PDA

View Full Version : Het grote wah-wah topic



robert-gitarist
14 juni 2006, 18:45
Zo.Een appart topic voor wah pedalen..
Zie nu laatste week echt tig topics over wahs voor bij komen.
Dit topic open ik om beetje forum overzichtelijk te houden.Duz,stel al je vragen over wah pedalen/merken wah's hier in dit topic.Hou het netjes en ONtopic...

robert-gitarist
14 juni 2006, 18:48
Ohja,ik zal binnekort een filmpie opnemen over 4 verschillende wah's: wylde wah,dimebag wah,hendrix wah en bad horsie2..Laat ik de geluiden wel horen en de instelling.ook misschien wel net zo handig.

Dirk_Hendrik
14 juni 2006, 19:02
Oud topic, leuke link:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=39793

robert-gitarist
14 juni 2006, 19:04
Mooi we kunnen ook in dat topic natuurlijk veder gaan ;)
Ik dacht ik open maar een nieuw omdat die ander ehm nogal oud is(2004) en ja z'n oud topic omhoog schoppen is ook zo iets he ;)

olaf
20 juni 2006, 17:44
Ik ben benieuwd naar je filmpje - samples!!!
Gebruik nu een bad horsi, bevalt zeker en ben benieuwd naar de BH2.

RHCP!
20 juni 2006, 18:46
het is nog al een ruime vraag ma welke wahwah pedaal zou je mij aanraden (mijn genre: RHCP en U2) merci

robert-gitarist
20 juni 2006, 18:49
Een crybaby GCB95..goedkoopste model maar werkt prima..kost nieuw +/- 70 euro...klinkt goed en is degelijk..als je meer budget hebt kijk dan na een RMC wah of Dimebag wah van Dunlop..Morley Bad Horsie is ook erg goed..ga gewoon na een winkel en test er een zooi uit..gaat tenslotte om jou smaak.

up-guitarman
20 juni 2006, 22:54
Een crybaby GCB95..goedkoopste model maar werkt prima..kost nieuw +/- 70 euro...klinkt goed en is degelijk..als je meer budget hebt kijk dan na een RMC wah of Dimebag wah van Dunlop..Morley Bad Horsie is ook erg goed..ga gewoon na een winkel en test er een zooi uit..gaat tenslotte om jou smaak.

Ik ben ook redelijk tevreden van mijn GCB-95, af en toe zou het wat dikker mogen, maar voor de funky en reggae rifjes is het wel een heel goeie wah !!!

future2future
20 juni 2006, 23:13
Als ik mijn Wah aanzet, wordt mijn sound echt heel schel, niet zoals een wah normaal hoort te werken, weet iemand wat dat is?

rhcp_schipper
20 juni 2006, 23:24
het is nog al een ruime vraag ma welke wahwah pedaal zou je mij aanraden (mijn genre: RHCP en U2) merci


De ibanez wh-10......is wel goedkoop te krijgen via marktplaats

zoon van Piet
21 juni 2006, 10:42
Als ik mijn Wah aanzet, wordt mijn sound echt heel schel, niet zoals een wah normaal hoort te werken, weet iemand wat dat is?

Je kunt bij de meeste wahs de treble een beetje temperen door je wah open te maken en de uiterste stand een paar tandjes terug te draaien op de potmeter. En bij optische wah's als de morley kun je het lampje/ledje een beetje vies maken, minder licht, is minder hoog.

Scali
21 juni 2006, 10:56
En heb je de wah voor de distortion aangesloten of erachter?
Als ie erachter zit, klinkt ie meestal ook heel schel, en niet echt zoals de meeste gitaristen hem gebruiken.

ReinoutV
21 juni 2006, 12:30
Wat is het verschil sound-wise tussen de RMC wahs (1, 2 en 3) en de Silvermachine? Ik heb nu een Ibanez WD-7 (sorry), maar uiteindelijk is dat toch niet helemaal mijn geluid.

Tronky
10 juli 2006, 19:37
Ik speel nu al een jaartje en heb een epiphone les paul standard en een line 6 spider II. Welk pedaal raden jullie mij aan? Ik weet dat het tenslotte wel gaat om smaken, maar mss zijn er wel van die pedalen die snel stuk gaan, of net heel lang meegaan...
80€: http://www.musicstore.de/nl/global/0_0_G_0_GIT0001206-000/0/0/0/detail/musicstore.html
125€: http://www.musicstore.de/nl/global/0_0_G_0_GIT0003573-000/0/0/0/detail/musicstore.html
155€: http://www.musicstore.de/nl/global/0_0_G_0_GIT0001208-000/0/0/0/detail/musicstore.html
144€: http://www.musicstore.de/nl/global/0_0_G_0_GIT0003368-000/0/0/0/detail/musicstore.html
...
Iemand met een van deze pedalen die es de verschillende mogelijkheden wil spelen & online zetten?
Naar de winkel gaan en testen is ook een optie, maar kan er nog niet echt goed mee overweg.
Alvast bedankt!

Bruce
11 juli 2006, 00:26
Ik heb de Dunlop 535Q
Is een erg veelzijdige wah, met goeie sounds.

Tronky
11 juli 2006, 14:21
Dat is dan wel de duurste maarja da's iets daje voor altijd hebt dus kan je net zo goed goeien kopen?
Krijg je daarmee dan klanken zoals in tales of the brave ulysses of de solo uit sweet child of mine?

vasnd
11 juli 2006, 15:43
Ik heb de Dunlop 535Q
Is een erg veelzijdige wah, met goeie sounds.


+1

er stond er volgens mij gister eentje op marktplaats of gitaarmarkt

robert-gitarist
11 juli 2006, 17:06
Neem de Dimebag wah..nog veelzijdiger dan de 535Q en vind hem persoonlijk iets lekkerder klinken ook.Sommige zeggen dat ie net als de 535Q is maar hij klinkt toch net ietsjes anders..super veelzijdig en mooie wah geluid!Zeker aanraden.Staat er een op MP voor 125 euro ;) zowat nieuw schijnt ie te zijn.

Cris
11 juli 2006, 18:09
Heb ze alle twee gehad maar vind het echt allebij niks. Die 535q moet eerdaags dus het veld ruimen voor een andere.

Dirk_Hendrik
11 juli 2006, 18:27
Heb ze alle twee gehad maar vind het echt allebij niks. Die 535q moet eerdaags dus het veld ruimen voor een andere.

Ik had een maand geleden een 535Q in huis voor modificatie en kon niet anders concluderen dan dat ik het de grootste afknapper in tijden vond.

Daniël_san
11 juli 2006, 18:29
Heeft iemand deze al geprobeerd?
http://www.musicstore.de/nl/global/3_16_GFXE_9_GIT0008846-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Tronky
11 juli 2006, 18:35
Ik had een maand geleden een 535Q in huis voor modificatie en kon niet anders concluderen dan dat ik het de grootste afknapper in tijden vond.


En op www.ultimate-guitar.com krijgt hij nochtans 9.6/10... Wat is dan wel een goed wah wah pedaal volgens jou??

vinni
11 juli 2006, 21:32
Heb zelf de MSD Silvermachine MK II.

Dat ding, wel duur overigens, krijgt steeds meer gelovigen.

Vinni

Helter Skelter
11 juli 2006, 21:59
Ik heb al eeuwen de Vox-848 en die doet precies wat hij moet doen namelijk wah wahen :) Ik ben tevreden over het geluid zo tevreden zelfs dat ik nooit de moeite heb genomen wat anders te proberen.

Martien
12 juli 2006, 12:00
Ik was gister even bezig met een modje voor mn dunlop wah (gcb95).
Ik wou er een ledje in duwen dat aan gaat als de wah ge-activeerd is (duh)
maar op 1 of andere manier werkt t niet,
http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/mods/dunlop.htm hier had ik de tutorial vandaan, (dan iets meer naar onder en dan 'adding a led'

even een snel schema'tje gemaakt,
http://home.planet.nl/~vand2710/schema%20copy.jpg

weetniet of iemand er hier ervaring mee heeft, maar ik kom er niet uit.

Martien
12 juli 2006, 13:19
ow al gelukt,
de kilt van de site had de plus en de min pool van het printplaatje om gedraait :/

Zino Z
15 juli 2006, 22:31
Vraagje: Op de Dunlop site (http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=274&pmh=products/p_and_e_detail) staat de 535q afgebeeld met een roodknopje op de zijkant (boostknop?) en op sites als die van feedback (http://www.feedback.nl/?id=55&b=DLEPCB535QB) en die van musicstore (http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_16_GFXE_9_GIT0001208-000/0/0/0/detail/musicstore.html) staat ie zonder het rode knopje.

Hebben ze nu oude plaatjes op de sites staan? Verkopen ze een oud model?

wie kan het mij vertellen?:P

Davidian
16 juli 2006, 12:16
^zal vast een oud model zijn want ik heb het nog nooit gezien.

Ontopic:

Ik ben erg blij met mijn wylde wah, ik zocht een wah alleen voor distortion gebruik en dat doet deze heel goed.

Hij is heel aggresief en daar hou ik van, ik denk niet het een wah is voor rock mensen trouwens.

Ritch
16 juli 2006, 12:52
Yo menschen, ik heb eergister mijn RMC-1 getest en gekocht bij de lokale gitaarboer alleen heb ik (nu al :o ) een probleempje. Tijdens de test-sessie in de winkel was het pedaal helemaal ruisarm, en hier thuis: prik ik em in krijg ik allemaal geknetter te horen wanneer ik em inplug in de amplifier-ingang. Alles is hier geaard, verschillende snoeren geprobeerd maar steeds nog het geknetter. Dus ligt het probleem wss bij de input. Wat kan ik hier aan doen, of kan ik het beter overlaten aan m'n gitaarboer? Thanks in advance!

Edit: Volgens mij heb ik het probleem al gevonden: ik legde het pedaal aangesloten op het bed en al de ruis was verdwenen, het was dus wel een aardprobleem. (Terwijl ik dit nog niet een keer eerder heb aangetroffen met een GCB-95?!)

phx
16 juli 2006, 14:23
Ik heb al eeuwen de Vox-848 en die doet precies wat hij moet doen namelijk wah wahen :) Ik ben tevreden over het geluid zo tevreden zelfs dat ik nooit de moeite heb genomen wat anders te proberen.

Helemaal 101% mee eens :P

Zino Z
19 juli 2006, 13:42
Ik heb een vraag je over eigenlijk alle wah pedalen. Zit er op elke wah een weerstand-functie? ik bedoel dat als je erop trapt hij automatisch omhoog komt. Er staan bij mijn gitaarboer namelijk een paar op de grond en daarbij voel ik het alleen bij de Dunlop Bass Wah. Is dit dan appart in te schakelen bij de andere wah's als de Dunlop Gcb-95, Morley badhorsie enz ? Als het niet bij allemaal is bij welke dan wel?

alvast bedankt..

Hector_Tsolodimos
19 juli 2006, 15:34
ik heb vorige week de 'goedkoopste' wah wah van Dunlop (Cry Baby) besteld bij Musicstore, ik kan niet wachten tot ie binnen is
ik heb em getest, en hij is gewoon perfect, je hebt die dure wah wah's niet nodig..vind ik als Hendrix-SRV fan

FruscianteFan
19 juli 2006, 16:36
Mee eens. Ik gebruik zelf de (enige) wah van de Boss ME50 en die kan je verder niet instellen. Veelzijdigheid is gewoon goed omgaan met je gitaren en andere pedalen.

the feable
19 juli 2006, 20:29
Nou er zijntoch wel wah-geluiden die ik mooi vind en lelijk! Ik heb zelf ook een standard CryBaby. Ik moet zeggen dat ik het geluid wel iel vind. Tis daardoor ook wel weer wat feller, scheller en ik heb het idee dat ie wat beter door de mix snijdt dan een dikke romige wah. Maar dat durf ik nietmetz ekerheid te zeggen. Ik mis de mids wel een beetje in mijn wah, dus ooit gaat hij eruit voor een Vox of hij wordt flink gemod.
Over veelzijdigheid; bij dist geldt dat wel vind ik, maar bij wah-geluid toch wat minder.

Zino Z
20 juli 2006, 21:06
Heey ik ben van plan om een wah te kopen. Nu wil ik wel een wah die een beetje intestellen is en die in ieder geval goed klinkt. Ik heb goede dingen gehoord over de RMC 2 heeft iemand hier ervaring mee? (vast wel) Is het een beetje een allround wah? Is het een goede wah voor iemand die nog nooit "gewaht" heeft? Wat is een redelijke prijs voor een tweede hands?

Ik hoor het wel :cooler:

elw
20 november 2006, 19:01
Tot nu heb ik altijd genoeg gehad aan gewoon mn versterker maar ben nu dus ook beinvloed door het hele pedalen gebeuren. Ik ben dus van plan om een wah-wah te kopen.

Alleen heb ik geen flauw idee hoe het zit met die pedalen. Als ik dus eerst mn wah heb en daarna dus de distortion op mn versterker erover heen gooi gaat dat fatsoenlijk klinken? Meestal lees je dat als je meerdere pedalen hebt je beter distortion/fuzz etc vóór je wah wah kan zetten?

BeeJee
20 november 2006, 20:12
Het meest gebruikelijke is om je wah voor de distortion te zetten, alhoewel andersom ook weleens gebeurt. Meeste standaard is deze volgorde:

Gitaar -- wah -- overdrive/boost/ -- modulatie -- delay -- reverb

elw
20 november 2006, 21:32
Het meest gebruikelijke is om je wah voor de distortion te zetten, alhoewel andersom ook weleens gebeurt. Meeste standaard is deze volgorde:

Gitaar -- wah -- overdrive/boost/ -- modulatie -- delay -- reverb

Ah had ik het dus toch verkeerd. Maar dat zal dus prima moeten lukken? Dus de distortion over die wahwah heen?

FruscianteFan
20 november 2006, 21:46
Allebei komen voor. Het zal liggen aan de wahwah en de versterker en distortion enzo.

RHCP!
21 november 2006, 19:49
Ik heb een paar dagen geleden een CGB-95 gekocht van dunlop.
Maar het probleem is dat als ik de wahwah aansluit mijn geluid echt een stuk slechter is dan zonder. Hoe kan ik dit oplossen???

MaxR
21 november 2006, 20:28
hoe sluit je hem aan? gitaar--> wah ---> amp?

en eerder gewoon gitaar --> amp?

dan kan het liggen aan je kabels. een goeie kabel maakt VEEl verschil, ik gebruikte eerst een uberbrakke kabel van wah naar amp, en toen ik daar een beetje een fatsoenlijke voor had was m'n geluid een stuk beter..

Ché
21 november 2006, 20:30
waarschijnlijk is je wah niet true bypass:
soldeerbout nemen en de switch vervangen door een DPDT switch...googlen op crybaby true bypass

succes!

nielsduursma
21 november 2006, 21:13
staan die dunlop wahs niet zo'n beetje bekend om hun "tonesuck"??? (dwz, dat ze ook als ze uitstaan ze je geluid beinvloeden, en dan niet op een positieve manier)

Eron
21 november 2006, 21:30
Helaas twijfel ik de laatste tijd nogal sterk of ik m'n (in de zomer aangeschafte) Digitech GNX4 wel moet houden of dat ik beter inplaats hiervoor andere spullen kan aanschaffen. Ben namelijk niet zo heel tevreden over de distortion-sounds van deze GNX4; ze klinken wat ingeblikt oid.....
Zo zat ik te denken om inplaats van deze GNX4 in ieder geval een Peavey Bandit 112 versterker te gaan aanschaffen (nu speel ik nog via de pc-boxen). En daarnaast zou ik ook wel graag een Boss OD-20 Drive-Zone willen gaan aanschaffen.
Alleen zou ik daarbij nog wel een wahwah-pedaal willen.
Ik twijfel echter tussen alleen een pedaal of een 'goedkope' multi-effect met pedaal.
Daarbij zat ik ondermeer te denken aan een Korg AX, zodat ik naast een wah-pedaal ook nog beschik over wat leuke extra effecten (het liefst clean, synth-achtig, spacey etc).
Is een multi-effect echter te combineren met een Boss OD-20 of krijg je dan een overlap van gitaareffecten etc? En zou dit eventueel te verhelpen kunnen zijn?

nopster
22 november 2006, 10:19
Ik heb een tijdje geleden zo'n Killerwail van Tech21 gekocht.
http://www.tech21nyc.com/killer_wail.html

Lekkere feel en goeie sound. Je hebt 3 standen: treble, normal, bass...
De schelle stand vind ik niet zo goed, de andere 2 wel. De normale stand is de typische hendrix/srv klank. Die donkerste stand gaat meer richting Steamy Windows van Tony Joe White.

RHCP!
22 november 2006, 14:37
Ik heb gevonden hoe het moet!! Het is misschien wel stom maarja ik ben niet zo vertrouwd met pedalen. Ik moet gewoon om de bypass aan te zetten even doorduwen met mijn voet zodat de schakelaar vooraan wordt ingeduwd. Maar nu is er het volgende: soms als ik hem uit- of inschakel is er een brom en soms gewoon ruis en geen geluid. Daarnaast had ik nog een vraag: ik heb op dit forum al vaak gelezen dat men een wahwah kan pimpen of zoiets, kan iemand mij dit uitleggen? Alvast bedankt.

piezo
22 november 2006, 15:36
Als je bij het aan- en uitzetten iets vreemds hebt, blijft de schakelaar tussen 2 standen instaan. Probeer eens of het beter gaat als je een stukje karton tijdelijk op de schakelaar gelijmd hebt. In dat geval kun je de schakelaar met behulp van het verdraaien van de bevestigingsmoertjes (of het verwijderen van die aan de binnenkant) iets hoger stellen.

Met "pimpen" van een wah bedoel je waarschijnlijk modificeren want aan een gewone wah valt niet zoveel te pimpen. Wat zijn de gebruikelijke modificaties, al dan niet in combinatie?:
- Het wat verzetten van de stand van de potmeter t.o.v. het tandheugeltje aan het pedaal. Wordt vaak gedaan bij Crybaby's om de uiterste stand wat minder schel te maken.
- True Bypass maken. Dat zorgt ervoor dat de wah geen invloed meer heeft op je klank als ie uit staat. Heeft alleen zin als je ook andere pedaaltjes gebruikt en niet alleen een wah en 2 lange kabels.
- Het verwijderen van de buffer. Hierdoor gaat je wah wat anders klinken, maar of het altijd beter is, daarover zijn de meningen verdeeld, dacht ik.
- Aanbrengen van een LED-je om te kunnen zien of het ding ingeschakeld staat. Dat valt een beetje onder "pimpen"
- Het vervangen van componenten om hem anders te laten klinken. Als je daar geen kant en klare handleiding (met klankvoorbeelden) voor kunt vinden, vergt het een boel trial-and-error voor het naar je zin is. In dat geval kun je meestal beter een instelbare wah kopen.

Gebruik de zoekfunctie, als je meer wilt weten. Ik heb mijn best weer gedaan voor vandaag.

RHCP!
22 november 2006, 16:27
Bedankt Piezo

snowy
3 december 2006, 11:04
Een vraagje...
Ik speel het liefst hardrock muziek en mijn vraag is wat voor wah wah padaal ik hiervoor het beste kan gebruiken. Ik heb totaal geen idee waar je op moet letten als je zo'n padaal gaat kopen.

Thx,
Snowy

andoni
3 december 2006, 13:09
Nog wah vraagjes:

Hierboven werd geopperd dat een true bypass wah niet echt zin heeft als je gewoon een gitaar -> wah -> versterker opstelling hebt? Dat ben ik namelijk van plan.

Verder: veelzijdigheid heb ik niet nodig, ik zou mijn wah alleen gebruiken voor schreeuwende rock/metal solo's. Wel wil ik binnen betaalbare normen een zo goed mogelijk geluid en uiteraard dat mijn oorspronkelijk geluid zo weinig mogelijk wordt beinvloed als de wah uitstaat.
Kunnen jullie me wat aanraders geven, dat ik me wat kan orienteren bij het testen?
In het kort: Les Paul -> wah -> Marshall. High gain rock/metal solo's. Veelzijdigheid niet nodig, wel kwaliteit en goede klank.

jimihattricks
3 december 2006, 16:28
Vraagje: Op de Dunlop site (http://www.jimdunlop.com/index.php?page=products/pip&id=274&pmh=products/p_and_e_detail) staat de 535q afgebeeld met een roodknopje op de zijkant (boostknop?) en op sites als die van feedback (http://www.feedback.nl/?id=55&b=DLEPCB535QB) en die van musicstore (http://www.musicstorekoeln.de/nl/Gitarren/3_16_GFXE_9_GIT0001208-000/0/0/0/detail/musicstore.html) staat ie zonder het rode knopje.

