PDA

View Full Version : Masotti X100M in the house!!!!!!!!!!!!



LordRiffenstein
14 juni 2006, 14:27
EINDELIJK is hij er dan, heeft een tijdje geduurd maar vandaag is hij er dan toch, de Masotti X100M 6L6. Gelukkig "werk" ik vandaag van thuis en kon ik hem dus een klein uurtje geleden ontvangen.

De eerste indruk is al zeer goed. Clean kanaal is op zich al indrukwekkend met de mogelijkheid om van silky belletjes-achtig Fender clean tot lichte crunch te gaan. Het crunch kanaal heeft een groot bereik aan gain sounds, mede door de extra boost (mod). Het lead kanaal herinnert me aan een SLO100, vet maar toch genoeg sizzle om door een mix te gaan. Het laag is groot en strak maar nooit overdreven tenzij je de depth control voluit zet. Na een half uurtje testen heb ik gelijk enkele erg goeie sounds gevonden.

Het model dat ik hier heb is een gemodifieerde versie met een switchable boost op het crunch kanaal en een 2de master volume. Net zoals de 3 kanalen zijn ook deze met midi te schakelen. Verder heb je clean met eigen EQ en crunch/lead die een EQ delen maar aparte gain en volume controls hebben. Bright switch voor clean/crunch en achteraan depth en presence controls.

En hij ziet er ook erg vet uit :cooler:
http://www.lordriffenstein.com/images/Masotti.jpg

Emocide
14 juni 2006, 14:33
ik geloof dat ik hem mooi vind en extreem jaloers ben :satisfie:

BLOK182
14 juni 2006, 14:43
Gave bak! Iedereen is weer druk bezig met nieuwe amps zie ik:p

Mitch
14 juni 2006, 15:29
Leuk ! Veelzijdige bak hoor. Da's die knul waar je toch ook de voeding van had toen ?

LordRiffenstein
14 juni 2006, 15:36
Mitch, klopt, is dezelfde firma, heb er ook een buffer van.

Quick and dirty, ongeveer 30s of random wank op het lead channel.

http://www.lordriffenstein.com/sound/Masotti.avi

BLOK182
14 juni 2006, 15:46
Klinkt lekker man! Met de videocam gewoon gedaan? Zal dan eens kijken of ik de Budda der ook op krijg zo:p

LordRiffenstein
14 juni 2006, 15:48
Klinkt lekker man! Met de videocam gewoon gedaan? Zal dan eens kijken of ik de Budda der ook op krijg zo:p

Digitaal foto-toestel, video van max 30s.

Angel
14 juni 2006, 16:07
Digitaal foto-toestel, video van max 30s.

Hey Yoeri
klinkt enorm goed. Binnenkort heb ik vakantie en heb dan wel eens zin om eens met je samen te komen om die amp eens aan de tand te voelen.

LordRiffenstein
14 juni 2006, 16:17
Hey Yoeri
klinkt enorm goed. Binnenkort heb ik vakantie en heb dan wel eens zin om eens met je samen te komen om die amp eens aan de tand te voelen.

Dat kan :cooler:

Daniël_san
14 juni 2006, 17:01
Klinkt goed!

ieme
14 juni 2006, 17:11
te gekke amp yoeri!

jw009
14 juni 2006, 17:50
Gefeliciteerd ermee!! Ik had eigenlijk nog nooit van het merk gehoord, maar het zal ongetwijfeld kwaliteit zijn. Veel plezier ermee!

cosmos
14 juni 2006, 17:58
Damn! Klinkt inderdaad lekker, gefeliciteerd. Heb je die gewoon direct bij Masotti besteld? Zag dat hij zo rond de 2600 euro kost, wat is je mening over deze amp in vergelijking met XTC, Hook, en die andere amps in dezelfde (of iets hogere) prijscategorie?

LordRiffenstein
14 juni 2006, 18:10
Damn! Klinkt inderdaad lekker, gefeliciteerd. Heb je die gewoon direct bij Masotti besteld? Zag dat hij zo rond de 2600 euro kost, wat is je mening over deze amp in vergelijking met XTC, Hook, en die andere amps in dezelfde (of iets hogere) prijscategorie?

Ik heb hem een tijdje als test, Masotti begrijpt ook dat je niet zomaar +2500euro neertelt voor een versterker zonder hem eerst ECHT te horen. Aangezien ik al goeie contacten met hen had, hadden ze er geen probleem mee om me eentje te sturen om aan de tand te voelen.

Kan natuurlijk nog niet echt een review geven maar de eerste indruk is zeer positief. Clean en crunch doen me erg denken aan de Hook en het lead kanaal aan een Soldano SLO100 en dat zijn beiden versterkers die ik echt super vind. Ik denk dat hij in het rijtje XTC/Hook/OD100... past.

El Bastardo
14 juni 2006, 18:20
Ik heb hem een tijdje als test, Masotti begrijpt ook dat je niet zomaar +2500euro neertelt voor een versterker zonder hem eerst ECHT te horen. Aangezien ik al goeie contacten met hen had, hadden ze er geen probleem mee om me eentje te sturen om aan de tand te voelen.

Kan natuurlijk nog niet echt een review geven maar de eerste indruk is zeer positief. Clean en crunch doen me erg denken aan de Hook en het lead kanaal aan een Soldano SLO100 en dat zijn beiden versterkers die ik echt super vind. Ik denk dat hij in het rijtje XTC/Hook/OD100... past.

De ultieme vergelijking volgt zaterdag ;-)

bluegate
14 juni 2006, 20:50
Wel zeer tof dat je 'm mag testen en daarvoor de versterker naar jou toe sturen.
Da's wat ik noem goede service.
Ben benieuwd...

future2future
14 juni 2006, 22:02
Ja dat vind ik ook echt cool! Ziet er goed uit, klinkt ook lekker!

marc_o
14 juni 2006, 22:09
Hey Yoeri, wat een ruig ding. Ziet er mooi uit hoor!!!

