PDA

View Full Version : peavey bandit 112



timmmmm
17 november 2002, 16:51
mensen, ik heb ontdekt da de distortion van de bandit 112 best wel te pruimen is!!!

heb dus geen distortionpedaal meer nodig!!
alleen feedback bij pauzes is vervelend. Weet iemand hier een oplossing voor??

thanx

Bins
17 november 2002, 16:58
Ff volume van je gitaar uitdraaien, of naar je clean switchen.

timmmmm
17 november 2002, 17:12
jama soms is da zo ene slag dak moet doen me een kei kleine pauze tussen, en dan zou da normaal zo zuiver moeten zijn en dus ni met die feedback erdoor. dus aan en uit is geen oplossing omda die pauzes te kort zijn.
alhoewel dat die feedback bij nen fade-out wel supervet is :wink:

iemand een oplossing?

Ic3gl0vE
17 november 2002, 18:07
ja... zet dat kutding gewoon UIT

Dirk_Hendrik
17 november 2002, 19:59
Die distortion is ook heel OK. Het is alleen helemaal niet "hip" om te zeggen dat je uit een transistorversterker een goede scheur zal kunnen halen. Je maakt jezelf dus niet populair :wink:

timmmmm
17 november 2002, 21:12
idd heb ik precies gemerkt,maar wat is daar uiteindelijk mis mee? ik bedoel ze zitten hier constant te zeggen da ge gewoon moet luisteren naar wa da ge goe vind. En als ik da da doe, dan mag ik toch wel zeggen da kik da wél ne goeie distortion vind! wa de rest dan ook maar zegt.
maar ik wou gewoon maar weten hoe da ge diee feedback eruit kon halen.
Misschien met equaliser?

maar afin, als iedereen hier dan toch tegen de transistors is, kan ik mss beter nimeer vragen.

Droffie
17 november 2002, 21:16
Iets gain er uit draaien. Je zou noise gates kunnen gebruiken maar die killen ook gelijk je signaal. meestal is er niets te doen aan dit soort dingen. Optie; betere versterker kopen..

aadplagiaat
17 november 2002, 21:26
In je versterker zit de toonregeling, hiermee kun je bepaalde gebieden (wel beperkt) meer of minder versterken. De hoeveelheid feeback heeft hier ook mee te maken. Probeer verschillende instellingen kwa toonregeling om het gevoeligste gebied te elimineren (min of meer). Ook kun je een iets andere positie t.o.v. je versterker proberen. Loop tijdens de feedback eens heen en weer op zoek naar een "dode" plek. Dit blijft natuurlijk relatief door wisselend volume, tenzij je amp gewoon altijd op 12 staat. :smile:

aadplagiaat
17 november 2002, 21:30
Trouwens: gefeliciteerd dat je tevreden bent. Zelf heb ik een transtube en (soms) vind ik dat ook best wel redelijk klinken. Nah ja, hoewel ehmmmm. Het hangt ook erg van m'n stemming af, ook wel dus.
Anyway als je maar gelukkig bent. :smile:

Moonchild
18 november 2002, 16:32
Op 2002-11-17 21:12, schreef timmmmm:
idd heb ik precies gemerkt,maar wat is daar uiteindelijk mis mee? ik bedoel ze zitten hier constant te zeggen da ge gewoon moet luisteren naar wa da ge goe vind. En als ik da da doe, dan mag ik toch wel zeggen da kik da wél ne goeie distortion vind! wa de rest dan ook maar zegt.
maar ik wou gewoon maar weten hoe da ge diee feedback eruit kon halen.
Misschien met equaliser?

maar afin, als iedereen hier dan toch tegen de transistors is, kan ik mss beter nimeer vragen.



Het is natuurlijk prachtig als je er helemaal tevreden mee bent hoor, maar eventjes een vraagje, heb je zelf wel eens een buizenversterker gehad?

timmmmm
18 november 2002, 17:01
oké ik moet eerlijk zijn, ik heb zelf nog nooit een lampenversterker gehad. Maar in de winkel had ik gevraagd voor een goede verstreker die goed hard kon gaan (voor optredens) en die niet al te veel kostte. Daarom hadden ze me de bandit aangeraden, wist ik veel dat die toen mider goed van klank wa als een lampen en dat die minder van kwaliteit was. maar ja...

seg effe nog een vraagje: kan het mss helpen om er een speakerscabinet aan te hangen? 4x12 ofzoiets?? enzo ja, de welke is dan goed? is dit enkel van belang voor het geluid/klank? of ook voor bv dat gepiep/feedback?

BLOK182
18 november 2002, 17:12
Nou eh, een speakercab kost ook een hoop geld, kan je beter bij een goeie buizenbak leggen.