PDA

View Full Version : George L kabeltjes "hergebruiken"?



dano
15 juni 2006, 11:13
hallo,

heb sinds een tijdje george L kabeltjes op mijn pedalboard. Alleen nu begint er eentje een beetje te haperen, soms valt hij uit of krijg ik half geluid. Is het mogelijk om de plug weer open te schroeven, kabel een stukje eraf te knippen en weer opnieuw vast te schroeven?

alvast bedankt.

ik heb het maar in effecten gezet, wist even niet waar ik het kwijt moest:)

the feable
15 juni 2006, 11:24
Ja dat is heel goed mogelijk! Gewoon halve centimeter aan BEIDE kanten eraf halen. En hard in de plug drukken, even goed ronddraaien en de plug weer dichtdraaien.

dano
15 juni 2006, 11:25
bedankt voor je reactie:) maarehm waarom beide kanten als er maar één plug weigert?

fullorder
15 juni 2006, 11:56
Gewoon een stukje afknippen inderdaad, maar zorg dat je 'm netjes afknipt. Het is belangrijk dat je een mooi en vlak snijvlak hebt na het afknippen.

dano
15 juni 2006, 13:59
okedan ga het zometeen maar proberen op hoop van zegen:) mmm moet misschien toch eens een kabeltester kopen, enig idee waar ik die goedkoop vandaan haal?

B_2_the_a
15 juni 2006, 14:08
feedback offzo

een doze schuiver :P


gewoon van behringer :P

dano
15 juni 2006, 14:11
een doze schuiver :P


eh mis ik iets? of snap ik de grap gewoon niet :satisfie:

hm die behringer dingen zijn nog duur voor wat ze doen zeg (29pleuro) eens kijken of een kabeltester zelf te maken is? Iemand ideeen?

B_2_the_a
15 juni 2006, 14:31
multimeter kopen die ook piepje maakt bij verbinding?


doze schuivers: winkels a la feedback :P 0 % service maar wel goedkoop

dano
15 juni 2006, 15:03
multimeter kopen die ook piepje maakt bij verbinding?


doze schuivers: winkels a la feedback :P 0 % service maar wel goedkoop

whoei slim, nooit aan gedacht.

en nu snap ik de dozenschuivers:P webwinkeldozenschuivers dan maar, die zijn nog goedkoper

B_2_the_a
15 juni 2006, 15:32
je kan die multimeter met piepje gelijk gebruiken om te testen of de electronica in je gitaar nog werkt enzo

zeer handig

dano
15 juni 2006, 15:35
jep, ik kende de functie opzich wel, heb een multimeter maar had er nooit aan gedacht om die op gitaarsnoeren los te laten:) thanx

fullorder
15 juni 2006, 16:59
gebruik ook altijd de trouwe multimeter.
bij Jukebox verkopen ze ook handige kabeltesters met een ingebouwde kabelknipper. Kost wel een paar tientjes geloof ik.

dano
15 juni 2006, 21:33
hergebruik is gelukt, doet het weer perfect:)

Arnie
16 juni 2006, 08:17
Gewoon een stukje afknippen inderdaad, maar zorg dat je 'm netjes afknipt. Het is belangrijk dat je een mooi en vlak snijvlak hebt na het afknippen.

Ik doe ze altijd afsnijden in plaats van knippen. Volgens mij raden dat ook aan in de handleiding.

Als je met een scherp mesje een 'zagende' beweging maakt wordt het kabeltje echt kaarsrecht afgesneden. Als je knipt (wat ik zelf niet geprobeerd heb) ben ik bang dat je het kabeltje 'plat' knijpt. Hierdoor komt de kern van de kabel niet goed tegen dat naaldje in de jack.

Zoals ik al zei, knippen heb ik zelf nooit geprobeerd, het snijden is misschien een tip.

Angel
16 juni 2006, 09:07
Ik heb me zo'n kabelknipper/kabeltester aangeschaft van Planet Waves.
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/450x1000_6947.jpg

Kost een paar tientjes maar is wel supergoed. Kabel erin en knip, mooi recht en supersnel. Pluggen erop en testen. Enkel indien je heel erg korte kabels maakt kan je ze niet erin krijgen, maar dan heb je weer andere mogelijkheden om te testen.

jero
16 juni 2006, 10:02
Geroge L kabels snijden gaat ook prima met een stanleymes. En als je geen multimeter hebt en er geen wilt kopen, kun je als je je pluggen op je kabeltje hebt aangesloten het kabeltje even tussen je gitaar en stemapparaat hangen, dan zie je meteen of de boel werkt.

B_2_the_a
16 juni 2006, 10:26
multimeter is makkelijker omdat maar 1 klein dingetje is :P anders moet je je gitaar er weer bijpakken en zo

DREAMMACHINE
16 juni 2006, 11:29
....ik heb m'n georgel's destijds gesneden met zo'n grote papiersnijder.....dus zo snel als bij de guillotine waren die kabels doormidden, erg strak!

dano
16 juni 2006, 12:59
knippen gaat goed hoor, ik heb bij mijn kabeltjes zo'n george L tangetje gekocht, erg scherp en heel secuur:)

tijs12
16 juni 2006, 19:53
Moetje bij jackplugs ook niet solderen? Zo hebben ik ze toch gezien? Mijn snoertje werkt ook perfect.

Lucluc
16 juni 2006, 20:37
Moetje bij jackplugs ook niet solderen? Zo hebben ik ze toch gezien? Mijn snoertje werkt ook perfect.

Neemijn ik niet solderen gorgel :stop: