PDA

View Full Version : Leuk zo'n winkel



MichaelSS
14 juni 2006, 14:56
http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/38727501.html?return=eJwdye8KgyAUh%2BF7CepjTm0YRox 2I%2BGaLPEvemKtsXuf9uXwvOcnOOZfxS9D4rhnvHpE%2F05yW AECR0j7IF1rRdQQjBCQWmeQ3Q4l9SzdrFyCuFnpQDqUnBDx%2F MwvBSLmXRqpIaq0rGhhXd%2BuYM1tNyNunmkEX9MJ1%2FRu8pk Y6QtJYXcSMg8VCvdMgjGhpNQn15VQRrtcPqkyNmHE1fD7A9nZQ hs%3D&df=1&p=1#photo

Man man man. Wat een oplichters. "ze laten de meest merken ver achter zich "

minas
14 juni 2006, 15:44
Beter dan een meeste USA fenders en dat voor maar 159 euro...haha

Nog even en iedereen is aan de Farida.

Solidkick
14 juni 2006, 15:51
Man man man. Wat een oplichters. "ze laten de meest merken ver achter zich "
Valt mee. Als je hard gooit komen ze inderdaad verbazend ver.
Wel voor de wind natuurlijk, anders wordt het niks.

joey-t
14 juni 2006, 15:54
Leuk ook dat ze hem ff op straat neerleggen. Of misschien wel gegooid idd.

MichaelSS
14 juni 2006, 15:57
Valt mee. Als je hard gooit komen ze inderdaad verbazend ver.
Wel voor de wind natuurlijk, anders wordt het niks.

Dat zeggen ze zelf. Dit keer geen dom verzinsel van mezelf.

iwamoto
14 juni 2006, 16:09
zou iemand in dat goedkope gewauwel trappen? :p

DsNL
14 juni 2006, 18:52
vast wel hoor, vooral de beginnende gitarist denk ik. En maar opscheppen tegen medegitaristen ik heb een Farida veel beter dan de Fender van jou!! :satisfie:

Jax
14 juni 2006, 18:55
Kerel, dit is een ad van The String, die mensen die daar werken hebben best wel wat kennis van gitaren. Ze weten ook best dat het natuurlijk nergens op slaat wat er in de ad staat, volgens mij gaat het gewoon om een beetje onschuldige sarcasme. Wie gaat nou geloven dat een gitaar van 150 euro beter is dan een USA Fender? Kom op, niet alles zo serieus nemen... :)

Aron Maiden
14 juni 2006, 19:00
hahaha bij mij in het dorp hangt een jazz en precicion bass van farida, en ik was daar met mijn broer die bast, en die verkoper zij ook al, "ja deze gitaren zijn beter als fenders.." maarja toen ik vroeg wat hij bedoelde een mexicaanse of americaanse liep hij een beetje vast...

het is een piano stemmer met een klein winkeltje met een paar instrumenten, die man heeft o,o % verstand van muziek insturmenten.. hij is ook blind

MichaelSS
14 juni 2006, 19:00
Eh wij nemen het ook niet serieus.
We weten zelf ook wel dat farida niet zo goed is als fender, maar een winkel moet niet denken dat ze zo een goede naam krijgen.

Ze krijgen klanten die net beginnen met gitaar spelen, en die dus niet zoveel ervaring/kennis hebben met merken/modellen. Maar ze krijgen ook mensen die al 10 20 of mischien meer jaar gitaar spelen met wel ervaring. En als je dan allemaal boelshit op internet zet, doet je dat geen goede naam.

DsNL
14 juni 2006, 19:04
dat is helemaal waar, een betere tekst was gewoon een beginners gitaar... valt gewoon niet met een fender te vergelijken (maakt niet uit welke Fender)...

Jax
14 juni 2006, 19:14
dat is helemaal waar, een betere tekst was gewoon een beginners gitaar... valt gewoon niet met een fender te vergelijken (maakt niet uit welke Fender)...

Ja, ok dat begrijp ik, maar deze mensen van The String weten dat ook, en denken dat de meeste mensen ook wel kunnen begrijpen dat een gitaar van 150 euro niet zo snel beter zal zijn dan een gitaar van 1000 e+. Dat is logisch, en daarom gaan ze ervan uit dat ze die grap, want dat is het, kunnen maken, want niemand.... naja, laat maar...

MichaelSS
14 juni 2006, 19:16
Naja dom dat ze allemaal dure gitaren op internet zetten. Zulke dikke prijzen ( gretches, fenders, gibsons ). Meer concurrentie kun je niet krijgen.

Blauw
14 juni 2006, 21:33
er is nog niemand in dit topic geweest die daadwerkelijk op zo'n ding heeft gespeeld, dus wie weet is ie echt wel net zo goed, dan word t vast net zo'n rage als Richwood :P

goeroezeboe
14 juni 2006, 22:13
Sarcasme hoort volgens mij niet thuis in een advertentie. Zeg gewoon eerlijk wat het is en meer moet dat echt niet zijn. Als ik wil lachen zet ik wel eventjes Hans Teeuwen op of zoiets, daarvoor zit ik niet op de marktplaats.