Ken het merk niet, maar als het jou enigszins van je geliefde Engls kan afhouden zal het best speciaal zijn.

Op naar de volgende meeting om ons van de praktijk te overtuigen!

proficiat.

LordRiffenstein
15 juni 2006, 07:42
De ultieme vergelijking volgt zaterdag ;-)

Bring it on!!!

LordRiffenstein
15 juni 2006, 07:43
Hey Yoeri, wat een ruig ding. Ziet er mooi uit hoor!!!

Ken het merk niet, maar als het jou enigszins van je geliefde Engls kan afhouden zal het best speciaal zijn.

Op naar de volgende meeting om ons van de praktijk te overtuigen!

proficiat.

Haha, er zijn inderdaad weinig versterkers die mij van mijn geliefkoosde Engls kunnen afhouden en ik denk er weer eentje gevonden te hebben.

LordRiffenstein
15 juni 2006, 07:58
Gisteren dus een eerste keer met de Masotti staan repeteren. Alles op de versterker is schakelbaar via midi, heb nu ook ontdekt (en bevestigd door Masotti) dat de brite switch ook op het lead kanaal werkt en dus ook programmeerbaar is. Had thuis snel even wat standard settings op de Masotti geprogrammeerd, duurde 5 minuutjes en klaar. Zo had ik de clean, crunch+brite, crunch+brite+boost, lead en de 3 laatste ook nog eens in combi met de 2de master als solo-sounds.

De X100M heeft een actieve toonregeling, maw, draai je hoog/mid/laag dicht dan heb je ook geen sound. Was voor mij een kleine aanpassing maar werkt prima en is veelzijdig, je kan nl echt bepalen hoeveel hoog of mid je in je sound wil. Ik heb de depth ingesteld op +- 11:00, de presence op 12:00-12:30, dit geeft een goeie balans van laag met ballen en bite.

Het clean kanaal is nog een beetje zoeken, met brite aan is het net iets te trebly hoewel het wel kan met de tussenstandjes op de strat, zonder brite klinkt het eigenlijk gewoon heel lekker, goed voor funk of cleane begeleiding, goed strak laag. Crunch is echt hug, zowel met als zonder de boost. Heel responsive op je spel en je hoort alle nuances heel goed, dus ook je fouten :mad: Crunch met boost is een heel vette rhythm sound. Het viel me op hoe makkelijk de Masotti werkt in een band, gaat recht door de mix zelfs al staat er een Hammond te bleiren. Het laag blijft strak en groots, loopt niet in de weg van de bassist of drum maar geeft je een bigger than life indruk. Beide crunch-sound werken ook prima met nog extra pedalen ervoor, vooral crunch zonder boost werkte prima met mijn OD/boost-pedalen. Het lead kanaal is zoals gezegd een beetje SLO100-achtig maar zonder de overdreven hoog mid van de Soldano. Doet nog een schepje bij de gain van crunch+boost maar ook weer super strak. Ook hier weer veel nuance en elke setting op je gitaar werkt. Met volume-knop kan je hem ook tot bijna perfect clean terug draaien. Voor solos klinkt dit kanaal super vet en smooth maar gaat ook weer kaarsrecht door de mix.

Eerste indrukken zijn maw zeer positief, ik kon de X100M gewoon aan mijn rack hangen en mits kleine wijzigingen (levels op de fx units) was hij instant bruikbaar. De sounds die ik snel even opgezet had waren zeer goed en er zit nog veel meer in dan dit. :rockon:

marc_o
15 juni 2006, 10:07
Zoals altijd weer een goede bespreking.

Wat voor eindbuizen zitten erin trouwens?

edit: eerste zin niet goed gelezen....6L6 dus...
zijn ze er ook met EL-34's?

Anders Destium
15 juni 2006, 10:12
Gefeliciteerd, klinkt erg goed als ik op je review mag afgaan ;)

LordRiffenstein
15 juni 2006, 10:40
Zoals altijd weer een goede bespreking.

Wat voor eindbuizen zitten erin trouwens?

edit: eerste zin niet goed gelezen....6L6 dus...
zijn ze er ook met EL-34's?

Jup kan met 6L6 of EL34 en er is ook een Classic versie met enkel EL34.

marc_o
15 juni 2006, 10:42
Jup kan met 6L6 of EL34 en er is ook een Classic versie met enkel EL34.

Ah kijk....classic past meer bij mijn leeftijd natuurlijk...haha. Ben erg benieuwd.
Vind het grote logo wel een beetje jammer bij het prachtige uiterlijk van de top, maar dat boeit natuurlijk niet, want het gaat om de sound, maar toch, als ik dan toch wat te zeiken moet hebben, is dat het.

krieke
15 juni 2006, 10:46
en voor degene die niet zo van zwart houden kan je ze ook in het rood of blauw krijgen

http://www.masottiamp.it/std-x100m-colors.html

Stitch
15 juni 2006, 12:34
de soundclips op die site zijn trouwens ook wel aardig....my god wat een vette solo! (2e clip)

LordRiffenstein
15 juni 2006, 13:45
Ah kijk....classic past meer bij mijn leeftijd natuurlijk...haha. Ben erg benieuwd.
Vind het grote logo wel een beetje jammer bij het prachtige uiterlijk van de top, maar dat boeit natuurlijk niet, want het gaat om de sound, maar toch, als ik dan toch wat te zeiken moet hebben, is dat het.

Het logo is inderdaad enigszins on-Italiaans van design maar verder zijn de looks super. De afwerking en algemen kwaliteit is ook heel erg hoog.

FrankS
15 juni 2006, 15:03
Wat voor cab heb je gebruikt? Engl V30?

'k Ben ook wel erg benieuwd naar deze amp!