Hebben ze nu oude plaatjes op de sites staan? Verkopen ze een oud model?

wie kan het mij vertellen?:P

volgens mij hebben die nieuwe wel de boost knop... die van mij wel iig..

ben trouwens erg tevreden met mijn 535Q wah, zou hem niet willen ruilen voor een RMC die ik ook heb getest.. zo zie je maar dat smaken verschillen :)

Doc869
3 december 2006, 20:10
checkt dit!


Wah samples silvermachine sm2 (http://godlyke.fs3radius3.com/Silver_Machine_Audio.php)

:jam:

ventje
4 december 2006, 17:55
ik zoek een wah waar ik lekker extreme solo's mee kan spelen, k heb nu een zoom gfx-5 multieffect, de wah die daar op zit is nogal klote, of hij geeft hoog, of laag, er tussen in gaan zitten is nogal moeilijk, ik zoek er dus 1 die dat wel goed kan, ik dacht aan een dunlop zakk wylde, maar is die niet super schel?

RedBuell
4 december 2006, 21:22
Heb nu een Vox V847 (tb) in combi met Marshall DSL-401. Op hi gain vind ik hem niet lekker klinken, erg modderig/ dikke brei achtig geluid. Een schreeuwende metal solo krijg ik er zowiezo niet uit.

Ik ben op zoek naar het wah geluid van Kirk Hammett of Guano Apes, Kirk gebruikt een rack wah van Dunlop, wat de gitarist van Guano Apes
gebruikt(e) weet ik niet maar vind het wel een lekker geluid.......... Welke wah zou het beste voor dit geluid zijn, zat te denken aan de dime wah from hell maar kan nergens sound samples vinden.Ik wil eerst even info over bepaalde types en dan een swat van die modellen proberen. Voorlopig zie ik door de bomen het bos niet, sommige heel duur of juist goedkoop of "zogenaamd" heel veelzijdig, er zijn ook diverse signaturemodellen vooral van Dunlop.

Zino Z
6 december 2006, 17:30
ik zoek een wah waar ik lekker extreme solo's mee kan spelen, k heb nu een zoom gfx-5 multieffect, de wah die daar op zit is nogal klote, of hij geeft hoog, of laag, er tussen in gaan zitten is nogal moeilijk, ik zoek er dus 1 die dat wel goed kan, ik dacht aan een dunlop zakk wylde, maar is die niet super schel?

Jah hoe zit dat precies met die schelheid van de crybaby's?

Is dat echt heel storend of valt dat wel mee voor een beginner?

henkr
6 december 2006, 17:46
ik heb vorige week de 'goedkoopste' wah wah van Dunlop (Cry Baby) besteld bij Musicstore, ik kan niet wachten tot ie binnen is
ik heb em getest, en hij is gewoon perfect, je hebt die dure wah wah's niet nodig..vind ik als Hendrix-SRV fan

Dat is de slechtst klinkende wah die ik ooit heb gehoord en het is
een geweldige 'tone-sucker'.

henkr
6 december 2006, 17:51
Via Colorsound, Ibanez, Vox, Dunlop, Morley ben ik uiteindelijk bij een Teese
terechtgekomen. De Teese en m'n originele 70's Colorsound zijn winnaars.
FWIW de Teese RMC's zijn true-bypass.

yanto
6 december 2006, 17:55
Voor hi-gain solo's vind ik de Cry Baby wel lekker. Die van mij is wel TB anders is het idd een tonesucker, maar dat geld voor elke wah.
Voor cleane funky dingen is ie te schel , daar gebruik ik een VOX voor. Maar die klinkt niet zo lekker met hi-gain solo's.

ventje
6 december 2006, 23:24
kan iemand mijn hiervoor gestelde vraag nog beantwoorden??

peppie
7 december 2006, 00:46
Iemand hier ervaring met de Morley Power wah?

En dan niet de volume/wah combi maar puur de Wah.

Hij trekt heel erg mijn aandacht namelijk.

snowy
9 december 2006, 16:11
Ik heb vandaag de VOX847 gekocht! Heb wat getest in de gitaartoko maar vond deze (wat in mijn budget paste) toch het beste klinken.

Greetz,
snowy

Zino Z
9 december 2006, 22:59
is er ook iemand die eravring heeft met de Morley Classic wah? Ik ga binnenkort ook een wah aanschaffen en deze is toch zoiezo al vrij aantrekkelijk omdat ie gee potmeter gebruikt...

Tristan
10 december 2006, 00:37
kan iemand mijn hiervoor gestelde vraag nog beantwoorden??

Geen idee man, ik ken die Zakk Wylde wah helemaal niet, zal wel een soort gemodificeerde CryBaby met Fasel spoel zijn of iets dergelijks...
Ik weet niet wat je kwijt kan en wil zijn, maar misschien is zo'n simpelere RMC wat voor je, je kan het beste gewoon een aantal wahs proberen en kijken wat je aanspreekt, beter dan die gfx5 zal het al gauw zijn denk ik...

Tristan
10 december 2006, 00:41
is er ook iemand die eravring heeft met de Morley Classic wah? Ik ga binnenkort ook een wah aanschaffen en deze is toch zoiezo al vrij aantrekkelijk omdat ie gee potmeter gebruikt...

