PDA

View Full Version : POD -> aparte amp?



Dees
14 juni 2006, 19:45
Hallo,
Ik loop al even met een idee'tje rond om mijn geluid wat te verbeteren, maar aangezien ik bassist ben, en geen ervaring heb met wat ik op gedachten heb, vraag ik maar het hier maar even.
Het zit nu zo: ik spele al geruime tijd op een Epiphone Les Paul Standard, en dit gitaartje bevalt me wel (hoewel ik er wel een aantal nieuwe elementen in ga laten steken). Als versterking gebruik ik een Line6 POD, gevolgd door een Marshall MG mini-Stack (2 x 8" als ik mij niet vergis). Voor een optimaal geluid op kamerniveau heb ik geen lampenbak nodig (en dat geld heb ik toch ook niet ;)). Maar zou mijn geluid aanzienlijk verbeteren moest ik de POD gewoon rechtstreeks door een power amp sturen, en dit dan door een cab (ik dacht aan een 112, kwestie van het toch een beetje beperkt qua oppervlakte te houden). Verbetering of niet?

Alvast bedankt

Raffie
15 juni 2006, 13:08
Hoi, als ik in jouw geval was kocht ik een actieve monitor, heb je een ideale amp en speaker voor je pod,veel power en weinig ruimte en gesleur. Probeerde ooit mijn POD XT pro met een MACKIE SRM450 en man man wat een sound en punch,loeihard en kristal helder.

Raf

ps : trouwens je kan een bass-pack add-on kopen heb je tegelijk nog eens de beste bass amps in je XT zitten (heb je geen bass pod xt meer nodig)

Dees
15 juni 2006, 14:46
Goed idee van die actieve speaker, had ik eigenlijk nog niet aan gedacht. En ik heb een POD 2.0, spijtig genoeg geen XT

dvdlei
25 juni 2006, 15:46
Ik zit in dezelfde situatie en ben op zoek naar aktieve speaker voor m'n gitaar + line6 xt live en voor m'n piano / synths. De mackie SRM450 was mij ook al opgevallen, ben benieuwd of er nog meer mensen hier zijn, die dezelfde ervaring als Raf hebben met deze monitor ... ?

bamboozler
28 juni 2006, 19:54
Al eens aan een Tech21 power engine gedacht??

Is speciaal hiervoor ontworpen, niet te duur, en........(fluistertoon)...
er staat er een te koop op marktplaats....

spanky_franky
28 juni 2006, 19:58
Werkt perfect, actieve boxen met POD. Mocht je ergens optreden waar ze al monitors hebben staan dan plug je je eigen er gewoon bij! Zelf gebruik ik geen stereo-effecten dus gooi ik altijd de monitor in de right output en links naar mengpaneel.

paulusdeBKB
28 juni 2006, 20:15
De Mackie ken ik niet, maar ik heb het al eerder gezegd: de Sound Projects X-Act is de allerbeste actieve monitor die ik ken. Loeihard, zeer precies, niet te zwaar en hufterproof. Ziet er ook nog goed uit.

www.soundprojects.com (http://www.soundprojects.com)... even kijken bij floors --> X-Act

Feedback heeft hem staan. En in Noord-Brabant vd Klundert.

MarkS
28 juni 2006, 20:40
De Mackie ken ik niet, maar ik heb het al eerder gezegd: de Sound Projects X-Act is de allerbeste actieve monitor die ik ken. Loeihard, zeer precies, niet te zwaar en hufterproof. Ziet er ook nog goed uit.

www.soundprojects.com (http://www.soundprojects.com)... even kijken bij floors --> X-Act

Feedback heeft hem staan. En in Noord-Brabant vd Klundert.

Met een vrij pittig prijskaartje.

paulusdeBKB
28 juni 2006, 20:46
oja, even vergeten te vertellen: 1500 pietermannen per stuk. :eek:

Maar daalt nauwelijks in waarde. Als je veel speelt dan haal je het er wel uit.

bamboozler
29 juni 2006, 11:46
voor mijn Tech21 Power Engine vraag ik 300 euris..

zie www.tech21nyc.com voor meer info