Gisteren de Brunetti XL-Revo getest, over een Engl 4x12 Standard.
Mooie toon, hij reageert erg lekker op het spel, maar dat laag.. niet strak. Fladderde alle kanten op (ik speel 7-snarig btw). Toen was ik weer blij toen ik thuis mn Engl aanzette, want dat laag vind ik te gek. Het cleane kanaal vd Brunetti vond ik wel weer super lekker, stukken beter dan van de Engl(580 + 930/60) voor mij. Maar ik las dat jij positief over de Xl-Revo bent. Ook dat laag? En hoe strak is in dat opzicht deze Masotti?

LordRiffenstein
15 juni 2006, 15:07
Wat voor cab heb je gebruikt? Engl V30?

'k Ben ook wel erg benieuwd naar deze amp!

Gisteren de Brunetti XL-Revo getest, over een Engl 4x12 Standard.
Mooie toon, hij reageert erg lekker op het spel, maar dat laag.. niet strak. Fladderde alle kanten op (ik speel 7-snarig btw). Toen was ik weer blij toen ik thuis mn Engl aanzette, want dat laag vind ik te gek. Het cleane kanaal vd Brunetti vond ik wel weer super lekker, stukken beter dan van de Engl(580 + 930/60) voor mij. Maar ik las dat jij positief over de Xl-Revo bent. Ook dat laag? En hoe strak is in dat opzicht deze Masotti?

Ja de Engl 2x12 die er onderstaat. Laag van de Brunetti is niet super strak, maar je moet die depth control in het "Extra" gebied hebben dan klinkt hij iets meer open en strakker. De Masotti is vele malen strakker dan de Brunetti. Op de site van Masotti staan wat clips met 7-strig, moet je ff checken.

FrankS
15 juni 2006, 15:10
Ja de Engl 2x12 die er onderstaat. Laag van de Brunetti is niet super strak, maar je moet die depth control in het "Extra" gebied hebben dan klinkt hij iets meer open en strakker. De Masotti is vele malen strakker dan de Brunetti. Op de site van Masotti staan wat clips met 7-strig, moet je ff checken.Zal'k doen (thuis straks), danku. En vooral voor de lekkere review, het maakt me erg nieuwsgierig! :) Idd gedaan met die Depth trouwens, scheelde wel wat ja. Maar niet genoeg. (en kzal niet verder offtopic gaan nu hehe)

Ritch
15 juni 2006, 20:08
Gefelici, LordRiff! (Hoe staat het trouwens met je gitaarcollectie? :D )

Josdevos
15 juni 2006, 21:01
Zal'k doen (thuis straks), danku. En vooral voor de lekkere review, het maakt me erg nieuwsgierig! :) Idd gedaan met die Depth trouwens, scheelde wel wat ja. Maar niet genoeg. (en kzal niet verder offtopic gaan nu hehe)

Ligt ook wel wat aan de Engl Standaard cab, die is nogal boomy vind ik...

Hell's Engl
15 juni 2006, 22:08
Vette amp!! Is ie in Nederland te verkrijgen?

maestro_nl
15 juni 2006, 23:07
[spam on]
Uit betrouwbare bron kan ik melden dat GtrGear.com een verzoek tot levering heeft liggen bij Masotti van de X100m Classic EL34 en X100m Modern 6L6 head.

De samenwerking van GtrGear en Masotti was er trouwens al sinds enkele weken i.v.m. de exclusieve distributie van de BlackBox buffer.
[spam off]

LordRiffenstein
16 juni 2006, 09:11
Vette amp!! Is ie in Nederland te verkrijgen?

Tot nu enkel rechtstreeks te verkrijgen bij Masotti.

FrankS
16 juni 2006, 09:34
Ligt ook wel wat aan de Engl Standaard cab, die is nogal boomy vind ik...Hm toen juist gekozen omdat ie strakker klonk dan de V30-kast (naast mekaar gezet), en niet die kenmerkende midhoog piek.

Masotti clips beluisterd : heeel chique geluid zeg!! Erg mooi karakter, en klinkt ook lekker open. Als ik er niet tevens brute metal mee zou willen maken, was dat echt een hele serieuze kandidaat. Maar volgens mij zit hier net niet die 'growl' in die ik met mn Engl-meuk wel haal. Maar daar is ie ook vast niet voor gemaakt.

LordRiffenstein
16 juni 2006, 10:57
Hm toen juist gekozen omdat ie strakker klonk dan de V30-kast (naast mekaar gezet), en niet die kenmerkende midhoog piek.

Masotti clips beluisterd : heeel chique geluid zeg!! Erg mooi karakter, en klinkt ook lekker open. Als ik er niet tevens brute metal mee zou willen maken, was dat echt een hele serieuze kandidaat. Maar volgens mij zit hier net niet die 'growl' in die ik met mn Engl-meuk wel haal. Maar daar is ie ook vast niet voor gemaakt.

Wel, op die videoclip heb ik de depth control net onder 12:00 staan en de bass control van lead kanaal ook, er is dus nog ruimte zat voor extra growl denk ik :blast: :blast:

maestro_nl
16 juni 2006, 11:40
Hey Yoeri, laatste nieuws is dat GtrGear wel de distributie gaat doen!

Ik denk dat je nog wel een mailtje van Marco krijgt. ;-)

LordRiffenstein
16 juni 2006, 12:39
Hey Yoeri, laatste nieuws is dat GtrGear wel de distributie gaat doen!

Ik denk dat je nog wel een mailtje van Marco krijgt. ;-)

Er wordt aan gewerkt :satisfie: :cooler:

gerrekat
16 juni 2006, 13:56
ziet eruit als een Soldano.....

LordRiffenstein
17 juni 2006, 08:26
ziet eruit als een Soldano.....

Behalve de knoppen lijken ze echt niet op mekaar vind ik.

http://www.musiciansfriend.com/document?cpd=0OEY&doc_id=99371&g=guitar&base_pid=489125&index=1

Punt
17 juni 2006, 12:19
Hoe vindt je de nieuwe amp nou ten opzichte van de ENGL?
Is het een aanvulling of een replacement/upgrade?

