PDA

View Full Version : B-stemming



TIMBER
15 juni 2006, 09:15
Mensen ik speel nu al weer aardig wat jaartjes op D gestemde gitaren..!!! Gewoon een kwestie van alles een toon lager draaien..!!! Maar wil nu proberen om een paar van mijn gitaren in B te stemmen voor meer power..!!! Is dit dan gewoon de meest voor de hand liggende stemming (B,E,A,D,Fis,B) of ligt dat net even anders....!!???!!

Bl44t44p
15 juni 2006, 09:46
B is inderdaad B-E-A-D-F#-B. Drop B is E-A-D-G-B-E, maar bands als Slipknot enzo gebruiken echter B-F#-B-E-G#-C#.

duckman
15 juni 2006, 10:04
Volgens mij kun je beter een bariton gaan kopen hiervoor.

TIMBER
15 juni 2006, 10:25
Volgens mij kun je beter een bariton gaan kopen hiervoor.


Hahaha ja misschien wel..!!! Maar met de band speel ik een soort grunge-rock en daarvoor is een D gestemde gitaar perfect. Voor thuis projectjes wil ik wel eens wat meer nu-metal spelen en dus dan wordt het zoals Bl44t44p zegt B-F#-B-E-G#-C#. Maar hoe speel ik dan mijn power-chords...????

Luke-wannabe
15 juni 2006, 10:29
De bovenste 3 snare in ieder geval met een klein barrée.

TIMBER
15 juni 2006, 10:53
De bovenste 3 snare in ieder geval met een klein barrée.

Bedoelende..???

bert k
15 juni 2006, 10:55
Gaat naar Speeltechniek.

TIMBER
15 juni 2006, 10:58
Ja bedankt..!! past hier beter..!!!

Roy K.
15 juni 2006, 11:35
Waarom niet gewoon BEADGB? Op deze manier hou je de "gewone" stemming vast (net als een b -snaar normaal boven de hoge e zit, komt er ook een b-snaar boven de lage e), dan kun je ook gewoon power-chords blijven rammen.

TIMBER
15 juni 2006, 11:42
Waarom niet gewoon BEADGB? Op deze manier hou je de "gewone" stemming vast (net als een b -snaar normaal boven de hoge e zit, komt er ook een b-snaar boven de lage e), dan kun je ook gewoon power-chords blijven rammen.

Je bedoelt B-E-A-D-F#-B neem ik aan..???

Roy K.
15 juni 2006, 12:16
Nee. Waarom F#?

TIMBER
15 juni 2006, 12:18
Nee. Waarom F#?