PDA

View Full Version : geen verschil bij Ibanez t9



Put
14 juni 2006, 21:05
He ,
Ik heb een tubescreamer te leen alleen ik hoor nauwelijks verschil in sound als ik er op trap ( klinkt lekker lomp hahah ) .
ik wil de TubeScreamer gebruiken voor leads, zodat ze er iets mee uitknallen.

Ik speel over een 5150 top op een lead 800 kast
Gain op 6 .
als ik op de TS alles voluit draai (drive tone en level )
Hoor ik nauwelijks verschil wat volgensmij wel zo zou moeten zijn .
wat is hier de oorzaak van en hoe verhelp ik het , of kan ik beter iets anders gebruiken ?

mvg Ruben

robert-gitarist
14 juni 2006, 21:14
Ledje brand wel veder als je hem aandoet?

Dirk_Hendrik
14 juni 2006, 21:26
He ,
Ik heb een tubescreamer te leen alleen ik hoor nauwelijks verschil in sound als ik er op trap ( klinkt lekker lomp hahah ) .
ik wil de TubeScreamer gebruiken voor leads, zodat ze er iets mee uitknallen.

Ik speel over een 5150 top op een lead 800 kast
Gain op 6 .
als ik op de TS alles voluit draai (drive tone en level )
Hoor ik nauwelijks verschil wat volgensmij wel zo zou moeten zijn .
wat is hier de oorzaak van en hoe verhelp ik het , of kan ik beter iets anders gebruiken ?

mvg Ruben

Klinkt serieus alsof het ding stuk is.

future2future
14 juni 2006, 22:06
Ja je zou toch duidelijk verschil moeten horen...

DREAMMACHINE
15 juni 2006, 08:11
zet je amp clean en probeer het dan eens

Mitch
15 juni 2006, 10:12
Ja, precies, heb je je gain op de amp misschien erg hoog staan ? Dan voegt een TS namelijk niet zo veel meer toe.

the feable
16 juni 2006, 10:12
TS doet sowieso niet meer zoveel op hoog volume en bij veel gain. Tis vooral een boost van crunch naar Lead en van clean naar crunch. Ik denk dat je voor het effect dat jij zoekt toch es naar een ander pedaal moet gaan zoeken...

jero
16 juni 2006, 10:38
Hij zou ongeacht gain afstelling op de versterker toch een behoorlijk goed hoorbare eq shift (meer mids) teweeg moeten brengen. En met alle knoppen op de TS open op een al overstuurde versterker zou ik verwachten dat je geuild 'dichtslaat' door toevoeging van gain, compressie en volume. Niet mooi, maar wel goed hoorbaar.