PDA

View Full Version : instrument verzekeren tegen schade/diefstal



Eveline
14 juni 2006, 20:28
Zijn er mensen op deze site die hun instrument bij een bepaalde verzekeringsmaatschappij verzekerd hebben? Ik ga een jaar naar China met mijn gitaar en wil voor 1 jaar mijn gitaar laten verzekeren. Ik weet alleen niet waar ik dat het beste kan doen. Tips??

meul
15 juni 2006, 13:21
Zijn er mensen op deze site die hun instrument bij een bepaalde verzekeringsmaatschappij verzekerd hebben? Ik ga een jaar naar China met mijn gitaar en wil voor 1 jaar mijn gitaar laten verzekeren. Ik weet alleen niet waar ik dat het beste kan doen. Tips??

ik heb het ooit eens laten doen via de bond van toonkunstenaars, dat was redlijk goedkoop maar dan moest je eerst lid worden en ik weet niet wat de voorwaarden nu zijn en uberhaubt weet ik niet eens of ze nog bestaan, tis al lang geleden. wat ik me herinner is dat de verzekeringen voor instrumenten schreeuwend duur zijn, na 2 jaar kan je volgens mij van de betaalde premie een nieuw instrument kopen. maar misschien is dat intussen veranderd, informeer eens bij een willekeurige verzekeraar. b.v fbto of weet ik veel wat, die hebben allerlei soorten verzekeringen, gewoon ff bellen!

jan

Emocide
15 juni 2006, 21:12
JAH JUIST! die vraag had ik nu dus ook al
ik heb hier onderhand voor 10000 euro aan apparatuur staan aan gitaren en amps en... je ziet zelf hoeveel er gestolen word (het is eigenlijk echt SCHAN-DA-LIG maargoed) dus ik neem liever het zekere voor het onzekere :) dus wie weet hoe duur zoiets ongeveer is ?