens zijn met mij of niet. ik vraag enkel aan de mensen die dezelfde gevoelens als ik nu ken ook al gekend hebben om eens wat actie te ondernemen.

het is net omdat iedereen zo braaf negeert dat sommigen vinden dat ze alle regels van beleefdheid kunnen overboord gooien. en ik weet ook dat mijn reactie mij voor een klein stuk tot zijn niveau brengt maar dat heb ik er nu voor 1 keer voor over.

bert k
15 juni 2006, 13:46
Wat was de vraagprijs in jouw advertentie?

fullorder
15 juni 2006, 13:51
Je kunt een bod ook gewoon verwijderen hoor. Heb je een stuk minder gezeik van ;)

goeroezeboe
15 juni 2006, 13:52
Wat was de vraagprijs in jouw advertentie?

blijkbaar o.t.k & DOE MAAR EEN BOD, DE HOOGSTE BIEDER HEEFT ZE!


Het blijft een belachelijk bod, maar wie kan hem het kwalijk nemen dat hij zijn kans waagt. Wie weet biedt er wel wel niemand anders :p

fullorder
15 juni 2006, 13:53
aksepteerddear lord...
nieuwe spelling :D

BillyG
15 juni 2006, 14:03
blijkbaar o.t.k & DOE MAAR EEN BOD, DE HOOGSTE BIEDER HEEFT ZE!


Het blijft een belachelijk bod, maar wie kan hem het kwalijk nemen dat hij zijn kans waagt. Wie weet biedt er wel wel niemand anders :p
idd, geef dan ook een indicatie van wat je wilt hebben... da's wel zo duidelijk voor je klanten

Anders Destium
15 juni 2006, 14:35
Of zet erbij: alleen op een serieus bod wordt gereageerd.

zoon van Piet
15 juni 2006, 14:45
de kans om er iets aan te doen is nul. dus negeer het, want anders zit je met wat je nu hebt: digitale ruzie, virtuele mot.
ik zet bij mn ads altijd iets van 'doe gerust onzinbiedingen, dan kan ik ook eens lachen' - en gek genoeg helpt dat (meestal).

Helter Skelter
15 juni 2006, 14:51
als je 2 e-mailadressen hebt kan je ook zelf je bodemprijs bieden dan ben je van dat gezeik af...

MichaelSS
15 juni 2006, 14:54
Hoi, dit is een bericht aan iedereen die al eens iets aangeboden heeft om te verkopen op internet en die aardig kwaad wordt van mensen die belachelijke boden uitbrengen op jouw stuff.

ik heb zo momenteel een gitaar te koop staan die nieuw rond de 2000 euro gekost heeft en die in perfecte staat is.

NU KOMT HET!

die kerel biedt er mij 50 euro voor :s

ik heb hem natuurlijk een mail gestuurd om hem mijn ongenoegen mee te delen. nu heeft hij mij erna een slechte beoordeling gegeven op www.2dehands.be

Nu roep ik iedereen zijn hulp in die hier ook kwaad van wordt om mij te helpen.

http://muziek.2dehands.be/profiel/578214/

Als je deze link volgt kom je in mijn 2dehands.be profile en daar zie je onderaan de beoordeling van die gast. Hij noemt zichzelf Big B. Als jullie allemaal ook eens een slechte beoordeling voor deze gast willen maken of zijn email eens bombarderen? that would be great. we moeten eindelijk eens een signaal de wereld insturen dat het moet stoppen met mensen en hun spullen belachelijk te maken. dat je onder de minimumprijs biedt om er wat af te krijgen is normaal. maar dit is goor en degoutant.

dank bij voorbaat makkers!

Boeien 2ehands komt toch niemand :D

Mjah, lullige gozer.

brunodb
15 juni 2006, 15:03
idd, geef dan ook een indicatie van wat je wilt hebben... da's wel zo duidelijk voor je klanten

goh, als je op iets biedt heb je normaal gezien toch al wat opgezocht over dat instrument en dan weet je ook wel wat die dingen nieuw kosten denk ik.

en kan je nog natuurlijk ver onder de prijs zitten van wat iemand vraagt en kan de verkoper zeggen dat het niet genoeg is naar zijn mening.

maar zulke boden gelijk die kerel, dat is niet in de verste verte redelijk en vind ik persoonlijk beledigend

je kan zo een ferrari-zaak binnenwandelen en doodleuk zeggen tegen die verkoper: ik geef je er 1000 euro voor, voor die prul. te nemen of te laten :-)

FruscianteFan
15 juni 2006, 15:16
Niet redelijk misschien, maar niet geschoten altijd mis. Als het bod niet serieus genomen is er (normaal gesproken) niks aan de hand en als het wel serieus wordt genomen, is dat mooi meegenomen.