LordRiffenstein
19 juni 2006, 11:08
Hoe vindt je de nieuwe amp nou ten opzichte van de ENGL?
Is het een aanvulling of een replacement/upgrade?

Het is een andere sound dan de Engls, de Masotti heeft een beter clean kanaal en is responsiver in de gain kanalen. De vraag of het een aanvulling is of een vervanging is nog open maar als ik hem koop. dan heb ik 3 multi-channel versterkers en dat heb ik niet nodig :)

LordRiffenstein
19 juni 2006, 11:09
Afgelopen weekend was er een ampfest bij mij met enkele gasten van HRI. Daar werd de Masotti aan de tand gevoeld en vergeleken met een paar absoluut top versterkers zoals Bogner XTCs, Naylor SD60, CAE 3+Se preamp met VHT 2/50/2, Van Weelden modded Marshall, engl Savages etc en behalve de Naylor was er geen betere versterker te horen. De Bogner XTC 101BS was ook super maar persoonlijk vond ik (en ik was niet de enige) de Masotti helemaal te gek en beter dan de Bogner.

marc_o
19 juni 2006, 11:14
Ho ho ho.....een amp-fest.......en wij waren niet uitgenodigd??????? Hoe heeft dit kunnen gebeuren?

LordRiffenstein
19 juni 2006, 11:34
Ho ho ho.....een amp-fest.......en wij waren niet uitgenodigd??????? Hoe heeft dit kunnen gebeuren?

Hahaha, elk forum om de beurt!! :) Of wou je met een stel Duitsers opgescheept zitten? :sneaky:

marc_o
19 juni 2006, 11:37
Hahaha, elk forum om de beurt!! :) Of wou je met een stel Duitsers opgescheept zitten? :sneaky:


Doe ik mijn hele leven al, ben namelijk kwart Duits.

LordRiffenstein
19 juni 2006, 11:45
Doe ik mijn hele leven al, ben namelijk kwart Duits.

Gecondoleerd. :(


























:cheerup: :seriousf:

Mitch
19 juni 2006, 12:44
Ja ja, mij een homo noemen en meneer is zelf kwart duits :D

Maar on-topic: een Europese Bogner-beater is natuurlijk zeer welkom. Op die manier is er binnen elk segment wel een goede EU-amp te vinden. Goede zaak !

maestro_nl
19 juni 2006, 13:03
Egnater en Masotti waarschijnlijk op een GtrGear-dag te testen.
Samen met pedalen zoals Cusack, Empress, HAO, Silvermachine etc...

Het wachten is nu nog op Egnater en een aantal pedalen.
Het streven is dit ergens half juli te houden.
Info volgt op gtrgear.com

El Bastardo
19 juni 2006, 13:24
Afgelopen weekend was er een ampfest bij mij met enkele gasten van HRI. Daar werd de Masotti aan de tand gevoeld en vergeleken met een paar absoluut top versterkers zoals Bogner XTCs, Naylor SD60, CAE 3+Se preamp met VHT 2/50/2, Van Weelden modded Marshall, engl Savages etc en behalve de Naylor was er geen betere versterker te horen. De Bogner XTC 101BS was ook super maar persoonlijk vond ik (en ik was niet de enige) de Masotti helemaal te gek en beter dan de Bogner.

Vooral het vlees van de BBQ was erg top!!! Complimenten nog Youri!!!
Dat jullie de 101BS beter vonden dan de masotti snap ik echt niet. Want alhoewel ik de masotti erg goed vond, vond ik hem echt niet in de buurt komen van de 101BS. Misschien dat dit het verschil in speaker is geweest? De 101BS hebben we alleen aangesloten over die nieuwe 4x12 die zo schel klonk. Persoonlijk vond ik hem daar zeker niet geweldig over klinken. Ik denk dat het over een zelfde speaker geen contest zou zijn. Nou denk ik wel dat de masotti zeker competitie is voor de 101B's, maar niet voor de 101BS.

krieke
19 juni 2006, 13:26
in dat lijstje mag zeker ook de Diezel Herbert. ben zaterdag toch maar naar jukebox gereden :p kon niet meer wachten met het gedacht dat een vh4 de nieuwe zou worden. geteste amps : diezel herbert, diezel vh4, bogner xtc, bogner uberschall, mesa boogie dual/triple rectifier, brunetti 059, vht ul, koch powertone II. meestal met bijhorende cab
degene die ik nog wil testen zijn een paar engl's

de amps die mij aangenaam verrasten waren de diezel herbert en de koch powertone II, de rest was in sommige opzichten net iets minder of minder veelzijdig. maar ik denk toch voor een diezel herbert te gaan ondanks het prijskaartje. clean vond ik em toch nog iets beter als de koch en veel meer gain, je hebt dus eigenlijk helemaal geen pedaaltjes nodig, zo veelzijdig is ie. ook voor solo's hoef je geen pedaal voor een volumeboost: kan je regelen via volume2. er is geen footswitch verkrijgbaar voor de herbert maar dit is simpel in te stellen via midi footcontroller vanwege de "store"knop op de amp. de cabs die het best hierbij klonken waren de mesa 4x12 en diezel 4x12 (vintage 30)
een nadeel aan de diezel is misschien wel dat je bij kanaal 2 heb je een schakelaar voor low gain en high gain dat dit niet footswitchable is.

ik was wat aan het rondzoeken over de herbert en kwam op dit (http://video.google.com/videoplay?docid=-6439601805213666365&q=diezel) flimpje uit, alleen dat de lead die hij speelt in het echt veel beter klinkt voor de rest is het echt wel een goede maatstaf

p.s.: de review begint op 7:00min

El Bastardo
19 juni 2006, 13:30
Ik denk dat het over een zelfde speaker geen contest zou zijn. Nou denk ik wel dat de masotti zeker competitie is voor de 101B's, maar niet voor de 101BS.

hehe, zo hebben we al een test voor ampfest 2007 ;-)

LordRiffenstein
19 juni 2006, 13:46
Vooral het vlees van de BBQ was erg top!!! Complimenten nog Youri!!!
Dat jullie de 101BS beter vonden dan de masotti snap ik echt niet. Want alhoewel ik de masotti erg goed vond, vond ik hem echt niet in de buurt komen van de 101BS. Misschien dat dit het verschil in speaker is geweest? De 101BS hebben we alleen aangesloten over die nieuwe 4x12 die zo schel klonk. Persoonlijk vond ik hem daar zeker niet geweldig over klinken. Ik denk dat het over een zelfde speaker geen contest zou zijn. Nou denk ik wel dat de masotti zeker competitie is voor de 101B's, maar niet voor de 101BS.