Die is echt heel erg slecht, i.m.o. de allerslechtste wah die ik ooit gehoord heb, een complete aanfluiting...
De CryBaby is echt een miljoen keer beter en de Vox ook...
Volgens mij zijn al die Morley dingen crap, de volume pedalen vind ik ook helemaal ruk, misschien dat die Vai dingen nog wel okee of wel goed zijn, die heb ik nooit gecheckt...
Dat zijn dan echter wel de enige Morley pedalen waar ik nog enigszins wat van zou durven te verwachten...

ACSlater
10 december 2006, 01:23
Idd de Morley Classic is de slechtste wah ever! De Vai Bad Horsie schijnt wel goed te zijn (geen ervaring) en ik ben zelf wel benieuwd naar de Mark Tremonti (Creed/Alter Bridge) wah van Morley. Als hij zijn naam ergens op zet dan moet het wel goed zijn.

drap
10 december 2006, 01:35
Die is echt heel erg slecht, i.m.o. de allerslechtste wah die ik ooit gehoord heb, een complete aanfluiting...
De CryBaby is echt een miljoen keer beter en de Vox ook...
Volgens mij zijn al die Morley dingen crap, de volume pedalen vind ik ook helemaal ruk, misschien dat die Vai dingen nog wel okee of wel goed zijn, die heb ik nooit gecheckt...
Dat zijn dan echter wel de enige Morley pedalen waar ik nog enigszins wat van zou durven te verwachten...

Ghehe, ik heb ook nog ergens een ouwe Morley liggen. De sweep is echt belachelijk groot, waardoor ie echt totaal niet bruikbaar is, of je moet al volledig dat ding kunnen controleren en 'm maar half open en half dicht doen met je voet en dat is gewoon niet te doen continu. Ik gebruik dat pedaal als onderdelenhoer. Daar waar ik es een moertje nodig heb ofzo, haal ik die van die Morley wah af.

Tristan
10 december 2006, 01:44
Haha, geniaal verhaal... :D
Ik weet het niet hoor wat betreft de sweep van die Morley, erg diep lijkt 'ie niet te gaan, dof wel inderdaad en schel, megaschel...
Crybaby's vind ik soms ook wel een beetje schel, maar die hebben wel een soort karakter dat mij wel aanspreekt, de Vox wahs lijken iets minder schel te zijn, die zingen wel mooi vind ik tenminste...

Zino Z
10 december 2006, 11:10
hahahaha nou das duidelijk in iedergeval :seriousf: :hippie:

JeroenZ
10 december 2006, 11:16
Iemand ervaring met moollon wah wah pedals?

http://www.moollon.com/product/product_wah_e.asp

Tristan
10 december 2006, 11:17
@Zino Z:
Ja, inderdaad, driemaal is scheepsrecht... :D
Ik zou er toch eens eentje proberen, als je wil lachen tenminste...
Voor basgitaar vond ik hem overigens wel beter geschikt, was 'ie niet eens megaruk... :seriousf:

Tristan
10 december 2006, 11:18
Iemand ervaring met moollon wah wah pedals?

http://www.moollon.com/product/product_wah_e.asp

Euh, nee, maar misschien dat Erik die heeft?
Volgens mij verkoopt hij die Moollon dingen...

AoDf
10 december 2006, 22:06
Idd de Morley Classic is de slechtste wah ever! De Vai Bad Horsie schijnt wel goed te zijn (geen ervaring) en ik ben zelf wel benieuwd naar de Mark Tremonti (Creed/Alter Bridge) wah van Morley. Als hij zijn naam ergens op zet dan moet het wel goed zijn.

Goed voor zijn portemonnee denk... raak zelf nooit zo onder de indruk van endorsements en rockster-namen op een pedaal. Het is in ieder geval niet zonder meer een garantie voor een goed produkt, als de betreffende artiest het pedaal uberhaubt zelf al gebruikt.

yanto
11 december 2006, 21:37
Welke wah's zijn er naast Morley en de Silvermachine die zonder schakelaar werken.
De Bad Horsie vond ik niet zo geweldig, te veel Vai naar mijn smaak.
Silvermachine ben ik wel benieuwd naar, zoek qua wah geluid een soort Vox / Cry Baby combinatie. De warmte van de Vox en toch ook genoeg hoog om hi-gain solo's te spelen.

JeroenZ
11 december 2006, 21:57
Euh, nee, maar misschien dat Erik die heeft?
Volgens mij verkoopt hij die Moollon dingen...


Hij verkoopt ze idd, maar niemand hier die er praktijk ervaring mee heeft? Altijd beter om het uit eerste hand te horen.....

Tristan
11 december 2006, 22:03
Welke wah's zijn er naast Morley en de Silvermachine die zonder schakelaar werken.
De Bad Horsie vond ik niet zo geweldig, te veel Vai naar mijn smaak.
Silvermachine ben ik wel benieuwd naar, zoek qua wah geluid een soort Vox / Cry Baby combinatie. De warmte van de Vox en toch ook genoeg hoog om hi-gain solo's te spelen.