Er van uitgaan dat "toch iedereen dit weet" is gewoon smerig.

Gisteren nog op ebay "deze fender mustang" (http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7420981562&sspagename=ADME%3AL%3ARTQ%3ABENL%3A1&rd=1). Ik stuur een mailtje naar die gast om toch is wat uitleg te vragen, vermits het er helemaal niet uitziet als een mustang.
Blijkt het over een "sunn mustang" te gaan, weliswaar inderdaad uit de fender stal, maar net zo veel (of weinig) fender als een squier.

Voor mij is dit dus gewoon bedrog, maar voor de verkoper niet; je had het kunnen weten, kijk immers maar naar de prijs

...

Het is een veiling hufter!


ps. Ook veel muziekwinkels maken beschamend veel misbruik van de onwetendheid van beginnelingen. Ze vermelden hopen dingen simpelweg niet en omdat de klant er toch niks vanaf weet vraagt die der ook niet naar.

DsNL
14 juni 2006, 22:20
Ook gebeurt het dat ze dingen juist wel vermelden die er eigenlijk niet inzitten, is met m'n eerste gitaar gebeurt :dontgeti:

zoon van Piet
15 juni 2006, 09:39
er is nog niemand in dit topic geweest die daadwerkelijk op zo'n ding heeft gespeeld, dus wie weet is ie echt wel net zo goed, dan word t vast net zo'n rage als Richwood :P


Okee, ik voel me geroepen: ik heb een Farida, weliswaar een 335-model en geen strat. En ik moet toegeven dat ik behoorlijk onder de indruk ben van het ding, want het speelt als een tiet en klinkt als een dijk. En dat voor een heel vriendelijk prijsje. Beginners kunnen het veel slechter treffen.
Farida komt ( volgens gitaarman Arie De Vocht) uit de fabriek doe ons ook London City gitaren brengt.

Tot zover een goudeerlijke tekst, die in de advertentie veel betre op zn plaats was geweest...

Want natuurlijk schiet het ding tekort tov mijn fenders en gibsons - of tokai. Met dit soort verkoopgeleuter bereik je enkel dat aspirantgitaarbeulen echt gaan denken dat ze een plank kopen die zich op zn minst kan meten met de grote merken. En dat 'echte' gitaristen het merk links gaan laten liggen, omdat ze de praatjes niet serieus nemen.

En da's jammer, want als gezegd ben ik wel onder de indruk, tewrijl ik toch het nodige heb gespeeld in mijn leven.

no 1 hops
15 juni 2006, 13:08
merk ik hier iets van merkgeilheid, of merkafgoderij?

een squier word toch ook verkocht als zijnde made by fender?
heb zo'n squier fat strat in de handen gehad, gelukkig niet te hard want de frets staken uit als stompe punaises alla 300 euro.
en jullie vergeten het artikel vanmusic maker jaren geleden die een phoenix van 99 euro uit de kijkshop echt niet verkeerd vonden voor dat geld.

een fabriek dat serieus van plan is het te maken in deze handel, neem london city als voorbeeld, zal juist in die goedkope klasse extra zijn best doen om de ' grote voorbeelden' af te troeven.

met weinig middelen veel doen is voor mij een grotere prestatie.
met een zak vol geld kan zelfs ik een goede gitaar bouwen!
(moet je echter niet vragen hoe lang DAT gaat duren en hoeveel afval daarbij in de kachel verdwijnt ;-) )

frekie
15 juni 2006, 13:16
De hifi boer in mijn dorp is ook bassist en speelt nog gitaar ook, idd die man heeft het maar druk. Hij had een Farida ES335 kloon en dat ding bleef maar ontstemmen. Ik kijken, blijkt er onder de brug wel een blokje hout te zitten maar verder is ie hol. Je kan zeggen wat je wil van mijn Richwood maar die heeft tenminste een midden stuk wat van voor naar achter helemaal doorloopt ahw. Misschien komt het wel allemaal uit dezelfde Mao Tsetoeng fabriek maatrdat wil niet zeggen dat ze allemaal hetzelfde zijn...

bert k
15 juni 2006, 13:48
Squier made by Fender kan je wel zeggen, want Squier is eigendom van Fender, het is gewoon hum cheapo submerk. Maar Farida heeft niks met Fender te maken, het is een kopie, meer niet.

FruscianteFan
15 juni 2006, 15:00
en jullie vergeten het artikel vanmusic maker jaren geleden die een phoenix van 99 euro uit de kijkshop echt niet verkeerd vonden voor dat geld.maargoed, hoe slecht moet een gitaar wel niet zijn, wil 99 euro echt te duur zijn!?

MichaelSS
15 juni 2006, 15:03
Voor een beginner niet snel. Voor een meer ervaren gitarist wel.