Jay75
15 juni 2006, 15:48
Okay, ik 75,00 euro, dan kom ik de gitaar vanavond nog halen

hassent
15 juni 2006, 16:01
Okay, ik 75,00 euro, dan kom ik de gitaar vanavond nog halen

:seriousf: :seriousf:

hgrondel
15 juni 2006, 16:04
Ik heb hem gemaild dat hij zowel zichzelf als mijn gitaar belachelijk maakt door zo een bod uit te brengen en dat hij zowel zijn eigen tijd als die van mij eraan verspilt.

dat er namelijk geen enkele weldenkende mens is die op zo een bod zou ingaan.

en dan afgesloten met: Laagachtend, Bruno

dat was het zowat. het was geen uitgebreide scheldtirade hoor

als ik zo'n mail had teruggekregen na een bod had ik ook een slechte reactie geplaatst (als ik in een actieve bui ben)

op een rommelmarkt gaan bepaalde producten ook makkelijk 40 x over de kop, dus vind ik het helemaal niet raar dat hij een bod doet van €50,- het is tenslotte 2e hands, dat jij daar geen genoegen meeneemt kan je die bieder ook netjes vertellen ipv kinderachtig suggereren dat de bieder zich belachelijk maakt en de mail zo respectloos afsluiten met 'laagachtend'. en om nu aan te sporen om mail van die bieder te bombarderen? en hem slechte reacties te laten bezorgen? dat vind ik wel erg laag

bumbasje
15 juni 2006, 16:18
In het vervolg een "bieden vanaf ......" in je advertentie zou een hoop gezeik overbodig hebben gemaakt.
Al zou je gitaar 1 miljoen hebben gekost iedereen is vrij om een beginbod uit te brengen, hoe belachelijk laag dan ook.

Dirk W
15 juni 2006, 16:40
je stelt je een beetje aan. Komop zeg laat em lekker. Gewoon bod verwijderen. Als je zelf niet aangeeft wat je minimum prijs is dan kun je zoiets gewoon verwachten.
Heb wel eens een les paul neergezet waar ik steeds onserieuze boden op kreeg. Ik zette er nog bij dat ik hem niet voor 600 wegdeed.
Nare mensen die dan toch gaan bieden :mad:

dickie
15 juni 2006, 16:42
Boeien 2ehands komt toch niemand .
Nou, vergis je niet! Heb al heel wat gitaren en toebehoren (prive en zakelijk) via 2ehands verkocht! Is lekker gratis - zeker voor de winkel waar ik werk is het de manier om van winkeldochters af te komen...

Helter Skelter
15 juni 2006, 17:11
soms heb ik ook het idee dat mensen gewoon niet weten waar ze het over hebben, zo belachelijk zijn de voorstellen

Verleden jaar zette ik mijn PRS Custom24 (1991 10Top) te koop op de diverse 2e hands-sites met geen vraagprijs maar met 'prijs nader overeen te komen' of eventueel ruilen want voor een leuke ruildeal ben ik ook wel te porren.

Krijg ik een serieus mailtje van iemand die zijn beginnersplank van Ibanez (met alle respect:een GIO geloof ik) wel wilde ruilen met de PRS en vervolgens begon uit te leggen waarom IK een werelddeal maakte. Zijn uitleg varieerde van 'De PU's van de GIO zijn veel beter' tot 'Satriani en Vai spelen ook op een Ibanez' echt een superserieus mailtje inclusief volledige naam en mobiele nummer, helaas heb ik het mailtje niet meer :D

tja, dat valt niet eens onder de noemer 'niet geschoten is altijd mis' dat is gewoon totaal niet weten waar je over praat :satisfie:

brunodb
15 juni 2006, 17:41
als ik zo'n mail had teruggekregen na een bod had ik ook een slechte reactie geplaatst (als ik in een actieve bui ben)

op een rommelmarkt gaan bepaalde producten ook makkelijk 40 x over de kop, dus vind ik het helemaal niet raar dat hij een bod doet van €50,- het is tenslotte 2e hands, dat jij daar geen genoegen meeneemt kan je die bieder ook netjes vertellen ipv kinderachtig suggereren dat de bieder zich belachelijk maakt en de mail zo respectloos afsluiten met 'laagachtend'. en om nu aan te sporen om mail van die bieder te bombarderen? en hem slechte reacties te laten bezorgen? dat vind ik wel erg laag

een zoekertje is niet te vergelijken met de inhoud van je zolderkamer op een stoffig dekentje op een tafel uitstallen op een rommelmarkt. vind ik toch. soit, dat even terzijde.