Tsja, de meeste Vox en Crybaby achtige wahs en die vintage dingen werken allemaal met switches voor zover ik weet...
De Silvermachine is echt de enige die ik ken die dat niet doet, Visual Sound heeft ook weleens zoiets gehad geloof ik, maar die maken ze niet meer...
Overigens zou het ook in te bouwen moeten zijn in een bestaande wah lijkt me, je hebt alleen een goede sensor nodig...

Tristan
11 december 2006, 22:05
Hij verkoopt ze idd, maar niemand hier die er praktijk ervaring mee heeft? Altijd beter om het uit eerste hand te horen.....

Ik denk het niet man, sterker nog, ik weet niet eens zeker of Erik die Moollon wahs verkoopt, ik heb bij hem alleen een paar Moollon pedalen gezien, die stonden later in de sales rubriek van zijn site en nu zie ik ze helemaal niet meer, dus ik denk dat hij die Moollon dingen niet meer verkoopt...
Wat zoek je eigenlijk in een wah?

JeroenZ
11 december 2006, 22:14
Ik denk het niet man, sterker nog, ik weet niet eens zeker of Erik die Moollon wahs verkoopt, ik heb bij hem alleen een paar Moollon pedalen gezien, die stonden later in de sales rubriek van zijn site en nu zie ik ze helemaal niet meer, dus ik denk dat hij die Moollon dingen niet meer verkoopt...
Wat zoek je eigenlijk in een wah?


Die pure vintage sound zeg maar...
*IDD die pedals heb ik ook bij Erik gezien*

Tristan
11 december 2006, 22:21
Een echte vintage sound?
Dan denk ik dat ik in ieder geval van wat ik heb horen zeggen niet voor de Fulltone of de Silvermachine zou gaan...

Misschien is dit wat voor je:
Budda wah
Dunlop Crybaby's (eventueel met mods)
Homebrew Electronics
RMC simpelere wah zoals de Wizard of de Red Wheel of iets dergelijks...
Vox wah (eventueel met mods)

Tsja, ik weet het ook niet zeker hoor, ik moet alles zelf ook nog checken... :)

yanto
11 december 2006, 22:27
Tsja, de meeste Vox en Crybaby achtige wahs en die vintage dingen werken allemaal met switches voor zover ik weet...
De Silvermachine is echt de enige die ik ken die dat niet doet, Visual Sound heeft ook weleens zoiets gehad geloof ik, maar die maken ze niet meer...
Overigens zou het ook in te bouwen moeten zijn in een bestaande wah lijkt me, je hebt alleen een goede sensor nodig...

Ja volgens mij heeft MSD ook een aparte automagic kit die je in een standaard wah kan inbouwen.
Vroeg me alleen af of er nog andere pedalen op de markt waren zonder switch.

Nitefly7
12 december 2006, 16:01
Met "pimpen" van een wah bedoel je waarschijnlijk modificeren want aan een gewone wah valt niet zoveel te pimpen. Wat zijn de gebruikelijke modificaties, al dan niet in combinatie?:
- Het wat verzetten van de stand van de potmeter t.o.v. het tandheugeltje aan het pedaal. Wordt vaak gedaan bij Crybaby's om de uiterste stand wat minder schel te maken.
- True Bypass maken. Dat zorgt ervoor dat de wah geen invloed meer heeft op je klank als ie uit staat. Heeft alleen zin als je ook andere pedaaltjes gebruikt en niet alleen een wah en 2 lange kabels.
- Het verwijderen van de buffer. Hierdoor gaat je wah wat anders klinken, maar of het altijd beter is, daarover zijn de meningen verdeeld, dacht ik.
- Aanbrengen van een LED-je om te kunnen zien of het ding ingeschakeld staat. Dat valt een beetje onder "pimpen"
- Het vervangen van componenten om hem anders te laten klinken. Als je daar geen kant en klare handleiding (met klankvoorbeelden) voor kunt vinden, vergt het een boel trial-and-error voor het naar je zin is. In dat geval kun je meestal beter een instelbare wah kopen.

Gebruik de zoekfunctie, als je meer wilt weten. Ik heb mijn best weer gedaan voor vandaag.

..all of the above

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding025.jpg

In groep 8 begonnen met een GCB-95 (10 jaar geleden alweer, mooiste jaren van m'n leven, :satisfie: ) , die noemden we toen gewoon "Crybaby"...
Álles wah'en wat je maar kon wah'en (Garbage's I think I'm paranoid, Oasis' D'you know what I mean -> toffe wah wah solo...)

Daarna POD2.0 wah gebruikt, aardig, maar geen vervanging van de Crybaby..
...wist ik dat maar toen ik die Crybaby verkocht

Daarna een Boss PW-10 in de winkel geprobeerd, korte pedaalweg en even 'dunlop' als een 'echte dunlop': Morley Bad Horsie vind ik te gek voor rock, maar voor funk/jazz vond ik 'm iets minder
(Ulco Bed gebruikt 'm bij Candy Dulfer en hoewel hij de meest ondergewaardeerde gitarist is in Nederland (een van de allerbesten), is zijn wah-toon niet altijd 'mijn ding')

en een 18v 535Q gekocht..

deze heb ik inmiddels weer een jaar of 6 denk ik; voor mijn combinatie van top40/big band/funk smaak is het een ge-wel-dig pedaal...

je vraagt je af waarom ik 'm dan heb laten verminken/pimpen:

