PDA

View Full Version : CE-1 en tonesuck



savecracker85
14 juni 2006, 21:08
Ik heb dus net een boss CE-1 gekocht. Leek me altijd al een leuke chorus en ik kon er toevallig eentje voor een redelijke prijs kopen.
Ik had al gehoord dat hij je signaal wat verminderde, maar jezus wat zuigt dat ding tone zeg!! :confused:
Ik had al eerder een oude ibanez CS-9 die ook niet true bypass is en dacht dat de "tonesuck frequentie" wel ongeveer hetzelfde zou zijn. Maar het is een wereld van verschil vergeleken die CE-1, in negatieve zin.

Is dit normaal en wat kan ik er aan doen? Zal bv true-bypass nog wat uitmaken?

Robbert
14 juni 2006, 21:09
Zal bv true-bypass nog wat uitmaken?

Y e p . . . .

Dirk_Hendrik
14 juni 2006, 21:29
E e n H e l e b oe l . . .

Ik heb er in de afgelopen tijd meerdere onder handen gehad voor een "maak em TB operatie" . Als chorus is een CE-1 echt heel fijn maar op het moment dat je em in (T) bypass trapt is het echt alsof er een dekentje van je geluid af wordt getrokken.
Daarnaast heb je het voordeel dat je input level geen invloed meer heeft als je em in bypass hebt staan. daardoor kun je het geheel dus aanzienlijk prettiger instellen.

Les Paul
14 juni 2006, 22:07
Je kan hem ook gebruiken met een looper, waarmee je elk pedaaltje true bypass kan maken, zonder dat je het pedaaltje hoeft te modificeren. Je CE1 blijft dus origineel en houdt de waarde.

Dirk_Hendrik
15 juni 2006, 18:37
Je kan hem ook gebruiken met een looper, waarmee je elk pedaaltje true bypass kan maken, zonder dat je het pedaaltje hoeft te modificeren. Je CE1 blijft dus origineel en houdt de waarde.

Waar als een koei. Een TB mod op een CE-1 is alléén wel 100% omkeerbaar en met het formaat van zo'n ding ook nog een TB looper op je board hebben wordt een operatie van (letterlijk) behoorlijk formaat.

Les Paul
15 juni 2006, 18:52
Waar als een koei. Een TB mod op een CE-1 is alléén wel 100% omkeerbaar en met het formaat van zo'n ding ook nog een TB looper op je board hebben wordt een operatie van (letterlijk) behoorlijk formaat.

Een mod is een mod. Al kan je hem weer terugbouwen, hij blijft gemodificeerd. Maar ik ben het met je eens. Een looper naast de CE en je hebt alleen voor je chorus een roadie nodig. Maar ja.....de CE1 klinkt wel errug lekker natuurlijk.

hoofd
15 juni 2006, 19:07
Een mod is een mod.

Damn right, and don't you forget it!!

:satisfie:

Les Paul
15 juni 2006, 19:18
Damn right, and don't you forget it!!

:satisfie:

En je hebt mods en mods......:D

savecracker85
19 juni 2006, 17:09
ok thnx voor de reacties, ik neig als ik dit lees meer richting een TB-mod, denk ik..

Ik merk trouwens dat als ik het level control wat omhoog schroef en dan hard aansla, dat ik een soort van lichte oversturing hoor.. Enig idee waar dit vandaag komt?

DREAMMACHINE
19 juni 2006, 17:10
...heb ik ook, ondanks dat hij gemod, misschien toch maar weer eens een bezoekje laten doen aan DH...

Dirk_Hendrik
19 juni 2006, 17:42
Dat vervormen is normaal en nogal onderdeel van het ontwerp. Zit dicht bij onmogelijk om het er uit gepest te krijgen. Mijn CE-1's hebben er ook last van.

Robbert
19 juni 2006, 21:30
Mijn CE-1's ...

Ey? Niet genoeg aan 1? :p

MatthijsBlom
20 juni 2006, 20:23
Je kan hem ook gebruiken met een looper, waarmee je elk pedaaltje true bypass kan maken, zonder dat je het pedaaltje hoeft te modificeren. Je CE1 blijft dus origineel en houdt de waarde.

Dan moet je wel een looper hebben die true bypass is :D
(dus geen boss Line selector ofzo)