Tja, ben gewoon geen fan van de Bogner-sound, hij is vet, maar het is niet mijn ding. Die 101BS van jou is veruit de beste die ik al gehoord heb en misschien mits tweaken kan ik er wel mijn sound uithalen. De Masotti, die klonk zoals ik hem wou na de eerste 30m. Je moet de Masotti een keer horen op een PL-cab, dat was een wereld van verschil met mijn Engl-cab(die gaat er dus ook uit). Christian vond de Masotti ook niet super tot hij hem zondag op de THD en PL cabs hoorde en toen vond hij hem wel erg vet.

Dat is een beetje het probleem met zo'n dag, veel te veel spullen en je zou alle tops met alle cabs moeten testen en dan moet je sowieso veel meer tijd hebben.

LordRiffenstein
19 juni 2006, 13:47
hehe, zo hebben we al een test voor ampfest 2007 ;-)

Die test hebben we vrijdag gedaan op 2 cabs (Engl en THD) en de 101b kwam niet in de buurt imho.

El Bastardo
19 juni 2006, 13:48
Dat is een beetje het probleem met zo'n dag, veel te veel spullen en je zou alle tops met alle cabs moeten testen en dan moet je sowieso veel meer tijd hebben.

zie je wel, it's all in the cabs, PL cabs wel te verstaan ;-)

El Bastardo
19 juni 2006, 13:50
Die test hebben we vrijdag gedaan op 2 cabs (Engl en THD) en de 101b kwam niet in de buurt imho.

dan is volgend jaar de 101bs aan de beurt ;-)

LordRiffenstein
19 juni 2006, 13:50
zie je wel, it's all in the cabs, PL cabs wel te verstaan ;-)

Yes it is, die cab staat voor uitgebreide test bij mij. Deze week gelijk me repeteren/optreden en mail nr Paul is al vertrokken :cooler:

El Bastardo
19 juni 2006, 13:57
Yes it is, die cab staat voor uitgebreide test bij mij. Deze week gelijk me repeteren/optreden en mail nr Paul is al vertrokken :cooler:

Hehehe, dan heb je toch nog iets 'bogners' in huis.
Die horizontale 2x12 PL's (oftewel de double-d cabs) zijn kwa breedte ontworpen om te passen onder de 101BS 8-)

Gaby
19 juni 2006, 23:06
@ Youri. Je bent nu dus die DD 2x12 van Paul L aan het testen toch?? Als ik het verhaal goed begrijp.
Heb daar al goede verhalen over gehoord en wil ze zeker eens een keer testen. Ben zeer benieuwd naar je "live" bevindingen.

morris
19 juni 2006, 23:56
+1 voor Paul's cabs. Ze zijn absoluut geweldig en een van de weinige cabs die ook op lager volume subliem klinkt. Maar wat ik er het mooist van vind is dat je ze gewoon ergens op de grond kunt zetten en dat je dan toch een zeer goed gebalanceerd geluid hoort, inclusief hoog. Dat heb ik nog geen één horizontale 2x12 horen doen!

Morris

ps. Yoeri, het was :rockon:!!!!

future2future
20 juni 2006, 00:00
Ik heb nog nooit iets van Paul getest,maar ik vind zijn spul echt mooi! Maar ik moet zeggen dat ik ook heel erg tevreden ben over mijn CAA 2x12

LordRiffenstein
21 juni 2006, 08:49
Gisteren een repetitie gedaan met de Masotti en PL-cab in mijn coverband. Was een ZEER aangename repetitie, de PL-cab heeft een waanzinnige spreiding ondanks dat het een closed back cab is. De combinatie werkte in elk geval super, clean was het beste clean dat ik al uit een multi-channeler gehoord heb (samen met OD100 en Hook). De gain-kanalen was een beetje zoeken nr de juiste balans. De X100M reageert zo leuk op pickup selectie, aanslag en pedalen dat ik de hele avond heb staan grijnzen en het lead kanaal is as good as it gets voor mij. Net genoeg compressie maar toch lekker vet. Zondag ultime test, optreden met Masotti-PL 2x12 :rockon:

bluegate
21 juni 2006, 10:02
Ik voel Engl Spam opkomen....:seriousf:

Zo te horen gaat er wat wijzigen in de Setup van Yoeri.

Gaby
21 juni 2006, 13:01
@Yoeri.

Weet jij welke speakers er inzitten? Op de site van PL staat dat er Eminence inzitten maar niet welke. Of heb je de Greenback versie?
Als ik wederom op de PL site kijk bij het rig archive dan zie ik een DD 2x12 met 2 verschillende conussen. Dat betekend dus twee verschillende speakers. :satisfie:
Kun je me uit dit mysterie helpen?

LordRiffenstein
21 juni 2006, 13:12
@Yoeri.

Weet jij welke speakers er inzitten? Op de site van PL staat dat er Eminence inzitten maar niet welke. Of heb je de Greenback versie?
Als ik wederom op de PL site kijk bij het rig archive dan zie ik een DD 2x12 met 2 verschillende conussen. Dat betekend dus twee verschillende speakers. :satisfie:
Kun je me uit dit mysterie helpen?