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding026.jpg

- 18v 535q heeft Q- en Boost-control op de onderkant; de mijne heeft ze nu op de zijkant. Afhankelijk van wah-als-background/wah-als-solo
- mooiste is wel de Fasel-switch; ik kan kiezen tussen de standaard spoel en de 'oude Gele Fasel'-spoel; m.i. is die voor clean net iets fijner (en crunch doet 'ie ook iets lekkerder)
- 'Rob Winter' -mod: voet opleggen is genoeg om de wah aan te zetten: je hoeft 'm niet meer 'door te klikken'; erg gevoelig, maar werkt heel fijn voor korte wah-breaks
- de standaard 'blauwe LED'

bovenstaande is allemaal gedaan door Ed's Custom Shop

Azrael
12 december 2006, 16:03
Flut effect............als ik iets vaak niet mooi vind dan is het wel een wah-wah...



:D

Nitefly7
12 december 2006, 16:10
Flut effect............als ik iets vaak niet mooi vind dan is het wel een wah-wah...



:D

niet zoveel Metallica luisteren dan :stop:

;)

Azrael
12 december 2006, 16:21
niet zoveel Metallica luisteren dan :stop:

;)

Doe ik al nooit om die reden vooral hehehe.......

jimihattricks
12 december 2006, 16:32
en een 18v 535Q gekocht..

deze heb ik inmiddels weer een jaar of 6 denk ik; voor mijn combinatie van top40/big band/funk smaak is het een ge-wel-dig pedaal...

je vraagt je af waarom ik 'm dan heb laten verminken/pimpen:

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/Afbeelding026.jpg

- 18v 535q heeft Q- en Boost-control op de onderkant; de mijne heeft ze nu op de zijkant. Afhankelijk van wah-als-background/wah-als-solo
- mooiste is wel de Fasel-switch; ik kan kiezen tussen de standaard spoel en de 'oude Gele Fasel'-spoel; m.i. is die voor clean net iets fijner (en crunch doet 'ie ook iets lekkerder)
- 'Rob Winter' -mod: voet opleggen is genoeg om de wah aan te zetten: je hoeft 'm niet meer 'door te klikken'; erg gevoelig, maar werkt heel fijn voor korte wah-breaks
- de standaard 'blauwe LED'

bovenstaande is allemaal gedaan door Ed's Custom Shop

de select knop is voor selecteren van 'wah-als-background' of 'wah-als-solo'?

jij hebt een 18v 535Q zeg je > wat is t verschil tussen dit ding en de mijne? ik heb namelijk ook een 535Q (een nieuwe), maar die loopt gewoon op 9v.. hij heeft links de q en boost pots, rechts de range pot en een boost on/off switch.. loopt standaard op een fasel-spoel

met distortion (marshall guv'nor) erachter blijf ik toch problemen met mijn wah hebben, welke dan ook.. maar clean blijft dunlop voor mij het merk als t om wahs gaat..

bestaat er niet een trucje om je wah nog beter door de mix te laten komen, zelfs als je er een distortion-pedaal erachter gooit..? ik ga zelf s klooien met de volgorde van de pedalen.

nu heb ik: eq > wah > dist

de eq gebruik ik als solo-boost..

hoe zou: wah > eq > dist
werken?

beter..? anyway, ga t straks als ik van mn werk kom s proberen...

Fenndangoband
12 december 2006, 16:50
Ik heb een George Dennis wahwah gehad die ik in het begin wel leuk vond maar helaas na verloop van termijn begon die echt wel klote te klinken (waarschijnlijk altijd klote geklonken maar bij aankoop hoorde ik het nog niet). Ik heb hem van de hand gedaan... na jaren ben ik terug op zoek naar een goeie wah-pedaal. Ik kan een Crybaby 535 (geen q) kopen voor een spotprijsje denk ik (70 euro). Heeft iemand pos./neg. opmerkingen over deze wah. De wah is 4 jaar oud. Reacties welkom.

Is er eigenlijk een wezenlijk verschil tussen de Crybaby 535 en de Crybaby 535Q???????

jimihattricks
12 december 2006, 17:12
zie bovenstaande posts.. 70 euro is een hele goeie prijs..

ateng
13 december 2006, 18:33
Nou er zijntoch wel wah-geluiden die ik mooi vind en lelijk! Ik heb zelf ook een standard CryBaby. Ik moet zeggen dat ik het geluid wel iel vind. Tis daardoor ook wel weer wat feller, scheller en ik heb het idee dat ie wat beter door de mix snijdt dan een dikke romige wah. Maar dat durf ik nietmetz ekerheid te zeggen. Ik mis de mids wel een beetje in mijn wah, dus ooit gaat hij eruit voor een Vox of hij wordt flink gemod.
Over veelzijdigheid; bij dist geldt dat wel vind ik, maar bij wah-geluid toch wat minder.
Gewoon modden met een 'vocal mod' en 'mid boost mod'. Heb ook een standaard Cry Baby maar gelijk gemod en nu klinkt ie niet meer iel. Het kost je maar €0,30 voor 2 weerstandjes en solderen maar. Had ook een 'gain mod' gedaan voor meer bas maar kreeg toch iets te veel gain. Je merk wel dat je meer laag had maar heb de originele weerstand maar weer terug gedaan.