PDA

View Full Version : Mahonie



SchaapOpJeHoofd
17 november 2002, 16:58
Zat bij m'n ouders het jeugd journaal te kijken (je moet toch wat), vertellen ze daar dat mahonie een beschermde soort is geworden.
Aaargh! Snel een paar Les Pauls inslaan.

Ic3gl0vE
17 november 2002, 18:32
was dat niet al zo dan?
en misschien kweken ze bij gibson ed. wel hun eigen bomen

Conspiracy of One
17 november 2002, 19:59
Ja is helemaal waar en houtsoorten zoals Mahonie en Palissander worden sowieso duurder, doordat er in de regenwouden steeds meer bomen omgekapt worden en de houtsoorten zo langzamerhand zeldzaam worden. Dusss... Paar gitaartjes inslaan kan geen kwaad vind ik. Leuk toch, paar extra gitaren?!

michielv
18 november 2002, 08:40
Als het goed is worden tegenwoordig gitaren gemaakt van speciaal voor de kap gekweekt hout. Dat geldt voor zowel (swamp) ash als mahonie/palisander/alder enz.

Wat veel belangrijker is: hoe lang heeft het hout de tijd gehad uit te werken? Top gitaren worden van oud hout gemaakt, hout wat al een paar jaar te drogen heeft gelegen.

Zo gebruikt PRS palisander wat ze ooit van Martin (die van die akoestische gitaren) hebben gekocht. Dat spul is is inmiddels 50 jaar oud ofzo..

BLOK182
18 november 2002, 16:45
Wat ik wel weet is, dat volgens een of andere advertentie, Gibson voor elke gitaar een boom plant.

plukker
18 november 2002, 21:36
Jij bedoelt de smartwood serie. Voor elke verkochte plank planten die jongens bij Gibson 2 boompjes.

lars
18 november 2002, 22:32
die ze vervolgens zelf ook weer omzagen om gitaren van te maken

guitarmusicman
18 november 2002, 23:09
hehe :grin: slim toch

vulvasonic
19 november 2002, 00:21
Ik kan er even niet op komen, maar in Nederland zit een bedrijf dat gitaren maakt van een soort kunststof en die waanzinnig goed klinken (de Jakkerman is er een van).
Misschien is dat de toekomst.
Van mij mag het.

guitarmusicman
19 november 2002, 18:43
Ik heb het zelf liever authentiek: HOUT!!, ook al geloof ik best dat die kunstof gitaren een practige sound hebben

Negative K3 fan
19 november 2002, 19:42
Op 2002-11-19 00:21, schreef vulvasonic:
Ik kan er even niet op komen, maar in Nederland zit een bedrijf dat gitaren maakt van een soort kunststof en die waanzinnig goed klinken (de Jakkerman is er een van).
Misschien is dat de toekomst.
Van mij mag het.


Was dat niet een wsoort keramiek ofzo??? waarschijnlijk niet, maarja, mijn geheugen :smile:

BLOK182
19 november 2002, 19:48
CATALYST!!!!!

Conspiracy of One
19 november 2002, 21:04
Jaaaa nog ff: Keramiek whahahahaha. Een gitaar van gebakken klei... hm... tja als jij d'r op wil spelen... Je doet maar, maar volgens mij werkt dat niet echt hoor!

vulvasonic
19 november 2002, 21:38
Catalyst, kan heel goed.
Klinkt geweldig.
Ook de Plexiglasgitaar van Dan Armstrong heb ik ooit mogen bespelen. Een van de mooiste geluiden die ik uit een gitaar heb gehoord. Het kan dus wel...
;}

Ic3gl0vE
20 november 2002, 19:51
ESP heeft een gitaar van "special plastic compound" en die is TE lelijk (devil girl)