Het zijn inderdaad 2 verschillende speakers en dat doet Paul om een zo gebalanceerd mogelijke sound te hebben. Zie ook http://users.telenet.be/yfransens/Tonefest2006/IMG_0273.JPG In dit model zitten ook Eminence, eentje is de V12, geen idee wat de andere is. In principe kan je de speakers kiezen maar Paul blijkt Eminence te verkiezen boven de Celestions, behalve dan de Greenbacks.

DREAMMACHINE
21 juni 2006, 14:27
...dmn!...wel een erg vette pic!!

marc_o
21 juni 2006, 14:41
...dmn!...wel een erg vette pic!!


Die uitspraak kun je beter lezen, dan hardop zeggen...:cheerup:

krieke
21 juni 2006, 15:10
mooie gear, alleen snap ik wel niet goed waarom je zoveel 'top' amps hebt
gewoon één, midi en tuner, klaar
niet om te promoten, of om af te breken

ik las trouwens dat je de diezel vh4 al eens uitvoering hebt getest, vond die ook wel wat tegen vallen, maar ik zou toch maar eens de herbert testen alvorens je echt voor die masotti kiest ookal is je smaak misschien niet dezelfde als de mijne

paulusdeBKB
21 juni 2006, 15:20
Geinig, die Lenders Cab heeft 3 basreflexpoortjes. Verstouwen die twee speakers zoveel lucht dan?

Overigens wordt het wel vaker gedaan, verschillende speakers in hetzelfde cabinet. Ik heb zelf een Gibson buizencombo met die configuratie.

future2future
21 juni 2006, 15:22
Geinig, die Lenders Cab heeft 3 basreflexpoortjes. Verstouwen die twee speakers zoveel lucht dan?

Overigens wordt het wel vaker gedaan, verschillende speakers in hetzelfde cabinet. Ik heb zelf een Gibson buizencombo met die configuratie. Mijn Custom Audio heeft 4 bas poorten. En daar heb ik btw ook 2 verschillende speakers in. Ik zou erg graag die PL cab is willen horen

LordRiffenstein
21 juni 2006, 15:29
mooie gear, alleen snap ik wel niet goed waarom je zoveel 'top' amps hebt
gewoon één, midi en tuner, klaar
niet om te promoten, of om af te breken

ik las trouwens dat je de diezel vh4 al eens uitvoering hebt getest, vond die ook wel wat tegen vallen, maar ik zou toch maar eens de herbert testen alvorens je echt voor die masotti kiest ookal is je smaak misschien niet dezelfde als de mijne

Die tops op die foto zijn niet allemaal van mij, er was een bescheiden ampfest bij mij afgelopen weekend. De 2 Engls zijn van mij en de Masotti wordt normaal gezien de mijne en daan gaat er een Engl uit. Er stond nog wel meer troep http://users.telenet.be/yfransens/Tonefest2006/

Enne Diezel? Been there, done that, never again.

krieke
21 juni 2006, 15:37
Die tops op die foto zijn niet allemaal van mij, er was een bescheiden ampfest bij mij afgelopen weekend. De 2 Engls zijn van mij en de Masotti wordt normaal gezien de mijne en daan gaat er een Engl uit. Er stond nog wel meer troep http://users.telenet.be/yfransens/Tonefest2006/

Enne Diezel? Been there, done that, never again.

daar had ik ook wel willen bij zijn ^^
maar hoe zie je de masotti tov een diezel?

man man wat is dit (http://users.telenet.be/yfransens/Tonefest2006/IMG_0223.jpg) een mooie strat

LordRiffenstein
21 juni 2006, 15:41
daar had ik ook wel willen bij zijn ^^
maar hoe zie je de masotti tov een diezel?

De Masotti daar zit leven in, de Diezel klinkt veel te stijf en steriel in vergelijking. De enige Diezel die dat minder heeft is de Einstein. Diezel is niet slecht maar heb 9 maanden geprobeerd om mijn sound te vinden in mijn VH4, zelfs door Peter laten modden maar bleef noppes. De Herbert vind ik echt kut met peren, de Einstein is wel goed, erg goed zelfs.

krieke
21 juni 2006, 15:46
waarschijnlijk speel je dan ook geen metal? daarvoor vind ik de hebert zalig, maar misschien veranderd dit wel wanneer ik de masotti is kan testen :p

paulusdeBKB
21 juni 2006, 15:46
kijk eens naar http://users.telenet.be/yfransens/Tonefest2006/IMG_0203.JPG...

Wat doet die laptop daar? Amplitube?

LordRiffenstein
21 juni 2006, 15:48
kijk eens naar http://users.telenet.be/yfransens/Tonefest2006/IMG_0203.JPG...

Wat doet die laptop daar? Amplitube?

LOL, nee, achtergrond muziek en om backing tracks te spelen voor een mega-jam maar die is er niet gekomen wegens te veel spullen te testen.

krieke
21 juni 2006, 16:04
is dit (http://users.telenet.be/yfransens/Tonefest2006/IMG_0204.JPG) een THD BiValve? hoe valt ie mee?

bluegate
21 juni 2006, 16:14
Nee, dat is een Univalve.

Hele gave versterker, maar je hebt er meerdere nodig...
Live buizen wisselen is niet echt handig.

cosmos
21 juni 2006, 16:40
Kan natuurlijk nog niet echt een review geven maar de eerste indruk is zeer positief. Clean en crunch doen me erg denken aan de Hook en het lead kanaal aan een Soldano SLO100 en dat zijn beiden versterkers die ik echt super vind. Ik denk dat hij in het rijtje XTC/Hook/OD100... past.

Hey LordRiff,
aangezien JIJ een Engl wegdoet moet hij toch wel erg goed zijn ( :)), heb je hem al kunnen testen op een Bogner 2x12OS? Of is Paul Lenders echt zoveel beter?

edit: te snel getypt!

marc_o
21 juni 2006, 16:42
Hey LordRiff,
aangezien JIJ een Engl wegdoet moet hij toch wel erg goed zijn ( :)), heb je hem al kunnen vergelijken met een XTC?