ten tweede: ik had inderdaad het bod gewoon kunnen negeren. ik heb dat enkel niet gedaan omdat het bieden van belachelijke boden op duidelijk dure spullen tegenwoordig een trend aan het worden is.
En omdat velen het met mij eens zijn. U hoeft het uiteraard niet met mij eens te zijn. dat staat vrij uiteraard. en ik heb zelfs momenteel met die gast die die 50 euro geboden heeft al op beschaafder manier heen en weer gemaild net. maar ik blijf erbij dat ik het respectloos vind om belachelijke boden uit te brengen op iets wat klaarblijkelijk duur is. dat is hopen op het feit dat de verkoper in zo grote geldnood zit dat je hem eigenlijk kan afzetten omdat ie het nodig heeft. ach ja, gelukkig bevind ik me niet in die situatie maar ik kan echt geen begrip opbrengen voor een "wie niet schiet, mist altijd" redenering.

Helter Skelter
15 juni 2006, 19:33
precies, als je 1/10e van de vraagprijs biedt (of nog minder) kan je mij niet wijsmaken dat er 1 weldenkend mens is die ook daadwerkelijk gelooft het voor die prijs binnen te halen...

no 1 hops
16 juni 2006, 07:28
nieuwe spelling :Dnee, gewoon nog niet ingeburgert, of is dat nu met een d? :-)

onzin biedingen, onzin aanbod, je vind het allemaal op het internet.
neem voor de moeite even het gitaarmerk van baal JHI 75
zoek daarna even op internet zonder de van baal en vind deze link
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Titan/JHI_75-1.html
met ditzlefde type nummer vind je ook een gitaar van rond de $ 260,-

wat klopt, wat niet?

zeppo
16 juni 2006, 09:43
Ja, die Big B is inderdaad lekker bezig ....
Kijk eens naar onderstaande advertentie, en zie zijn fantastische bod ....

2e Hands (http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/elektrische-gitaar/14475610-peavey-full-stack.html?q=peavey)

Valt inderdaad in de buitencategorie eikel!

FruscianteFan
16 juni 2006, 09:48
En toch.. hij heeft het volste recht om dat te bieden. Laat hem lekker, je hoeft er toch niet op in te gaan of wel soms?

zeppo
16 juni 2006, 09:54
Tuurlijk heeft hij dat recht, maar irritant is het wel.
Beetje zeikerig. En dan helemaal negatieve feedback geven.

/ot: ooit een keer Visual Basic 6 gekocht via Ebay. Na de koop krijg ik een mailtje: ja, het is wel een kopie, maar doet het perfect. Ik vraag (en krijg) mijn geld terug. Maar krijg wel een negatieve feedback van die koper, omdat ik een dief zou zijn!
Zie hier (http://feedback.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewFeedback&userid=zeppo%21&ssPageName=STRK:ME:UFS)

Ik mailen met Ebay om die feedback te laten verwijderen, maar dat doen ze niet ...

FruscianteFan
16 juni 2006, 09:56
Da's wel weer vervelend. Maar bij eBay ben je toch ook veel meer verplicht dan op bijv. marktplaats?

Robbert
16 juni 2006, 10:35
Da's wel weer vervelend. Maar bij eBay ben je toch ook veel meer verplicht dan op bijv. marktplaats?

Och, met het feedback systeem zijn beginnende Ebayers makkelijk af te persen hoor.

brunodb
18 juni 2006, 15:11
die Big B heeft al verschillende negatieve reacties gekregen van mensen. en nu laat hij zijn eigen vriendjes positieve reacties plaatsen bij zijn profiel. want als je op die mensen klikt die een positieve reactie achter gelaten hebben kom je steeds dezelfde namen tegen.

vrij zielig

matto
18 juni 2006, 15:24
als je 2 e-mailadressen hebt kan je ook zelf je bodemprijs bieden dan ben je van dat gezeik af...

oooo..... werkt dat zo?:sssh:

Helter Skelter
18 juni 2006, 15:31
oooo..... werkt dat zo?:sssh:

yep, en het werkt nog goed ook!

zie het maar als een zelf ingesteld startbod wat bij E-bay een standaard optie is.

bert k
18 juni 2006, 15:54
Dit topic begint erg de richting van een flame op te gaan, dus het gaat op slot.