PDA

View Full Version : pu voor strat



fenderben
14 juni 2006, 20:28
Welke pu's geven een mooi vol 'rocky' geluid aan een strat. Deze in combinatie met een twin reverb en overdrive pedaal. Zijn 54-ers goed of lace?

Helter Skelter
14 juni 2006, 20:34
Wat bedoel je eigenlijk met een Rocky sound? Op 3 van mijn 4 strats heb ik humbuckers voor een 'Rocky' sound: een Rio Grande Tallboy, Seymour Duncan Hotrail (hb in enkelspoelsformaat) en een DiMarzio PAF PRO die standaard op een Samborastrat zitten en hoewel alledrie verschillend van karakter 'rocken' ze keihard :rockon:

shamehair
14 juni 2006, 20:52
Ik heb een strat met 57/62 PU's en een strat met texas specials. Ze rocken alletwee gelijk de beesten. De texas specials zijn alleen wat 'hotter'. Ik denk dat dat allemaal goed spul is.

fenderben
14 juni 2006, 21:02
Wat bedoel je eigenlijk met een Rocky sound? Op 3 van mijn 4 strats heb ik humbuckers voor een 'Rocky' sound: een Rio Grande Tallboy, Seymour Duncan Hotrail (hb in enkelspoelsformaat) en een DiMarzio PAF PRO die standaard op een Samborastrat zitten en hoewel alledrie verschillend van karakter 'rocken' ze keihard :rockon:

Inderdaad...dat bedoel ik met rocky sound...maar de 54-ers?

Eko
15 juni 2006, 00:30
Fenderben,
De `54 geeft een normaal ouderwets strat geluid. Uitstekend voor helder authentiek strak geluid. Zeker in combinatie met een twin prachtig voor ouderwetse rock`n roll. Ik denk echter dat je met rock iets steviger bedoelt.
Dan is alles wat op een HB lijkt meer geschikt.
Zoals je wellicht weet , pept een tubescreamer o.i.d. een signaal eigenlijk zover op dat het begint te vervormen. Als je je aanvangssignaal sterker maakt ( lees een HB) wordt de vervorming groter. Krijgt de muziek meer ballen.

Ibanez RuleZ
15 juni 2006, 00:44
seymour duncan quarterpounders doen wel het een en ander. in ieder geval wel in mijn strat

harrald

Letsgo21
15 juni 2006, 00:51
Ik heb texas specials in mijn '62RI zitten en die vallen super goed mee!

Kijk hier eens:

http://www.acmeguitarworks.com/webpage.aspx?webpage_id=1

G.G.
15 juni 2006, 08:22
Ik heb in een van mijn strats een hele mooie combinatie zitten, ik weet alleen niet wat voor fresing je onder je slagplaat hebt. Ik heb een zogenaamde badkuipfresing, dus hoefde ik alleen een andere slagplaat te kopen.

Dit is die fantastische opstelling:

Brug: SD Jeff Beck humbucker

Midden: Standaard strat elementje

Hals: DiMarzio Paf

met ene pushpull potmeter om de humbuckers te splitten. Vooral die Jeff Beck is een heerlijk helder en krachtig element dat clean ook nog een lekkere lichte crunch heeft.