Lees de thread.....alles staat er al in namelijk

El Bastardo
22 juni 2006, 12:19
man man wat is dit (http://users.telenet.be/yfransens/Tonefest2006/IMG_0223.jpg) een mooie strat

Dat is Paul Lenders met zijn fender usa stratje.
Heeft ie al meer dan 20 jaar, dus het 'aged' is ook echt 'aged' ;-)

gerrekat
22 juni 2006, 12:33
Klinkt goed, maar ja net nieuwe SED's in mijn ENGL SE EL34 gezet en ben er echt wel van overtuigd dat dat mijn droomamp is. Maar ik zou zeker wel eens een Masotti willen testen

LordRiffenstein
22 juni 2006, 12:41
Klinkt goed, maar ja net nieuwe SED's in mijn ENGL SE EL34 gezet en ben er echt wel van overtuigd dat dat mijn droomamp is. Maar ik zou zeker wel eens een Masotti willen testen

Ik denk dat de X100M niet echt een metal versterker is, heeft wel veel gain maar is niet rauw genoeg voor metal, je kan het er wel indraaien met meer presence ed maar je merkt toch dat het niet zijn forte is. Hangt natuurlijk ook weer af van de gebruikte gitaren, de Bogner XTC101BS werd getest met EMG-loaded gitaren en een Wolfgang in C-gestemd, de Masotti met mijn Haar strat en een Suhr, misschien dat met EMGs er ook een meer metal-sound uit te halen valt.

Ik heb tot nu enkel met mijn strat op de Masotti gespeeld, ben wel benieuwd naar de sounds met mijn humbucker telecaster.

Josdevos
26 juni 2006, 12:56
Hm toen juist gekozen omdat ie strakker klonk dan de V30-kast (naast mekaar gezet), en niet die kenmerkende midhoog piek.

Heb ze beiden gehad, de standard heeft gewoon erg veel bas, is een erg goeie kast voor't geld maar vond ik persoonlijk toch vrij los met sommige gitaren. De Engl V30 was strakker maar het midhoog was wel erg vervelend in die kast. Nu heb ik Bogner V30, daar is die midhoog veel smoother...

maestro_nl
26 juni 2006, 18:29
Frontloaded vs rearloaded maakt ook erg veel uit.
Engl is toch front- en Bogner rearloaded?

Mijn ervaring met frontloaded V30 is dat het te scherp gaat klinken.
Tevens loudness effect met iets te veel laag en hoog.
Rearloaded krijg je juist diepte in je sound. (smooth?)

Josdevos
26 juni 2006, 23:47
Frontloaded vs rearloaded maakt ook erg veel uit.
Engl is toch front- en Bogner rearloaded?

Mijn ervaring met frontloaded V30 is dat het te scherp gaat klinken.
Tevens loudness effect met iets te veel laag en hoog.
Rearloaded krijg je juist diepte in je sound. (smooth?)

Inderdaad, Bogner is rearloaded en klinkt smoother...

future2future
27 juni 2006, 00:06
Ik heb een frontloaded 2x12 met een v30 en een G12 en helemaal niet schel. Ik heb een beetje het idee dat dingen als front/rear loaded en 4/8/16 ohm zwaar overschat zijn. Tuurlijk er zullen verschillen zijn, maa die zijn niet heel groot. Uiteindelijk gaat het toch om het spel! Mijn vader zei het pas nog: Ik had het alleen maar over een nieuwe effectproccesor. Hij zei die je nu hebt is goed genoeg. Het gaat niet alleen om de spullen, altijd fijn om goede spullen te hebben, maar het gaat er niet om. Uiteindelijk gaat het om het spel, je kan nog zo mooie spullen hebben, maar als je niet goed speelt krijg je de gig niet
(wat overigens niet betekent dat ik mijn Mark IV en mijn CAA 2x12 inruil voor een Crate solid state...)

vester86
27 juni 2006, 00:14
Frontloaded vs rearloaded maakt ook erg veel uit.
Engl is toch front- en Bogner rearloaded?

Mijn ervaring met frontloaded V30 is dat het te scherp gaat klinken.
Tevens loudness effect met iets te veel laag en hoog.
Rearloaded krijg je juist diepte in je sound. (smooth?)

kan dat ook schelen voor een combo?? ik heb een mesa combo die ik ook wat te veel het loudness effect vind hebben, als ik die nu rearloaded doe, zal dat dan schelen?? t is overigens een open back met een mesa Vintage black Shadow speaker

future2future
27 juni 2006, 00:15
Mesa is al rearloaded....

vester86
27 juni 2006, 00:16
mijne niet :) het is een combo, geen cab..... (mesa DC-2 combo als je het precies wilt weten)

future2future
27 juni 2006, 00:17
srry verkeerd gelezen

AART
27 juni 2006, 00:18
mijn oude Mk 4 combo was ook frontloaded.

Meeste mesa cabs zijn btw frontloaded, volgens mij zijn alleen mesa thiele cabs rearloaded....

future2future
27 juni 2006, 00:18
Mijn 1x12 recto cab was ook rearloaded

vester86
27 juni 2006, 00:20
maar zou het verschil maken

en voor de mensen met verstand: hoe komt het dat dit verschil er is?

future2future
27 juni 2006, 00:24
Volgens mij maakt het niet echt veel verschil

Josdevos
27 juni 2006, 00:33
Volgens mij maakt het niet echt veel verschil

Volgens mij wel... :)

future2future
27 juni 2006, 00:42
Het kan zijn dat je het in bepaalde configuraties echt wel merkt, maar laat ik het zo zeggen ik heb het niet gemerkt, toen ik van rear naar frontloaded ging

maestro_nl
27 juni 2006, 07:35
Meeste mesa cabs zijn btw frontloaded, volgens mij zijn alleen mesa thiele cabs rearloaded....
Thiele is frontloaded.
Recto 2x12 is rearloaded.


Volgens mij maakt het niet echt veel verschil
Echt wel!. Zelf getest in dubbele cab en speakerconfiguratie.
Zowel standalone thuis als in studio en bandsituatie.
Erg veel verschil!