Snuiter
15 juni 2006, 20:12
Kerel, dit is een ad van The String, die mensen die daar werken hebben best wel wat kennis van gitaren. Ze weten ook best dat het natuurlijk nergens op slaat wat er in de ad staat, volgens mij gaat het gewoon om een beetje onschuldige sarcasme. Wie gaat nou geloven dat een gitaar van 150 euro beter is dan een USA Fender? Kom op, niet alles zo serieus nemen... :)

Iets met bedrog, dwaling en mag niet...

no 1 hops
16 juni 2006, 07:10
Voor een beginner niet snel. Voor een meer ervaren gitarist wel.
die test van MM was met een aantal nederlandse gitaristen van verschillende bandjes in een gitaar winkel waar een aantal gitaren bijelkaar vergeleken werden.
ook squier passeerde geloof ik.

punt is dat je met hout hebt te maken dat nooit van hetzelfde kwalteit kan zijn , niet per gitaar, niet per plank en dit geldt voor elk merk en klasse waarin ze zich neerzetten.
tijd en handwerk voor de puntjes op de i die een gitaar bespeelbaar maken.
ergens hier op dit forum kocht iemand een keiper voor onderdelen.
bleef echter maar spelen en moest om een andere donor gitaar.

Bluesbreaker
16 juni 2006, 08:43
Kerel, dit is een ad van The String, die mensen die daar werken hebben best wel wat kennis van gitaren. Ze weten ook best dat het natuurlijk nergens op slaat wat er in de ad staat, volgens mij gaat het gewoon om een beetje onschuldige sarcasme. Wie gaat nou geloven dat een gitaar van 150 euro beter is dan een USA Fender? Kom op, niet alles zo serieus nemen... :)

Ik heb het niet zo op The String, ik heb bij die zaak de neck voor mijn esquire besteld.

Eerste keer krijgt ik de versie met 22 frets binnen terwijl ik toch echt de 21 frets versie besteld had, teruggestuurd, vervolgens krijg ik een 21 frets gelakte versie binnen terwijl ik een onbehandelde had besteld omdat de onbehandelde versie niet op voorraad was. De gelakte was behoorlijk duurder dus op zich was dat best netjes, maar ik wou de neck heel dun lakken en als ze me even gemaild hadden had ik kunnen zeggen dat het geen probleem was om te wachten op een onbehandelde neck.

luxaflex
3 juli 2006, 15:00
Beter dan de meeste USA Fenders lijkt me sterk...

Ik heb wisselende ervaringen met Farida.

Ruim een jaar terug heb ik een Farida dreadnought gewonnen op een beurs, en dat is een prima instrument. Speelt goed, klinkt mooi helder en gebalanceerd, niet geweldig maar zeker geen rotzooi. Die Chinezen kunnen dus wel leuke gitaren bouwen voor weinig geld (al weet ik niet hoeveel die van mij gekost heeft, het zal niet veel zijn geweest).

Maar laatst probeerde ik een semi-hollow van ze omdat ik zo verrast was door de kwaliteit van die steelstring. Een soort 335 kloon was het, en dat vond ik niet bepaald om over naar huis te schrijven. De toon was op de meeste plekken wel mooi, maar hij had een aantal slechte plekken, een bepaald bereik klonk heel erg bassig en gedempt, vooral na de 10e fret op de lage E en de A was het knudde. En de nek vond ik ook niet lekker aanvoelen. Voor een vergelijkbare prijs heb je ook een Ibanez AS73, die is naar mijn ervaring stukken beter.

tabmaniac
5 juli 2006, 14:22
haha:D
dat tremoloding is 2x zo lang als de body zelf:D

Yvette
26 oktober 2006, 20:07
Sinds dinsdag heb ik zo'n Farida en hoewel geen Fender (zeker niet qua hals), maar ik ben wel onder de indruk. Ik heb jaren een goede Amarican standard strat van Fender gehad en de Farida is anders ( en ook wel minder), maar voor zijn geld wel absurd goed.
Als bij hobbiende bassist heb ik er in ieder geval al een paar dagen veel plezier van....

StephanL
26 oktober 2006, 22:17
Sinds dinsdag heb ik zo'n Farida en hoewel geen Fender (zeker niet qua hals), maar ik ben wel onder de indruk. Ik heb jaren een goede Amarican standard strat van Fender gehad en de Farida is anders ( en ook wel minder), maar voor zijn geld wel absurd goed.
Als bij hobbiende bassist heb ik er in ieder geval al een paar dagen veel plezier van....
London City gitaren zouden ook uit de Farida fabriek komen.

Pentatonic
26 oktober 2006, 22:30
al die goede kritieken van gebruikers maken volgens mij niets uit. als je jezelf als gitaarwinkel respecteert zet je niet bij een beginnersgitaar: beter dan USA fender, hoe goed die verder ook is voor zijn prijs. doet me denken aan die 'just like the real thing' bij die opperfake les pauls. nogmaals: het kan best een goede beginnersgitaar zijn, maar zet DAT er dan i.p.v. dit.

met ironie heeft dit niets te maken en ik denk ook niet dat het zo bedoeld is... niemand gaat ironisch doen over zijn eigen product in een advertentie. dit is gewoon bedoeld om beginners te beïnvloeden/ misleiden.