Antwoord op veel vragen:
http://gtrgear.com/Celestion/speakersTT-NL.htm

LordRiffenstein
27 juni 2006, 07:46
Rear-loaded vs front-loaded, 2x12 vs 4x12, ingespeeld of niet, heb samen met JosDeVos gisteren nog eens heel goed kunnen horen wat een wereld van verschil er tussen 2 cabs kan zitten. Ik heb nu een goeie week getest met een Paul Lenders 2x12 en die klinkt gewoon veruit het beste van de cabs die ik al gehoord heb. De Bogner 4x12 van Jos komt al aardig in de buurt maar heeft nog wat uurtjes nodig om helemaal subliem te klinken. De PL 2x12 speelde de Engl er ZO uit, althans naar mijn smaak. Heb dan ook gisteren gelijk eentje besteld bij Paul, met Eminence speakers en salt n peppa grill, gaat mooie combi vormen met de Masotti :rockon: :rockon:

http://www.paullenders.com/images/products/speakercabs/212_straight__grill_large.jpg

Josdevos
27 juni 2006, 08:57
Niiiiceee! :rockon:

En inderdaad, voor Youri z'n stijl en met die Masotti is die PL cab echt super! Was echt een hele goeie combi. Bij het aansluiten van de Engl 2x12 had ik direkt zo iets van: Eikes! Zo donker en slecht in balans...

Ik verkies zelf de Bogner 4x12 voor mijn stijl, die laat de Masotti iets stijver en meer geschikt klinken voor zwaardere rock, maar de Masotti is in deze uitvoering zowieso al minder my cup of tea. Het clean en het lead kanaal zijn echt m'n smaak niet... Met crunch zou ik nog overweg kunnen...

vinni
27 juni 2006, 10:42
Zitten dr soms Eminence Governors in die PL 2X12?

Heb ze zelf ook in mijn 2X12 ENGL Cabs en ben er zeer tevreden over.

Vinni

LordRiffenstein
27 juni 2006, 11:26
Zitten dr soms Eminence Governors in die PL 2X12?

Heb ze zelf ook in mijn 2X12 ENGL Cabs en ben er zeer tevreden over.

Vinni

In mijne komt 1 Governor, nog niet helemaal zeker van de 2de.

maestro_nl
27 juni 2006, 19:44
PL werkt volgens mij ook vaak met een combi waarvan 1 een Eminence V12 is.
Deze V12 heb ik direct naast een EV200 getest.
(uitvoerig, verschillende cabs, front- vs rearloaded)
Ik vond de V12 qua klankkleur van alle Eminence speakers het dichtst in de buurt komen van de EV200, nl. neutraal.
MAAR... EV200 klinkt veel en veel strakker en is echt niet over z'n nek te krijgen in het laag. (ook peperduur) V12 bleef niet veel van over...

Beste speaker combi tot nu is een Thiele kast met V30 en Thiele met EV200.
Min of meer hetzelfde wat PL doet dus, alleen kiest PL voor (verbeterde?)Eminence speakers.

LordRiffenstein
28 juni 2006, 13:55
PL werkt volgens mij ook vaak met een combi waarvan 1 een Eminence V12 is.
Deze V12 heb ik direct naast een EV200 getest.
(uitvoerig, verschillende cabs, front- vs rearloaded)
Ik vond de V12 qua klankkleur van alle Eminence speakers het dichtst in de buurt komen van de EV200, nl. neutraal.
MAAR... EV200 klinkt veel en veel strakker en is echt niet over z'n nek te krijgen in het laag. (ook peperduur) V12 bleef niet veel van over...

Beste speaker combi tot nu is een Thiele kast met V30 en Thiele met EV200.
Min of meer hetzelfde wat PL doet dus, alleen kiest PL voor (verbeterde?)Eminence speakers.

Klopt en die V12 ga ik net ruilen voor een Governor om iets meer mids te hebben. In principe heb ik mijn cab op 9 juli :rockon:

Gaby
28 juni 2006, 19:55
Klopt en die V12 ga ik net ruilen voor een Governor om iets meer mids te hebben. In principe heb ik mijn cab op 9 juli :rockon:

Wordt die andere speaker dan een V30, of ga je de Governor met iets anders combineren?

.....en hoe ga je dit straks live micen? Met een of twee mics?
Of natuurlijk gewoon volgas zodat je geen mic meer nodig hebt:rockon:

LordRiffenstein
28 juni 2006, 20:17
Wordt die andere speaker dan een V30, of ga je de Governor met iets anders combineren?

.....en hoe ga je dit straks live micen? Met een of twee mics?
Of natuurlijk gewoon volgas zodat je geen mic meer nodig hebt:rockon:

De Governor in combi met een andere Eminence, weet enkel niet precies welke Paul gebruikt. Ik wil de Governor om toch iets meer mids te hebben en live ga ik gewoon de Governor mic´en.

LordRiffenstein
28 juni 2006, 20:18
Brett Garsed, Fusion-wonder is momenteel op tour in Italie met William Stravato (Masotti endorser) en hij gebruikt momenteel ook de X100M 6L6 op deze tour en misschien na de tour nog steeds. Erg leuk voor Masotti.

http://www.stazionebirra.it/immagini/specials/stravato/stravato8.jpg

http://www.stazionebirra.it/stravato.htm

Gaby
28 juni 2006, 21:46
De Governor in combi met een andere Eminence, weet enkel niet precies welke Paul gebruikt. Ik wil de Governor om toch iets meer mids te hebben en live ga ik gewoon de Governor mic´en.

OK!

Koele foto's 8-) BTW

future2future
28 juni 2006, 23:16
Die PL cab ziet goed uit man! Lord Riff die setup van jouw wordt steeds gruwelijker!

LordRiffenstein
29 juni 2006, 07:39
Die PL cab ziet goed uit man! Lord Riff die setup van jouw wordt steeds gruwelijker!

Muchas gracias!